Pagina 2 van 2

Geplaatst: 10 jul 2005, 19:19
door xedos
Ik zou dan als je toch alles los hebt de distributieriem meevervangen.Is dan 1 handeling en geen gepriegel met de waterpomp :?

Geplaatst: 10 jul 2005, 21:58
door brouce36
volgens mazda moet de riem eruit ,maar zoals jullie al weten verdient mazda graag veel geld zonder er al te veel voor te moeten doen . ik ben ook zo . alles wat door een riem aangedreven word en iets te hard word aangespannen gaat veel sneller stuk . een riem die korrekt is aangespannen gaat gemakkelyk 100 ton mee en moest hy dan toch stuk gaan is dat by een v6 niet zo erg . ga geen werk zoeken waar het niet nodig is . alles in ( pomp ,2 riemen en koelvloeistof ) was ik 150 euro kwyt .




in de zomertyd spingt den bok op de geit

Geplaatst: 11 jul 2005, 00:57
door bramx3
me maat had de distributie riem al vervangen toen ik van me werk af kwam .
en was vergeten de waterpomp na te kijken ..
dan maar zo ;)
toch goed gegaan .

en ja .. alle riemen zijn vervangen .
als je toch bezig bent ... dan doe t ook goed :biertje:

Geplaatst: 11 jul 2005, 19:23
door Marcel_mx3
brouce36 schreef:volgens mazda moet de riem eruit ,maar zoals jullie al weten verdient mazda graag veel geld zonder er al te veel voor te moeten doen . ik ben ook zo . alles wat door een riem aangedreven word en iets te hard word aangespannen gaat veel sneller stuk . een riem die korrekt is aangespannen gaat gemakkelyk 100 ton mee en moest hy dan toch stuk gaan is dat by een v6 niet zo erg . ga geen werk zoeken waar het niet nodig is . alles in ( pomp ,2 riemen en koelvloeistof ) was ik 150 euro kwyt .




in de zomertyd spingt den bok op de geit


Hoezo is het bij een v6 niet zo erg als je distributie riem knapt dan?
Komen onze kleppen niet tegen de zuigers aan?

Geplaatst: 11 jul 2005, 20:47
door martinenijenhuis
Nee, als het goed is raken ze elkaar niet :)

Groetjes M&M

Geplaatst: 11 jul 2005, 21:32
door xedos
klopt, als de riem breekt is er geen spraken van motorschade.Wel zo'n veilig idee natuurlijk. ;)

Geplaatst: 12 jul 2005, 16:21
door Marcel_mx3
Ooh dat geeft me een heel gerust gevoel nu inderdaad......
Ik dacht dat bij de meeste auto's dit wel het geval was....
Maar goed nu ga ik weer offtopic...

Geplaatst: 12 jul 2005, 17:35
door NooNoo
Serieus???????? Had ooit(heel vroeger) een (Slo)opel die had precies hetzelfde.
Dus als je distributie/getande riem breekt dan is er niks aan het handje.

Geplaatst: 12 jul 2005, 20:00
door xedos
Er zijn meerdere merken die dit hebben.Maar ook een mazda mx-5 1.8 as die breekt is er ook niets aan de hand. Heb je bijvoorbeeld een vw 1.8 turbo 20klepper en die breekt..dan zijn alle 20 klepjes krom. :roll: Bij diesels is het zoiezo altijd raak. (kleine compressie ruimte) Maar het is natuurlijk niet de bedoeling om door te blijven rijden tot hij breekt natuurlijk.Mischien dat bij hoge toerentallen de zuigers wel 1 van de kleppen kunne raken.