@ Sahjhan

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

MentaleJelleMx-3 schreef:
Sahjhan schreef:jups die markt haha lekker irritant al die werkzaamheden daar.

Ik was trouwens aan t kijken voor die indiglo tellerplaten op moman.pl
is het rode gedeelte bij de toeren het enigste verschil tussen een 1.6 en 1.8? niet dat ik dalijk bijvoorbeeld 60 rij en dat de teller 50 aangeeft:) word zo een duur grapje haha


uuhm hier op de site http://allmazda.net staan er wel 2 verschillende meters bij... 1 voor de 1.6 en 1 voor de 1.8

art.nr.: EA2555471 1.6 type
art.nr.: EA2955471 1.8 type

waarschijnlijk zit er wel verschil in....


ik heb 1.6 indiglo op de v6 atm.

geen verschil, alleen heel klein beetje op de rpm meter.

de indiglo geeft 50 rpm minder aan dan het in werkelijkheid is.

dus indiglo 3000 rpm = 3050

kan ook gewoon komen omdat ze niet 100% exact goed gemaakt zijn.

en de redline staat gewoon op 6500 rpm natuurlijk bij 1.6
Sahjhan
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 sep 2010, 17:45
Locatie: Heerlen (limburg NL)

Bericht door Sahjhan »

goed om te horen, ik had zelf gekeken na de punten van cijfers op de tellers ( foto van mijn tellers vergeleken met de tellers op de site)
kreeg vrijdag nacht t bericht van paypal dat de betaling eindelijk overgemaakt was.
hoop dat ze snel hier zijn!
Enigste waar ik beetje tegen op zie zijn de wijzers los halen, bang dat ze snel kapot gaan.
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

welke platen heb je gekocht?

bij mij hoefden de wijzers er niet af, je kon ze er overheen schuiven. Maar dan moet je nog steeds voorzichtig zijn.
Sahjhan
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 sep 2010, 17:45
Locatie: Heerlen (limburg NL)

Bericht door Sahjhan »

Ik heb type 1 wit ( http://moman.pl/en/index.php?a=opis&id=76 )
weet niet precies hoe ik direct hier de foto zet haha.

maar heb jij ze dan over je standaard platen gezet? Heb namelijk al meerdere keren hier op t forum gelezen dat mensen last hadden van aanlopende wijzers..
Ik wil ze t liefst gewoon vervangen en niet eroverheen zetten.
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

overheen gaat niet lukken met die denk ik, dat gat is zeer klein. bij type 2 is het veel groter.

en idd ik heb ze eroverheen, maar ze lopen aan :P, nou jah alleen de toerenteller. maar is wel irritant

heb ze vandaag eraf gehaald hehe, ben nu bezig met het customizen van de standaard platen.
Sahjhan
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 sep 2010, 17:45
Locatie: Heerlen (limburg NL)

Bericht door Sahjhan »

haha daar was ik al bang voor ja :P
dat verschil van 50 op de toerenteller maakt t dan ook niet echt hehe, ben wel benieuwd na de km teller..
vind t namelijk altijd erg fijn als er een streepje voor de 5 staat tussen de tientallen :P (ivm flitsers etc ;)). word even uittesten of daar niet ook een klein verschil in zit.. lekker handig die bordjes langs de weg die aangeven hoe hard je rijd:P meestal kijken ze niet vrolijk :roll:

succes met t customizen van je standaard platen, ben toch nieuwsgierig wat je eraan aan t doen bent :P
ik was zelf nog een t klooien met photoshop.. wil me interieur anders kleuren maar weet het nog niet precies met kleuren..
Veel hebben dat cockpit gedeelte van t dash wit gemaakt.. erg mooi maar t zou ook mooi zijn als je dat kan laten uitzien als carbon.. mar denk niet dat je de stickerlagen mooi genoeg kan aansluiten..
Sahjhan
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 sep 2010, 17:45
Locatie: Heerlen (limburg NL)

Bericht door Sahjhan »

na beetje kloten met photoshop is dit t begin van me idee voor t interieur.

Afbeelding

de wit tint is niet precies zoals ik het wil hebben ( voorkeur na beetje gebroken wit) maar t geeft een indicatie

weet nog niet zeker welke kleur ik het cockpit gedeelte wil maken en de bekleding van de deur. ( geen zilver:P ook al zie je dat t meeste )

Voor het bekleden van de deur trekt mij de manier van JForce erg aan, mooi die afwerking dmv een chrome lijst.

gaat wel een compo setje in de deuren komen dus het rooster van de box zal waarschijnlijk vervangen worden door een mdf plaatje met stof erom en dan daar de box op.

daarnaast wil op onder t dashboard bij de voeten blauwe neon lampjes.


ps. de stoelen staan in deze houding voor de foto, als ik zo zou rijden had ik wel een golf ;) :)
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

leuk idee zo, wit is weer eens wat anders. en je wil het ook op een andere manier spuiten dan de meesten.

dat stuk om de speakers in de deur is vinyl daar heb je volgens mij wel een ander soort verf voor nodig.
Sahjhan
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 sep 2010, 17:45
Locatie: Heerlen (limburg NL)

Bericht door Sahjhan »

ja idd, dat wit rondom de speaker op de deur kan eventueel ook met stof gedaan worden.. iets van leer ofzo
maja dan moet dat wel precies overeenkomen met de tint van de verf op t dashboard..

Verder heb ik echt nog geen idee welke kleur ik wil bij t stoffe gedeelte op de deur en t cockpit gedeelte... carbon zou vet zijn voor de cockpit maar op de deur is niet echt mijn smaak, eens kijken hoe jouw deurproject eruit komt te zien :)
Sahjhan
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 sep 2010, 17:45
Locatie: Heerlen (limburg NL)

Bericht door Sahjhan »

vandaag tussen de ongewenste post op hotmail deze mail gevonden

Hello,


We would like to inform you that your order had been sent at 22.11.2010.
We hope to make a business with you in future once again.




Greetings,
MoMan S.C


Goed nieuws dus! :) hoop dat het snel hier is!
Alleen hoop ik dat tnt niet de bezorger zal zijn aangezien die blijkbaar donderdag en vrijdag staken...

daarnaast heb ik gister deze deal gesloten :

- set deur en raam rubbers
- rechterpaneel naast de achterbank ( mijne had een kleine scheur erin)
- spanrol stuurbekrachtinging
- rechter steekas
- cilindertje boven t rempedaal

dit alles voor een totaal bedrag van €100,-
best goede deal lijkt me zo :P

nu alleen nog even de overdracht afspreken en ik heb weer alles bij elkaar om me auto helemaal in orde te maken :bouncered:
Plaats reactie