Pagina 2 van 3

Geplaatst: 02 sep 2011, 15:25
door WhiteFinish
Als er een draai inzit en je gasklephuis wijst naar je koplamp is het curved (net zoals je originele k8)

Als het recht loopt en praktisch tegen je remvloeistof reservoir aanzit is het een long.

Als het recht loopt en niet je remvloeistof reservoir raakt is het waarschijnlijk een KLDE inlaatspruitstuk.

Geplaatst: 02 sep 2011, 17:04
door Mazdarati MX-6
Shortneck bedoelen ze de klde intake mee .

Maar met de mods die je heb zou je een afpr kunnen nemen .
Zeker als je met een kl31/36 ecu rijd omdat deze toch wel wat rijk lopen in hogere toeren .

Geplaatst: 05 sep 2011, 17:20
door robin-mx3
ja zo te zien is het de klde intake, er werd me verteld dat die aangepast was, vraag me alleen af in hoeverre..

Nou binnenkort dan is even een andere brandstofpomp en afpr monteren, dan maar eens de bank op om te kijken hoeveel vermogen er uit komt...

Geplaatst: 05 sep 2011, 18:40
door Mazdarati MX-6
Links de longneck en rechts de curvedneck (KLZE)

Afbeelding

En dit is de shortneck/kl03 intake (klde)
Afbeelding

Als je met de kl03 rijd dan heb je de verkeerde ecu .
De kl31/36 ecu heeft de klze vris tijden .
De kl03 intake heeft hele andere vris tijden dan die van de klze .
En daar zal je heel wat vermogen door verliezen bij verschillende toeren tallen .
Het piek vermogen zal het zelfde zijn maar je acceleratie ligt een heel stuk lager .

Je heb kans dat ze de poorten hebben aangepast zodat deze netjes aansluiten op de kl31 koppen .
De poorten van de klde en klze zijn anders .
Ook als je hier niks aan doet zal je dit iets vermogen kosten .

Maar als je het volle vermogen wil hebben (motorische gezien) dan zou ik opzoek gaan naar een curvedneck of een longneck .
Deze hebben een veel betere flow dan de kl03 .
Dus hoe dan ook met de kl03 laat je wat vermogen liggen .

Geplaatst: 05 sep 2011, 22:02
door robin-mx3
oke thanks voor de afbeeldingen, zal even kijken maar weet bijna zeker dat het een kl03/klde intake is, heb best wel het gevoel dat ik veel vermogen heb alleen ''voel'' ik de vris ook niet echt ''inkomen'' bij mijn k8 had ik rond de 3500 toeren ineens die soort stoot er in zitten, nu trekt die gewoon als het ware als 1 vloeiende lijn door zijn toeren heen..

al rijd het wel veel sneller dan de k8, had/heb ik het gevoel dat dit beter moet kunnen..

heb nu ook de originele strutbar er op zitten, dit past volgens mij bij een curved en longneck niet eens?

Geplaatst: 06 sep 2011, 18:31
door Mazdarati MX-6
Wat je nu heb is dat ze veels te laat open gaan .

klde
vris1 open bij 3250
vris2 open bij 4250
Beide dicht bij 6250

klze
vris1 open bij 4062.5
vris2 open bij 4781.25
beide dicht bij 6812.5

Je heb nu 3 grote gaten in je koppel/vermogen lijn .

vris1 gaat te laat open .
Je verliest nu vermogen bij een kleine 800 toeren .
vris2 gaat ook te laat open .
Hier verlies je ook vermogen bij een kleine 500 toeren .
Ook gaan ze te laat dicht waardoor je vermogen in elkaar zakt boven de 6250 toeren omdat ze open staan tot de 6812,5 toeren .
De kl03 flowt beter met de kleppen dicht boven de 6250 toeren dan met de kleppen open .

Kijken je intake maar effe na .
Je zal een heel hoop vermogen laten liggen als je hier niks aan doet .

Geplaatst: 06 sep 2011, 19:04
door robin-mx3
ok dan, dankjewel voor de informatie.

Ja dat ga ik zeker doen, wilde net even kijken maar ben gelijk verregend haha.

ik ga dan zeker op zoek naar een andere inlaat, wel curvedneck t liefst.
Zal het zoieso nog even laten weten, hoop straks.

Geplaatst: 06 sep 2011, 21:15
door robin-mx3
:oops: :oops: :oops:

het is toch een curved neck inlaat....

Geplaatst: 07 sep 2011, 11:47
door robin-mx3
Snap alleen niet wat er bedoeld werd met is aangepast, zodat de strutbar past. Wat er dan zeg maar aangepast is.

maarre dat ik de vris momenten niet goed voel, kan dit dan niet te maken hebben met de originele brandstofpomp?

Heb nu trouwens ook nog een originele achterdemper er op (geen kat)

Geplaatst: 07 sep 2011, 12:50
door WhiteFinish
robin-mx3 schreef:Snap alleen niet wat er bedoeld werd met is aangepast, zodat de strutbar past. Wat er dan zeg maar aangepast is.

maarre dat ik de vris momenten niet goed voel, kan dit dan niet te maken hebben met de originele brandstofpomp?

Heb nu trouwens ook nog een originele achterdemper er op (geen kat)


Strutbar passend is een platje op het spruitstuk waar wat vanaf is gehaald.

Vris heeft niet te maken met je brandstofpomp.
Brandstofpomp moet het over het hele toerenbereik zijn.

Denk dat je achterdemper nauwelijks van invloed zal zijn.