Schokbreker hoezen vervangen

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

MentaleJelleMx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 sep 2009, 17:54

Re: Schokbreker hoezen vervangen

Bericht door MentaleJelleMx-3 »

Lzs schreef:Daarnaast misschien niet heel erg toepasselijk bij deze topic, maar lijkt mij ook weer zo onnodig om een nieuwe topic ervoor te openen. Hebben meerdere mensen het probleem dat de auto in de ochtend veel condens op de ruiten heeft? Het begint laatste tijd weer wat kouder te worden en dan zie ik dat al mijn ruiten zeer veel condens heeft. (buitenkant) Terwijl de meeste andere auto's dat niet hebben. (mja zij zijn ook heel wat jaartjes jonger dan mijn mx-3 ;) )


uuhm ja ook last van... en helaas niet alleen van de buitenkant haha.... zeer vervelend... vooral de binnenkant... moet ik de blazer aanzetten...
en als het echt hard vriest heb ik ook bevroren ramen van binnen hahahaha,,,
Me a like Mx-3
Lzs
New member
New member
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 jul 2010, 22:34
Locatie: Gelderland

Bericht door Lzs »

Lol, gelukkig heb ik het probleem niet dat het ook van binnen is. Ik vind het alleen er niet uitzien. Dan ga ik naar mijn auto op de parkeerplaats waar tientallen andere auto's gewoon droog zijn en dan is mijn hele auto onder de condens. Mja ik heb zo weer eraf door een beetje te scheuren, maar dat duurt ook weer een tijdje totdat ik mijn motor warm heb. (wat zeker ook weer een kwartiertje duurt) Zit er goed over na te denken om mijn airco te repareren, ivm met de aankomende winter. Denk dat ik beslagen ruiten in de winter beter kan verhelpen met airco erbij. Helaas weet ik nog niet hoeveel dat kost en dat houd me een beetje tegen.

Jelle jij nog heel veel sterkte straks met de aankomende winter. Hoe pak je dat in de winter aan eigenlijk? Ook de binnenkant van de auto krabben? Lijkt me wel bijzonder COOL zo'n mx-3 Iced-car :lol:
sebastianE
New member
New member
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2010, 20:21

Bericht door sebastianE »

Wat een onzin wordt er hier verteld, waarom zitten die stofhoezen erop? de mazda ingenieurs zullen echt niet op alle auto's dingen zetten als het niet nodig is.

Reden:
De hoezen beschermen je schokbreker keerring tegen vuil, je kan zonder hoes gaan rijden maar dan is de kans groot dat er vuil en troep tussen komt en je schokbreker kapot gaat, en dan ben je nog meer kwijt.

Ik heb 4 jaar bij de mazda dealert gewerkt, dus ik kan het weten.
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Je hebt ook wel gelijk, maar het ging er om of het erg is.... ;)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Lzs
New member
New member
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 jul 2010, 22:34
Locatie: Gelderland

Bericht door Lzs »

Volgens mij had ik hem ook zo al beargumenteerd. ;) Mja tis iedereen zijn eigen ding. Je auto word in ieder geval niet hierop afgekeurd tijdens het APK. Dus het is niet erg maar kan wel schadelijk zijn voor je schokbrekers :bier:
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Lzs schreef:Hmzz.. Bedankt voor de info, denk dat ik toch maar eens veerspanners ga halen dan. (meende dat ik ooit gelezen had dat veerspanners eigenlijk overbodig zijn, ze maken het repareren alleen maar makkelijker)

Maar iemand die mij een beetje de weg kan wijzen?

(auto opkrikken, wiel eraf, as eraf, veerspanners opzetten, bovenkant losmaken en schokbrekers eruit?)

Op youtube opgezocht maar zijn allemaal van die auto waarbij de schokbrekers naast de veer bevinden! :evil:


ik weet niet of je het nog steeds van plan bent maar die filmpjes zijn er wel.

deze vond ik al na 1 minuut :P.

http://www.youtube.com/watch?v=3vjE79iL1oQ&feature=related

er zijn vast wel betere te vinden xD


Let wel, als je de schokbreker van de auto verwijdert moet je wel opnieuw uitlijnen. Ook de bouten met het juiste aan nm vastzetten(momentsleutel)

MentaleJelleMx-3 schreef:
uuhm ja ook last van... en helaas niet alleen van de buitenkant haha.... zeer vervelend... vooral de binnenkant... moet ik de blazer aanzetten...
en als het echt hard vriest heb ik ook bevroren ramen van binnen hahahaha,,,


deurrubbers niet goed meer? firewall gaten dichtkitten. (hoe heet dat in Nl ? :P)

auto niet meteen dicht doen als je thuis komt wil ook helpen, condens komt door temperatuur verschil.
Lzs
New member
New member
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 jul 2010, 22:34
Locatie: Gelderland

Bericht door Lzs »

Ben gister langs diverse autozaken geweest voor het zoeken van de rubbers van mijn schokbrekers. Als ik het goed begreep noemt men ze stofhoezen? Iemand een idee waar ik ze kan halen? (after market natuurlijk ) Ze raadde me aan om maar bij de dealer te doen, maar volgens mij ben je daarvoor aardig wat kwijt dan.
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

bij de dealer kosten ze voor niet zoveel.

maar die van achter kosten 45 euro p/s ofzo.

ik had ze al gekocht en toen werd dit gepost:

MentaleJelleMx-3 schreef:
mazdamaster schreef:nee brezan heeft ze niet .. tenminste niet de brezan bij mij in de buurt


als het goed is wel...
ik werk bij de Brezan.

Artikelnummer: PK121
Merk: Monroe
Productomschrijving: Stofkap schokdemper achter PROTECTION KIT
Prijs: bruto 16,60 excl btw (setje is links + rechts) kan zijn per stuks prijs
die belgen zijn beetje raar met artikel/prijs beschrijving, even navragen.
Kan zijn dat deze speciaal besteld moeten worden maar dat kan ik nu niet zien haha..
Lzs
New member
New member
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 jul 2010, 22:34
Locatie: Gelderland

Bericht door Lzs »

Ahh, sry had deze keer de zoekfunctie nog niet gebruikt. Maar bedankt voor de informatie. Zal van de week even langs de Brezan gaan eens kijken of ze hem ook hebben. 16,60 en 45 voor een set stofhoezen is toch een groot verschil. (Of zie ik dat verkeerd, volgens is het met de kwaliteit van dit soort onderdelen dealer of aftermarket zeer gering)
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

idd als ik het eerder had geweten had ik ook gewoon een brezan stofhoes gehaald.
Plaats reactie