Pagina 2 van 3

Geplaatst: 01 feb 2012, 18:52
door grey-mouse
ik heb met mij 1.8v6 de ecu er op nieuw op gezet en toen was de zekering van het injectie systeem door geslagen. zelfde probleem wel rond draaien maar niet starten.
zekering kastje onder de motorkap als het goed is een zekering van 30 ampre (staat er bij geschreven)
kleine kans maar wie weet
suc6 ;)

Geplaatst: 06 feb 2012, 21:55
door bramx3
zo , weer even tijd aan de mx-3 gespendeerd in deze (@#@#%) kouw.

heb de volgende dingen nagekeken vandaag.

alle zekeringen onder de kap en dash zijn in orde.

brandstof pomp werkt middels diagnose.

startonderbreker is ook uitgesloten , deze heb ik losgehaald , en onderbrak alleen op het contact.
dit was dus ook geen probleem

ook even de stekkers doorgemeten van ontsteking
de 3polige stekker had 1x12V en 2x niets
de 6polige stekker had 1,2 - 12 - 6.2 - 6.2 - 1.2 - 1.2

ook de stekkers van de fuelrail
rail van de achterste kop : 1x12V ( en 3 draden liepen van 12V terug naar 1 ?? )
rail van de voorste kop : zelfde als hierboven.

al met al lijkt het me allemaal wel goed ?
dus in dat geval zal ik meer moeten gaan kijken naar de sensoren toch ?

Geplaatst: 06 feb 2012, 22:36
door martinenijenhuis
krukas positiesensor..

Groetjes M&M

Geplaatst: 08 feb 2012, 20:32
door bramx3
ik heb deze sensor onlangs al vervangen.
deze heb ik geleend van de k8 ( die lopend uit de mx-3 kwam )

Zijn er nog andere sensoren die de boel compleet lam kunnen leggen ?

Geplaatst: 09 feb 2012, 08:15
door WhiteFinish
Als je die injectoren rails loshaalt, en boven een bak houdt en vervolgens probeert te starten. Wordt er niks ingespoten ?

Geplaatst: 09 feb 2012, 10:15
door bramx3
Nee.
Heb momenteel een reserve fuel rail aangesloten , en deze langs het blok gehangen.
Maar deze spuit geen benzine in als ik start.
Net als dat ie niet vonkt tijdens het starten

Geplaatst: 09 feb 2012, 15:57
door bramx3
Misschien nog een aanknopingspunt.
Als ik probeer de auto te starten , en de motor slaat niet aan , begint de radiator ventilator te draaien.
Als ik contact er dan vanaf haal dan stopt ie
en als ik het contac er weer terug er op zet dan begint hij niet opnieuw te draaien.

Dit viel me op.
Heeft dit een betekenis ?

Geplaatst: 09 feb 2012, 17:00
door DJ_MIKE
Als ik dit zo allemaal lees denk ik dat er nog wat fout zit in de bedrading

Geplaatst: 09 feb 2012, 20:20
door martinenijenhuis
heb je de benzine toevoer en de retour leidingen niet per ongeluk omgedraait...
(heeft niets met de koelvin te maken)

Groetjes M&M

Geplaatst: 10 feb 2012, 08:33
door WhiteFinish
Koelvin draaien betekent noodloop van je ecu. Je auto kan niet meten wat er aan de hand is dus gaat de fan draaien.

Dit kan te maken hebben met deze sensoren:
- koelvloeistof 1 & 2
- Lamda sensor 1 & 2
- VAF
- krukas posities sensor

Trouwens, hoe is je gasklephuissensor afgesteld?