Pagina 2 van 2

Geplaatst: 04 jan 2012, 11:18
door LeonPG
@matinenijenhuis: Top, helemaal duidelijk! Dan halen we deze er voor de zekerheid tussenuit.

Geplaatst: 05 jan 2012, 12:07
door LeonPG
De problemen zijn inmiddels opgelost. Het niet werken van de ontsteking had met een ontbrekende draad te maken. Er loopt een dikke blauwe draad van één van de aansluitingen op de ontsteking naar het contactslot. Deze is voor de +12V van de ontsteking en loopt via (uit m'n hoofd) aansluiting X-04 achter de ECU (zie werkplaatshandleiding). Het deel van X-04 tot aan het contactslot ontbrak (wellicht vanwege de startonderbreker). Er zit nu een kabel tussen de de KLZE loopt. Al met al viel het dus best wel mee, al is het even afwachten of we nog tegen andere niet werkende zaken aanlopen.

Geplaatst: 05 jan 2012, 21:35
door martinenijenhuis
Geweldig dat het gelukt is :bier:

Leuk dat je ook de oplossing vermeldt 8) :bier: :bier:

Het grappige is dat wij zelf ook ooit tegen dit soort dingen liepen, maar het is inmiddels zo lang geleden( ruim 10 jaar geleden 8) ) dat ik het niet meer weet hoe het ook al weer zat :oops: , maar als ik het dan weer lees denk ik steeds ohja, ja ja dat is ook zo :oops:

Groetjes M&M

Geplaatst: 06 jan 2012, 11:35
door LeonPG
We zijn zeker blij dat het gelukt is!

Ik was erg blij dat we de elektronische schema's hadden (obd-2 van mx-3.com en obd-1 van http://home.comcast.net/~elves1/1993WiringDiagrams.pdf ).

Geplaatst: 04 feb 2012, 20:07
door grey-mouse
heey ik lees nu van de orginele startonderbreker ik heb een set van mazda finish line deze heeft in mijn andere 2 autos gedaan 94 3n 97 ik wilde deze nu in een 92 bouwen alles werkte behalve de deuren open en dicht.
het lijkt me sterk heeft dit ook met de ecu te maken?
of is het stom toeval dat er een kabel breuk ergens zit ( de oude centrale vergrendeling startonderbreker deed het wel in de grijzen (universele)

Geplaatst: 05 feb 2012, 13:26
door MX3V6_DH
De centrale deurvergrendeling is voor zover ik weet nergens met de startonderbreker verbonden.

Geplaatst: 05 feb 2012, 22:46
door grey-mouse
super dan weet ik voldoende dan zet ik een accu op de werkbank en kijk ik wat het dan doet.

Geplaatst: 30 nov 2012, 10:24
door Melvin
goeden dag

ik lees hier een heel mooi stuk over het om bouwen
van obd 2 naar obd 1 en ik begrijp wat er allemaal gedaan moet worden
nu ben ik er zelf ook mee bezig en voor de zekerheid heb ik toch nog een
paar vragen voordat ik wat fout ga doen want ik begrijp uit deze verhalen
dat je een draad van de dikke blauwe kabel vanaf vanaf de kabel boom obd1
door moet trekken naar het contact slot neem aan dat je die op de geschakelde plus moet worden aangesloten bij het contact slot
klopt het dat die kabel in de 4 polige stekker zit in de buurt van de ecu
en ik las wat over een draad door knippen zodat de zekering 10 a van engine
er niet meer uit klapt ik zou heel graag horen in welke stekker ik dat draad kan vinden er zit naast de ecu een 4 polige stekker
een witte 10 polige stekker en een zwarte 20 polige stekker
die verbinden draadboom motor met draadboom auto
en als je die hebt doorgeknipt is het dan nog steeds noodzakkelijk om vanaf het contact slot ook een rechtsstreeks draad te trekken naar de brandstof pomp
als dat zo is neem ik aan dat ook die op het geschakelde draad moet komen van het contact slot
en is het dan handig om voor de zekerheid daar zweef zekeringen tussen te zetten aangezien er dan meer als normaal op dat draad aangesloten zit
ik heb ook even zitten kijken naar de schema link die hier staat maar dat is alleen voor obd 1 als ik het goed zeg
ik hoor heel graag van jullie misschien dat ik dan van het weekend
proef kan gaan draaien met de klze
Met vriendelijke groet Melvin