Pagina 2 van 4

Geplaatst: 13 okt 2005, 22:32
door martinenijenhuis
crazyarjan schreef:Mischien een vreemde vraag... maar weet je wel zeker dat je je cilinderkoppakking er wel goed op heb gelegd.. kan misschien zijn dat hij ee kanaal heeft afgesloten omdat ie verkeerd om lag..
ik heb zelf nooit zo'n kop eraf gehad dus weet niet hoe die pakking eruit ziet.
meestal staat er op de pakking wat de bovenkant is....

ja ik denk dat je even bij jezelf te raden moet gaan wat je los hebt gemaakt om bij de cilinderkop te komen v.b. alles goed schoongemaakt, stekkerverbindingen e.d.
veel succes..


Idd hier zat ik ook al aan te denken, de auto rookt nog steeds
heel erg (wit),
start en loopt slecht ( koelvloeistof brand niet!!)

Groetjes M&M

Geplaatst: 13 okt 2005, 22:44
door Mike
mwja... ik weet echt bijna 100% zeker dat ie koppakking er goed opzit. Volgens mij krijg je hem er ook niet op een verkeerde manier erop.

Ik zat te denken aan de kopbouten die niet strak genoeg zijn aangedraait? Ik heb ze gewoon volgens de aanhaalmomenten aangedraaid... 25 nm. Dit zou toch gewoon goed genoeg moeten zijn!?

Geplaatst: 14 okt 2005, 17:18
door crazyarjan
25 Newton meter..?

Ik weet niet hoe het bij mazda zit maar meestal draai je tussen 20 en 40 Nm aan en dan een paar fasen hoekverdraaiing...
Ik gaat ervanuit dat mazda rekbouten gebruikt en die moet je eerst op moment vastzetten en vervolgens hoekverdraaing toepassen..

25 Nm is ook erg onwaarschijnlijk.. je kop dicht nooit af zo.. denk dat je weer een nieuwe pakking moet monteren de oude is geruineerd omdat die weer is gaan lekken

Ga voor navraag maar na de mazda dealer en vraag daar de aanhaalwaarden en de aanhaalvolgorde(ook belangrijk)
Alvast succes met je nieuwe pakking.

Geplaatst: 14 okt 2005, 17:25
door brouce36
ja ,hy starte maar moeilyker dan anders en ik kreeg geen vol vermogen ik ben erachter gekomen langst dat diagnose doosje , code 15 , lambadasonde . heb je dat al gedaan ? een diagnose ?

Geplaatst: 14 okt 2005, 17:29
door MarcX3
Volgens mn data cd

Boutlengte max 135mm (ga ervan uit dat dat goed is)

stadium 1 Aanhaalmoment: 23 tot 26 Nm
stadium 2 Aanhalen : 90 Graden
stadium 3 Aanhalen : 90 Graden

Als aanvulling op Crazyarjan :bier:

Geplaatst: 14 okt 2005, 17:41
door martinenijenhuis
Ik weet niet of het aanhaal moment van de 1.8 V6 de 2.5 V6
het zelfde zijn maar voor de 2.5 v6 is het:

* kopbout volgorde per kop is: (uiteraard bij 1 beginnen)
*8 *4 *1 *5 *9
*7 *3 *2 *6 *10

Aanhaalmoment 17,2- 22 Nm + 90 graden
daarna nogmaals 90 graden in de eerder
aangegeven kopbout volgorde!

NOGMAALS DIT IS VOOR EEN 2.5 V6!!!!!!!!
maar ik denk dat het voor een 1.8 niet veel anders is.

Dus bestel idd maar een nieuwe koppakking want je hebt de
bouten in elk geval niet goed aangedraaid ;)

Groetjes M&M

Geplaatst: 14 okt 2005, 17:48
door MarcX3
MarcX3 schreef:Volgens mn data cd

Boutlengte max 135mm (ga ervan uit dat dat goed is)

stadium 1 Aanhaalmoment: 23 tot 26 Nm
stadium 2 Aanhalen : 90 Graden
stadium 3 Aanhalen : 90 Graden

Als aanvulling op Crazyarjan :bier:


Dit is voor een 1.8 qua volgorde zal t wel niet uitmaken met een 2.5

Geplaatst: 14 okt 2005, 18:33
door brouce36
ik heb het even voor je opgezocht ; aanhaalmomenten in Nm fase 1 .... 25 Nm fase 2 .... 90° verder draaien fase 3 .... 90° verder draaien
ik denk dat je pech hebt

Geplaatst: 14 okt 2005, 18:34
door brouce36
sorry

Geplaatst: 14 okt 2005, 21:09
door MarcX3
@ Mike: Volgens mij heb je nu genoeg informatie wat t aandraaien betreft :mrgreen: :mrgreen:


iig hoop ik dat je de pakkingen nog kunt gebruiken :roll: , draai ze eerst eens aan zoals t hoort misschien heb je mazzel maar ga er niet van uit :?