Zo, dit is zo'n beetje die info die ik vergaard heb, have fun.
Mazda K-Series V6 Info
Deze informatie is een verzameling van internet, dus niet aannemen dat dit allemaal 100% correct is.
Bronnen: Mazdaworld, probetalk, mx-3.com, mazdamx-3.nl, mazda626.net, etc.
K8 ’91-‘94
1.8
136 hp @ 6000 rpm
115 lb-ft @ 4000 rpm
9.2:1 compressie
K8-1A1 & K8-101
??? Nokkenassen
Curved neck k8 intake
Intake poort: D-vorm
Kop poor: D-vorm
Vlakke Zuigers
?? ECU
JE-50 VAF luchtmassameter
Vris 1:
Vris 2:
Auto’s geleverd met dit blok: Mazda Mx-3
K8 ’94-‘98
1.8
132 hp @ 6000 rpm
115 lb-ft @ 4000 rpm
9.2:1 compressie
K8-101 & K8-1A1
??? Nokkenassen
Curved neck k8 intake
Intake poort: D-vorm
Kop poor: D-vorm
Vlakke Zuigers
?? ECU
JE-50 VAF luchtmassameter
Vris 1:
Vris 2:
Auto’s geleverd met dit blok: Mazda Mx-3
K8-ZE
1.8
144 hp @ 6000 rpm
115 lb-ft @ 4000 rpm
9.2:1 compressie
K8-101 & K8-1A1
??? Nokkenassen
Curved neck k8 intake
Intake poort: D-vorm
Kop poor: D-vorm
Vlakke Zuigers
?? ECU
JE-50 VAF luchtmassameter
Vris 1:
Vris 2:
Auto’s geleverd met dit blok: Eunos 500
KLDE ’93-‘95
2.5
164 hp @ 6000 rpm
156 lb-ft @ 4000 rpm
9.2:1 compressie
KL-101 & KL-1A1
KL-01 Nokkenassen
Short neck intake
Intake poort: D-vorm
Kop poor: D-vorm
Gedeukte Zuigers
?? ECU
??? luchtmassameter
Vris 1:
Vris 2:
Auto’s Geleverd met dit blok: Mazda Mx-6 LS, Ford Probe GT, Mazda 626 LX
KLDE ’95-‘97
2.5
160 hp @ 6000 rpm
156 lb-ft @ 4000 rpm
9.2:1 compressie
KL-101 & KL-1A1
KL-01 Nokkenassen
Short neck intake
Intake poort: D-vorm
Kop poor: D-vorm
Gedeukte Zuigers
?? ECU
??? VAF luchtmassameter
Vris 1:
Vris 2:
Auto’s Geleverd met dit blok: Mazda Mx-6 LS, Ford Probe GT, Mazda 626 LX
KLDE/ZE 98+ (Rated @ 170 pk, mogelijk underrated, redelijk aantal dyno’s met 190-200pk)
2.5
190 hp? @ 6500 rpm
160 lb-ft @ 5000 rpm
9.5:1 compressie
KL-101 & KL-1A1 Revised
KL-01 Nokkenassen
Short neck intake
Intake poort: Vierkant
Kop poor: D-vorm (bezuiniging door Mazda :S )
??? Zuigers *
* That casting number is very high, it is almost undoubtedly a newer KLZE motor with the newer style pistons (similar to hemi pistons actually)
?? ECU
??? luchtmassameter
Vris 1:
Vris 2:
Auto’s Geleverd met dit blok: Mazda Millenia (=Xedos 9)
KLDE/ZE ’95 only (Rated @ 170 pk, mogelijk underrated, redelijk aantal dyno’s met 190-200pk)
2.5
190 hp? @ 6000 rpm
160 lb-ft @ 5000 rpm
9.5:1 compressie
KL31-101 & KL31-1A1
KL-01 Nokkenassen
Curved neck intake
Intake poort: Vierkant
Kop poor: Vierkant-vorm
??? Zuigers *
*That casting number is very high, it is almost undoubtedly a newer KLZE motor with the newer style pistons (similar to hemi pistons actually)
