Pagina 2 van 2
Geplaatst: 19 dec 2010, 19:26
door Mazdarati MX-6
Dan moet je gaan voor een klze curvedneck met alle bold ons erop .
Deze leveren geen problemen op met inbouwen en een chip is wel aan te raden.
Het enige wat je moet aanpassen is je middendemper omdat de rvs headers van de mx6/probe te lang zijn .(Mist je de rvs headers erop zet)
Voor de mx3 zijn ze er niet dus je zal ze moet kopen voor een mx6/probe.
Je kan met de k8 ecu rijden maar dat gaat je erg veel pk's kosten .
Je vristijden staan verkeerd en je hebt de verkeerde fuelmaps .
Denk dat het je snel een 10 a 15 pk kost als het niet meer is .
Pas alleen wel op dat de motor niet te arm loopt omdat een k8 minder brandstof nodig heeft dan een kl
Maar je kan er gewoon mee rijden .
De bak van een k8 kan het makkelijk hebben .
Deze zijn even sterk als die van een kl motor .
Geplaatst: 20 dec 2010, 09:39
door WhiteFinish
Een 1.8 v6 blok levert vrijwel niks meer op. Ik denk niet dat er een hoop mensen zijn die nog zo'n blokje willen kopen.
Ook moet je even opletten met de prijzen uit de FAQ, dit zijn prijzen van een aantal jaren geleden en het meeste is al gestegen in prijs.
Geplaatst: 20 dec 2010, 20:23
door Pointy
WhiteFinish schreef:Een 1.8 v6 blok levert vrijwel niks meer op. Ik denk niet dat er een hoop mensen zijn die nog zo'n blokje willen kopen.
Ook moet je even opletten met de prijzen uit de FAQ, dit zijn prijzen van een aantal jaren geleden en het meeste is al gestegen in prijs.
Het gaat er meer om dat ik denk dat mijn blok binnenkort veel onderhoud gaat eisen, als ik een beetje een prijsindicatie heb kan ik inschatten of het goedkoper is om er een ander blok in te kletteren
Geplaatst: 06 apr 2011, 17:35
door Bart Sambeek
er staan redelijk wat topic open over engine swapping.
ik weet wel redelijk wat van auto's(opleiding auto techniek) maar niet specifiek over mazda mx3. stel dat je een 2.5 erin legt ZE of DE wat zijn dan de kleine dingentjes die je nader hand nog moet afstellen of waarmee je problemen kunt krijgen.
het lijkt me niet een kwestie van:
-motorblok inclusief koppeling los maken van versnellingsbak
-alle slangetjes en sensoren loskoppelen
-kabelboom loskoppelen
-motorsteunen los en motor eruit en voor het inbouwen het omgekeerde.
iemand moeilijkheden tegen gekomen?
Geplaatst: 06 apr 2011, 19:55
door martinenijenhuis
hahaha grappige vraag
Ohja wij heeel veel!! (het wiel moest toen nog uitgevonden worden)
Wil je alles zien en weten mag je best lang komen, gezellie
Maar om even op je vraag terug te komen kun je natuurlijk ook Jeroentje
bellen, die hebben er al veel gedaan...
Groetjes M&M
Geplaatst: 06 apr 2011, 20:22
door Mazdarati MX-6
Bart Sambeek schreef:er staan redelijk wat topic open over engine swapping.
ik weet wel redelijk wat van auto's(opleiding auto techniek) maar niet specifiek over mazda mx3. stel dat je een 2.5 erin legt ZE of DE wat zijn dan de kleine dingentjes die je nader hand nog moet afstellen of waarmee je problemen kunt krijgen.
het lijkt me niet een kwestie van:
-motorblok inclusief koppeling los maken van versnellingsbak
-alle slangetjes en sensoren loskoppelen
-kabelboom loskoppelen
-motorsteunen los en motor eruit en voor het inbouwen het omgekeerde.
iemand moeilijkheden tegen gekomen?
Nou eigenlijk is het wel heel makkelijk .
Alles los halen en nieuwe blok erin en alles weer vast maken .
Bij een klde zou je niks over moeten houden aan stekkers als je de egr weer aansluit .
Bij de klze hou je 2 stekers over van de egr omdat de ZE die niet heeft .
Ga je voor een klde of klze met een curvedneck dan past het allemaal zonder problemen .
Alleen bij de longneck moet je het een en ander aanpassen .
Geplaatst: 06 apr 2011, 23:26
door Rooiepeen
Mooi wark he z'n Mx-3. Leppel / Leppel, Klik / Klik, klaar is bassie. (bij wijze van spreken)
Geplaatst: 07 apr 2011, 06:03
door Bart Sambeek
heb ergens op het forum ook gelezen dat je je gaspedaal/of gaskabel moet afstellen, daardoor liep iemand z'n swap niet goed. is wel lullig als het om zo'n dingen gaat. als een niet -ervaren iemand haha
maargoed het klinkt wel heel aantrekkelijk allemaal
Geplaatst: 07 apr 2011, 07:12
door WhiteFinish
Bij een longneck moet je inderdaad je gasklephuis hendel aanpassen.
Maar probeer eens wat te zoeken in het FAQ gedeelte en via de search. Er staat een hoop info op ons forum.