enorm pk verlies,....
Moderator: Moderators
- crazyarjan
- Pilot
Ik heb mijn autooken enkele weken in de garage gelaten voor een volledige check up. en dit is het volgende resultaat:
distributieriem gecontroleerd, en vervangen (was toch nodig zit aan 120000km)......geen resultaat
riemopspanner leek een beetje te lekken dus ook maar even vervangen
Benzinefilter: stond wat water in dus ook vervangen.....geen resultaat
leidingen laten uitspuiten....nog geen resultaat
EGR-kleppen, na controle leken deze niet meer zo goed te werken. De vaccuumklep hebben we kunnen herstellen, de atmosferische moet vervangen worden.....maar nog geen resultaat
dus opnieuw beginnen met uitmeten, deze meting gaf nu slechte uitlaatgassen weer.
resultaat: katalysator verstopt
deze heb ik even met hamer en beitel leeggehaald en terug gemonteerd
de auto presteerd onderhand al een stuk beter.. maar ik blijf nog steeds niet overtuigd ervan..want de kat vervangen zorgt automatisch voor wat pk winst. tot150km/h loopt i soepel maar daarna lijkt het uren te duren voor ik de 160 haal. mss is dit wel normaal maarja...
onderhand heb ik al 750euro kosten betaald voor het zoeken naar de oorzaak. daarbij komt er nu nog 900 euros voor een nieuwe kat en EGR kleppen...veel geld als je nog steeds denkt dat er nog iets aan de hand is.
binnenkort zet ik hem nog eens op de testbank en laat ik meer weten
grtz
distributieriem gecontroleerd, en vervangen (was toch nodig zit aan 120000km)......geen resultaat
riemopspanner leek een beetje te lekken dus ook maar even vervangen
Benzinefilter: stond wat water in dus ook vervangen.....geen resultaat
leidingen laten uitspuiten....nog geen resultaat
EGR-kleppen, na controle leken deze niet meer zo goed te werken. De vaccuumklep hebben we kunnen herstellen, de atmosferische moet vervangen worden.....maar nog geen resultaat
dus opnieuw beginnen met uitmeten, deze meting gaf nu slechte uitlaatgassen weer.
resultaat: katalysator verstopt
deze heb ik even met hamer en beitel leeggehaald en terug gemonteerd
de auto presteerd onderhand al een stuk beter.. maar ik blijf nog steeds niet overtuigd ervan..want de kat vervangen zorgt automatisch voor wat pk winst. tot150km/h loopt i soepel maar daarna lijkt het uren te duren voor ik de 160 haal. mss is dit wel normaal maarja...
onderhand heb ik al 750euro kosten betaald voor het zoeken naar de oorzaak. daarbij komt er nu nog 900 euros voor een nieuwe kat en EGR kleppen...veel geld als je nog steeds denkt dat er nog iets aan de hand is.
binnenkort zet ik hem nog eens op de testbank en laat ik meer weten
grtz
- MarcX3
- Super-Pilot
- Contacteer:
of een ander blok (KF KJ KLZE)als de auto op zich nog goed is want je hebt er aardig wat aan vervangen dat je denk ik (weet niet in hoeverre de onderdelen uitwisselbaar zijn) dat je de nieuwe onderdelen beter kunt overzetten naar een nieuw blok want als je de auto verkoopt dan heb je je geld in principe weggegooid en je kunt er narigheid mee krijgen van de koper en dit is een mooi excuus om een zwaarder blok erin te leggen
Driven by a sixpack