Pagina 2 van 3

Geplaatst: 07 apr 2006, 21:37
door 2fast4every1
o ja en een startblokering heeft ie niet meer. en als t zo zou zijn heeft ie geen benz of ontsteking en dat doet ie wel

Geplaatst: 07 apr 2006, 23:06
door turbulence
VAf sensor, of je luchtmassameter...

is de ronde ring die net achter je luchtfilter of luchtfilterbak zit..

hierin zit een sensor die de doorstromende lucht uitmeet...

het is maar een optie, theoretisch zou de ecu in het noodprogramma moeten schieten lijkt mij, but its worth a shot, zeker aangezien je al veel mogelijkheden hebt afgestreept...

Geplaatst: 08 apr 2006, 08:47
door bramx3
als je de vaf los trekt , loopt je mx wel , maar wel zwaar beroerd.
dan schommelt ie gewoon behoorlijk in toeren

Geplaatst: 08 apr 2006, 12:08
door martinenijenhuis
er zijn 2 verschillende en maf en een vaf :blink:

Een maf = luchtmassa meter
Een vaf = luchthoeveelheids meter

De mx-3 heeft een luchthoeveelheids meter

Groetjes M&M

Geplaatst: 08 apr 2006, 16:51
door 2fast4every1
de luchtmassa meter is ook niet t geval.
Heb de kleppen deksel ff losgehaald. Zag dat de olie daar in lag erg dun is, lijkt meer op olie 0w30 terwijl er 10w40 in zou moeten zitten. Vind ik wel erg dun. Ben nog nie verder wezen kijken. kijk volgende week of ie wel olie druk heeft en gelijk ff vervangen. kan me zo aan da t daar aan ligt. want ja te weinig druk gaan de kleppen nie goed open en dicht. Weet iemand van jullie hoe ie zo dun kan zijn geworden misschien, het rook wel naar benz. Of er een keering kan lek zijn ofzo roep maar wat.

jullie horen er nog wat van

Geplaatst: 08 apr 2006, 18:26
door crazyarjan
2fast4every1 schreef:de luchtmassa meter is ook niet t geval.
Heb de kleppen deksel ff losgehaald. Zag dat de olie daar in lag erg dun is, lijkt meer op olie 0w30 terwijl er 10w40 in zou moeten zitten. Vind ik wel erg dun. Ben nog nie verder wezen kijken. kijk volgende week of ie wel olie druk heeft en gelijk ff vervangen. kan me zo aan da t daar aan ligt. want ja te weinig druk gaan de kleppen nie goed open en dicht. Weet iemand van jullie hoe ie zo dun kan zijn geworden misschien, het rook wel naar benz. Of er een keering kan lek zijn ofzo roep maar wat.

jullie horen er nog wat van


5W30 hoort erin te zitten..
staat als het goed is ergens onder de kap op een sticker.
Toch raar dat het wel naar benzine stinkt... ik blijf er nog steeds bij dat het de temperatuur zender is.. maarja kheb er zelf ook nog niet naar kunnen kijken.

Geplaatst: 08 apr 2006, 20:08
door martinenijenhuis
He mannen dunne olie of een kapote temp.senor daarom
wil de auto wel om starten en aanslaan!!

Groetjes M&M

Geplaatst: 08 apr 2006, 20:49
door crazyarjan
martinenijenhuis schreef:He mannen dunne olie of een kapote temp.senor daarom
wil de auto wel om starten en aanslaan!!

Groetjes M&M



Uhm..
als je temp sensor een temperatuur aangeeft van min 50.. dan start die nooit en verzuipt meteen.. vandaar die benzine lucht..

Ik heb het al genoeg gezien.. vandaar..
een onderbreking en/of weerstand in de draad geeft al een te lage temperatuur aan.

Geplaatst: 08 apr 2006, 21:03
door martinenijenhuis
ja, oke nu dat het zo zegt, oke je hebt gelijk,
maar ik bewijfel of de auto dan meteen verzuipt?
Het klink wel heel logies eigenlijk! hmm

Groetjes M&M

Geplaatst: 08 apr 2006, 21:20
door 2fast4every1
temp sensor is het cker nie want ik heb n nieuwe erbij gehad en gaf de zelfde weerstand aan. bij de zelfde temperatuur. als dat ook zou zijn zou je de sensor los kunnen treken dan valt ie op de noodloop. dan doet ie nog iets. hij doet nog geen pufje of prutteltje