motor start, maar slaat af

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

dlowoner
New member
New member
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:59
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992

Re: motor start, maar slaat af

Bericht door dlowoner »

sjaakk91 schreef::) Foutje bedankt. Gelukkig is het opgelost. Ohja en dat ding wat jij beschreef is de luchtmassa meter.



hey sjaak. ik weet wat een lmm is, ik weet zo gauw niet hoe ik foto's op t forum moet zetten maar kijk maar es op deze link (zolang t kan):
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... dPlacement

zoals je op foto 2 kan zien kan ik dat stuk indrukken met me duim (of waarmee dan ook) ik denk dat dit alleen niet compleet is want zo vreet ie natuurlijk zand..

iemand die weet wat t wel is? heb nog wel een sportluchtfilter die erbij zat maar dat gaat niet zo 1,2,3 passen, als iemand kan bevestigen dat die er sowieso op moet dan zorg ik er wel voor dat het past
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Re: motor start, maar slaat af

Bericht door sjaakk91 »

daar moet je wel snel een lucht filter over heen zetten dat is ook een gedeelte van de lmm. nu word er ongefilterde lucht je motor in geblazen. als je motor stationair draait en je tikt dat ding aan slaat hij af, door te veel lucht. het regelt hoeveel lucht er naar binnengaat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: motor start, maar slaat af

Bericht door SkippyMX3 »

Das idd je luchtmassameter. Sportluchtfilters kunnen idd afwijken kwa aansluiting. Had ik ook. Is je luchtfilter groter dan je lmm?? Zojah dan kun je het met ringen opvullen. Mijn sportfilter had n heel pakket met ringen om t op te vullen.
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
dlowoner
New member
New member
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:59
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992

Re: motor start, maar slaat af

Bericht door dlowoner »

hmm ok wat een vaag ding dan,, ik heb wel van 2 alfa's en een volvo de lmm eraf gehaald en dat stelde niet zoveel voor. heb er niet zo'n ding op gezien.. maar goed, weer wat geleerd.
en de powerfilter die er bij zat die past er niet echt overheen, mssn lukt het me wel als ik de uiteinde van de powerfilter even verwarm zodat ik wat soepeler word, ik zal morgen proberen om dit te fixen.

en net wat je zegt.. als t niet kan zoals t moet dan moet t maar zoals t kan

nogmaals thx en oja... meetings?? voorlopig nog niet. ben bang dat de mx3 binnenkort weg moet omdat ik een 4x4 nodig ben voor me werk, maar als ik later genoeg verdien is de kans groot dat ik weer een mx3 koop maar dan liever 1 die niet zo oud is
Plaats reactie