?? ECU
??? luchtmassameter
Vris 1:
Vris 2:
Auto’s Geleverd met dit blok: Mazda Millenia (=Xedos 9)
KLZE curved (mogelijk dat deze versie eigenlijk niet bestaat en dus gewoon een 95 millenia is, aangezien 9.5:1 zuigers mogelijk ook vlak zijn)
2.5
197 hp ?@ 6500 rpm
165 lb-ft @ 4800 rpm
10:1 compressie
KL31-101 & KL31-1A1
KL-01 Nokkenassen
Curved neck intake
Intake poort: vierkant
Kop poort: vierkant
Vlakke Zuigers
- ECU ( een andere indicatie van niet bestaand blok, waarom is er geen standaard ecu voor de curved neck, voor zo’n populaire swap)
MAF luchtmassameter
Vris 1:
Vris 2:
Auto’s geleverd met die blok: Eunos 800 (=Millenia/Xedos 9 J-Spec)
KLZE straight
2.5
197 hp @ 6500 rpm
165 lb-ft @ 5500 rpm
10:1 compressie
KL31-101 & KL31-1A1 Codes
KL31 Nokkenassen
Straight neck intake
Intake poort: vierkant
Kop poort: vierkant
Vlakke Zuigers
KL31/36 ECU
JE-50 VAF luchtmassameter
Vris 1:
Vris 2:
Auto’s geleverd met dit blok: Mazda Mx-6 J-Spec, Mazda MS-8, Mazda Capella Wagon ’97-‘02
KL-G4
2.5
170 hp? @ ???? rpm
163 lb-ft @ ???? rpm
9.5:1 compressie
??? & ??? Codes
??? Nokkenassen
G4 short neck intake
Intake poort: vierkant
Kop poort: vierkant
Vlakke Zuigers
???? ECU
??? luchtmassameter
Vris 1: ?
Vris 2: ?
Auto’s geleverd met dit blok: Mazda 626 ‘98+
KJ-ZEM
2.3 SC
210 hp @ 5300 rpm
210 lb-ft @ 3500 rpm
??? compressie
??? & ??? Codes
??? Nokkenassen
Straight neck intake
Intake poort: ???
Kop poort: ???
??? Zuigers
??? ECU
??? luchtmassameter
Vris 1: ?
Vris 2: ?
Auto’s geleverd met dit blok: Mazda Millenia (Xedos 9/Eunos 800)
KF-DE
2.0
144 hp @ 6500 rpm
132 lb-ft @ 5500 rpm
??? compressie
KL8-101 & KL8-1A1 Codes
??? Nokkenassen
Short Neck KF intake
Intake poort: vierkant
Kop poort: vierkant
Vlakke Zuigers
??? ECU
??? luchtmassameter
Vris 1: ?
Vris 2: ?
Auto’s geleverd met dit blok: Mazda MX-6, Mazda Lantis, Eunos 800,
KF-ZE
2.0
160 hp @ 6500 rpm
132 lb-ft @ 5500 rpm
??? compressie
K8-101 & K8-1A1 Codes
??? Nokkenassen
Curved neck k8 intake met vierkante poorten
Intake poort: vierkant
Kop poort: vierkant
Vlakke Zuigers
??? ECU
??? luchtmassameter
Vris 1: ?
Vris 2: ?
Auto’s geleverd met dit blok: Eunos 500
KF-ZE Type R
2.0
170 hp @ ???? rpm
140 lb-ft @ ???? rpm
10:1 compressie
K8-101 & K8-1A1 Codes
??? Nokkenassen
Curved neck k8 intake met vierkante poorten
Intake poort: vierkant
Kop poort: vierkant
Vlakke Zuigers
KL31/36 ECU
JE-50 VAF luchtmassameter
Vris 1:
Vris 2:
Auto’s geleverd met dit blok: Mazda Lantis Type-R
Afbeeldingen:
Zuigers:
Boven ZE onder DE.
KF zuigers
KF-ZE Zuigers
Intakes:
Straight:
Curved:
k8:
KF:
KF-ZE:
KL-DE:
KL-G4:
Officiele ZE ontsteking: