Pagina 2 van 3

Geplaatst: 18 jun 2010, 22:16
door yellow
Mx3 maniac schreef:
MX3V6_DH schreef:Waarom heb je de koppeling vervangen?


waarom vervangt iemand een koppeling leon ?
meestal als hij op is he, er zat een keramisch in dus slijt wat sneller met normaal gebruikt omdat ze meer voor circuit gebruik zijn. heb er nu een mx6 plaat opgezet .


Er zijn meer redenen om een koppelingsplaat te vervangen in mijn optiek... Bijv. omdat je niet tevreden bent hoe een koppelingsplaat pakt...

Leon toont enkel belangstelling toch ;)

Ik moet zeggen dat het wel snel is gegaan bij jou... Marcx3 had hem net er nieuw opzitten namelijk.

Ik rij zelf 6 jaar met een keramische koppelingsplaat... Ik denk persoonlijk dat de rijstijl van groot invloed is op de levensduur van een koppelingsplaat.

Geplaatst: 18 jun 2010, 22:22
door martinenijenhuis
Geen woorden meer aan toe te voegen...

Groetjes M&M

Geplaatst: 18 jun 2010, 22:46
door Mx3 maniac
nou alles doet het weer maar nu is het geval tot hij niet ontkoppeld ?

hoe kan dit ?

Geplaatst: 18 jun 2010, 23:05
door MX3V6_DH
Ik denk dat we wat meer informatie nodig hebben om je vraag te kunnen beantwoorden. Wat bedoel je met 'alles'? Is 'alles' het uit zichzelf weer gaan doen, of heb je iets moeten doen om van de situatie die je aan het begin van dit topic omschreef (motor draait niet) naar de huidige situatie (er werken blijkbaar dingen weer) te komen?

Geplaatst: 18 jun 2010, 23:28
door Mx3 maniac
nou het was zo tot ik iets verkeert had gedaan bij de startmotor waardoor er heel veel stroom verlies was en daarom dus niet wilde starten .

maar dat is opgelost en nu start hij maar in de vrij maar als ik men koppeling induw en naar de 1 wil schakelen ofzo dan lukt dat niet en als ik de motor afzet en dan uhm in de 1 zet en de koppeling ingedrukt houd en start dan schiet hij vooruit .

dus conclusie hij ontkoppelt niet, maar heb ik dan verkeerd gedaan ?
drukgroep te vast gedraaid ?

ofzo ?

alvast bedankt .,.,.

Geplaatst: 19 jun 2010, 08:33
door WhiteFinish
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft dat iets te maken met je toplager in de versnellingsbak. Bij het terugzetten van je koppeling is hier misschien iets niet goed gegaan.

Geplaatst: 19 jun 2010, 10:59
door wide mx-3
ik weet het niet zeker maar over het laatst hebben ze mijn koppeling ook vervangen en dan zat er geen druk meer op de embrayage die moeten we nu ontluchten want als je pompt krijg je druk maar die gaat even snel weg als hij gekomen is omdat er een luchtbel in de leidingen zit dus daarom gaan we eerst onluchten en dan pakt de koppeling weer


maar nogmaals ik weet het niet zeker

met vriendelijke groeten

Geplaatst: 19 jun 2010, 11:56
door martinenijenhuis
Koppelingsplaat verkeerom gemonteerd?

Groetjes M&M

Geplaatst: 19 jun 2010, 13:51
door Mx3 maniac
nee alles is goed gemonteerd, maar normaal moet je alleen ontluchten als je de slangetjes los hebt gehad n ik heb alleen de clutchslave los gehad ?

maar ik denk zelf tot de drukgroep te strak zit op het vliegwiel waardoor ik die veertjes niet vergenoeg los krijg met de druklager/koppelingspendaal ?

gr.

Geplaatst: 21 jun 2010, 15:52
door Mazdarati MX-6
Een drukgroep te vast op het vliegwiel kan niet dan zou hij juist ontkoppelt moeten zijn .

Heb je alleen de koppeling vervangen of ook de drukplaat en druklager ?
Als je de oude drukplaat heb gebruikt heb je kans dat de koppelingsplaat te dik is voor de drukplaat . (andere merken onderling)
Dan kan je de koppeling wel intrappen maar dan ontkoppelt de drukplaat niet van de koppelingsplaat.

Het kan ook zijn dat de hendel die in de bak zit los geschoten is van de druklager .
Het probleem wat je dan krijgt is dat de druklager niet tegen de drukplaat aan gedrukt wordt en de koppeling dan niet ontkoppelt .

Kan ook zijn dat je nog een paar keer moet pompen om de cilinder verder naar buiten te krijgen .

Toplager zit niet in je bak maar in je vliegwiel .