Pagina 2 van 7

Geplaatst: 03 jan 2011, 17:10
door Hanzzz
Nu zat ik te denken, waarom werkt een obd1 ecu niet op de obd2 ecu. Is dit alleen te wijten aan het feit dat de aansluitingen anders zijn (bedrading).
Als dit zo is moet het toch mogelijk zijn om een verloop stekker te maken.
De eerste verloop stekker zal duur zijn omdat alles uitgezocht moet worden, maar alle volgende zullen stukken minder kosten omdat het dan kopie's zijn.
Als dit mogelijk is, dan zal er genoeg vraag naar zijn.
Iedereen (bijna) met een KLZE/KLDE in zijn mx-3 met obd2 zal dit willen, iedereen die plannen heeft voor een ombouw zal dit willen, maar ook voor K8 obd2 rijders is dit een uitkomst omdat chiptuning dan veel makkelijker is.
Maar het zal zeker wel niet zo makkelijk zijn???

Verder vroeg ik mijn eigen af of er hier KLZE rijders zijn die het voor elkaar hebben gekregen om dit op kenteken te laten zetten bij het RDW.
Ik heb verschillende Posts op dit forum gelezen van mx-3 rijders die hier informatie over hebben opgevraagd, maar ik ben er nog geen tegen gekomen bij wie dit ook gelukt is.
Ik ben benieuwd of dit iemand gelukt is.

Alvast bedankt.

Mvg.

Hans

Geplaatst: 03 jan 2011, 18:34
door Mazdarati MX-6
Hoe het allemaal zit met de obd2 weet ik niet .

Maar het verschil zit niet alleen in de stekers .
Anders is het een half uur werk om de pinnentjes te verzetten in de stekkers .

Ik weet wel dat fullsize toen een kleine 15 uur bezig is geweest met de bekabeling en dat het een klote klus is .

Het beste kan je hem effe een pb sturen met je vragen over de obd2 naar obd1 .
Hij heeft het toen gedaan in de auto van zijn vrouwtje en die liep super .
Anders wordt het gissen naar hoe het zit en voor je het weet staat er een broodje aap verhaal op het forum dat voor geen meter klopt .

Maar het is idd voor de obd2 rijders wel beter als ze over kunnen stappen naar obd1 met een steker .
Dan heb je gelijk meer mogelijk heden met je motor .
Helaas werkt dit niet in praktijk . :cry:

Geplaatst: 04 jan 2011, 20:38
door Hanzzz
Bedankt nogmaals voor de duidelijke uitleg.

Mvg.

Hans

Geplaatst: 05 jan 2011, 14:40
door Dennis_MX3
Bedankt voor de uitleg.
Ik wil toch liever een nieuwere mx3 en helaas zijn die allemaal OBDII.
Tegen de tijd dat ik weer een mx3 koop ga ik wel ff verder informeren over de mogelijkheden om het volle vermogen van de klze te krijgen!

Geplaatst: 05 jan 2011, 17:10
door Hanzzz
Als ik me niet vergis heeft een 1994 mx-3 al wel het nieuwe dashboard, maar nog steeds OBD1.

Dat zou dan misschien ideaal zijn...

Geplaatst: 05 jan 2011, 19:23
door martinenijenhuis
klopt maar dat zijn alleen de aller eerste!! Het kachelpaneel
is daar ook iets anders van voormaat,of anders van model...ik weet niet
meer precies wat het was.

Groetjes M&M

Geplaatst: 06 jan 2011, 16:09
door JForce
Hanzzz schreef:Als ik me niet vergis heeft een 1994 mx-3 al wel het nieuwe dashboard, maar nog steeds OBD1.


klopt ik heb 1995 OBD1 met het nieuwe dash, ik heb nu gewoon een KL31 ecu.

Geplaatst: 07 jan 2011, 21:21
door paz-3
er schijnt nog een oplossing voor het obd2 probleem te zijn, ik heb ergens op een engels forum voor de probe/mx6 2.5 gelezen dat er exemplaren geleverd zijn in obd2 en deze computer zou ook op de mx3 moeten passen.
helaas kan ik niet bevestigen of dit waar is omdat ik er zelf nog geen in mijn handen gehad heb. misschien dat iemand hier het kan bevestigen

Geplaatst: 07 jan 2011, 21:26
door Mazdarati MX-6
De obd2 van de mx6 is anders als die van de mx3 dus deze werkt niet in de mx3 helaas .

Geplaatst: 07 jan 2011, 21:35
door paz-3
zou een combinatie van kabelboom + ECU werken, niet te vergeten de massameter, etc. er moet toch een oplossing te bedenken zijn