Remus einddemper

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Komt omdat ze aan een bepaalde wettelijke norm moeten voldoen. aantal decibels dus.
*Technical service Mazda mx-3.*
mx_rik
New member
New member
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 sep 2004, 15:06
Locatie: Kampen

Bericht door mx_rik »

mx almere schreef:Ik heb ook een remus, in combinatie met een spagetti spruitstuk en een katvervanger komt er een mooie hoeveelheid geluid door! op de achtergrond als je een constante snelheid hebt, brullen bij plankgas!


Zeker een heel mooi geluidje... Heb er zelf bij in mogen zitten en klinkt echt super racie 8)
Eefjuh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 194
Lid geworden op: 30 mei 2005, 20:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Eefjuh »

Misschien zeg k nu wat doms hoor


Maar ik weet dat de sebring en remus een e keur hebben dus ze uit zichtzelf veel minder geluid mogen maken..

Wij hadden een sebring voor de alfa gekocht, dr onder gezet, en we merkten dr niks van..

Oplossing:

K&N luchtfilter dr in gepropt en dr kwam super geluid uit!
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Of het met het e keur merk temaken heeft weet ik niet, maar deze uitlaten staan inderdaad niet bekend om het harde geluid...

Wel word het na een tijdje wat harder als de uitlaat wat uitbrand...
overgens is dit met wat benzine wel te versnellen :) (vergeet niet de uitlaat dan onder de auto vandaan te halen hehe)

Overgens is een remus cq sebring in combi met de katvervanger wel weer erg mooi.. !
Eefjuh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 194
Lid geworden op: 30 mei 2005, 20:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Eefjuh »

Psies, die moet je ook gewoon vervangen.

Maar dat bart een maand of 2 geleden zijn sebring had gehaald, kwam ie dr pas later achter, toen hij terug ging om tte klagen over het geluid wat er NIET uitkwam, dat dr tegenwoordig een E keurmerk op zit en ze niet meer dan een bepaald decibel mogen hebben.

Dan zou je een tweedehands moeten kopen, want alles wat nu in de winkel lit is met een E keurmerk.... dus geen mooi geluid, en dus zo een stuk of 400 euro meer kosten aan een luhtfilter en katvervanger.. :(
Arjan
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 jul 2004, 23:52
Locatie: Brabant

Bericht door Arjan »

Marcel_mx3 schreef:Of het met het e keur merk temaken heeft weet ik niet, maar deze uitlaten staan inderdaad niet bekend om het harde geluid...

Wel word het na een tijdje wat harder als de uitlaat wat uitbrand...
overgens is dit met wat benzine wel te versnellen :) (vergeet niet de uitlaat dan onder de auto vandaan te halen hehe)

Overgens is een remus cq sebring in combi met de katvervanger wel weer erg mooi.. !


staan ze ook niet bekend om performance?
Plaats reactie