Tik/Kraak bij hobbeltjes
Moderator: Moderators
- Jeffmx-3
- Co-Pilot
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1994
Reactiestangetjes van de stabilisatorstang eens speling van bekijken?, althans als je bovenste veerpootlagers kapot zijn hoor je dat aan het sturen bij stilstaan dat je veer springt zeg maar toch
?
Edit; stel je reactiestangetje is versleten zou ik er voor kiezen om ze allebij te vervangen, als de ene kant gaat gaat de andere kant ook!

Edit; stel je reactiestangetje is versleten zou ik er voor kiezen om ze allebij te vervangen, als de ene kant gaat gaat de andere kant ook!
Laatst gewijzigd door Jeffmx-3 op 30 mar 2012, 10:10, 2 keer totaal gewijzigd.

- lenny-v
- Moderator
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
Klinkt als een reactiestangetje idd. Als je de wielen los van de grond hebt voel je geen speling en als ie wel op zn wielen staat wel. Is soms ook juist andersom. Misschien dat de garage het daarom niet kon vinden.
Wat ook nog kan ( 323f euvel vooral ) is dat je stabilisatorstang die van L naar R loopt speling heeft in de rubbers. Je zoekt je soms helemaal verloren. En stom genoeg hoor je dit toch bij je wielkasten...
Succes
Wat ook nog kan ( 323f euvel vooral ) is dat je stabilisatorstang die van L naar R loopt speling heeft in de rubbers. Je zoekt je soms helemaal verloren. En stom genoeg hoor je dit toch bij je wielkasten...
Succes
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
- Robjes
- Test-Pilot
- Contacteer:
Pfff Stabilizator verbindings stangetjes aan beide kanten vervangen, nu heb ik weer die tik, alleen nog een stukje erger en de speling op mijn stuur lijkt ook toe te nemen, vooral over hobbels en bij remmen trekt hij naar links.
Om de kracht van het anker te voelen moet men mijn rode duivel trotseren.
- Robjes
- Test-Pilot
- Contacteer:
Ik ga toch jullie hulp nodig hebben, want ik weet het echt niet meer, heb vanmiddag APK laten keuren en gevraagd of ze extra aandacht op de stuurkogels en fuseekogels voor wouden vestigen en de enige APK punten waren remblokken en remleidingen achter.
Nu heb ik dus wel weer een nieuwe APK, maar nog steeds dat geluid bij hobbeltjes en speling in mijn stuur bij bochten naar links.
Iemand enig idee?
Nu heb ik dus wel weer een nieuwe APK, maar nog steeds dat geluid bij hobbeltjes en speling in mijn stuur bij bochten naar links.
Iemand enig idee?
Om de kracht van het anker te voelen moet men mijn rode duivel trotseren.
Jeffmx-3 schreef: anders zijn misschien toch je veerpootlagers kapot aan het gaan
dit toch misschien idd.
Maar het is lastig om via een beschrijving een geluid te "raden", hier ben ik zelf ook achter gekomen. Als je hier wat vraagt dan geven mensen wel een idee van wat het zou kunnen zijn, maar meestal ben je dan niet veel verder.
Filmpje kan helpen, maar dan nog.
Maar je moet dit allemaal eerst bij langsgaan.
veerpootlagers
veren
schokdempers
fuseekogel
spoorstang
stuurkogel
stabilisator verbinding
motorsteunen
Als niks van dit het is, dan alle overige bewegende delen/rubbers/ophangingen.
check deze ook eens:
http://mx-3.com/phpBB3/viewtopic.php?f=20&t=77216
- Jeffmx-3
- Co-Pilot
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1994
JForce schreef:Jeffmx-3 schreef: anders zijn misschien toch je veerpootlagers kapot aan het gaan
Schokdempers
Wil dat geluid ook nog wel eens veroorzaken dat het zuigertje in je schokdemper kapot is!
Edit; Anders even de moer die de schokbreker in de veerpoot vast houd controleren, als die los is getrilt dan kun je ook soort gelijk geluid krijgen