Manipuleren inlaat temperatuur

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Mazdarati MX-6 schreef:
WhiteFinish schreef:Chiptuning werkt door het optimaal afstellen van een benzine/lucht verhouding en eventueel ontstekingstijdstip.

Een fabrikant zal altijd een auto op een 'universele' manier afstellen.

Elk land heeft namelijk andere omstandigheden waaronder de auto moet werken.
Omdat de fabrikant niet elke auto apart wilt afstellen komen ze met de universelele afstelling.

Chiptuning gaat vaak iets scherper zitten met de timing en gooit meer benzine erin.
Echter hier is weer hetzelfde verhaaltje; het is iets universeels en geen specifieke chip voor je eigen auto.


Klopt idd wat je zegt .

Maar onze lmm hebben wel een lucht temp meter .
Koelere lucht is compacter en bij het verbranden zet het meer uit .
Dus dan heb je extra brandstof nodig . (A/f)

Alleen je lucht dichtheid is wel belangrijk voor je brandstof verhouding .
Armelucht heeft minder benzine nodig dan zuurstof rijke lucht .


Ik dacht juist dat aan de hand van onze o2 sensoren de A/F wordt aangepast.
Weer wat geleerd :)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie