Pagina 2 van 7

Geplaatst: 12 jan 2010, 12:15
door Jorn
ik heb bij mijn vorige auto (een 323) ook eens gehad dat de motor onrustig stationair liep, dit bleek uiteindelijk mijn verdelerkap te zijn die kapot aan het gaan was. en als ik toen wat gas gaf liep die ook normaal. die kap kostte toen 15 euro meen ik. kunt het altijd eens nakijken :)

Geplaatst: 12 jan 2010, 19:31
door martinenijenhuis
@ Jeroen, zoals al veel vaker is gezegd HOU HET NOU EENS NETJES!!

En White Finish heeft gelijk, wanneer het stationair goed is, moet je hier idd NIET aanzitten!

Groetjes M&M

Geplaatst: 12 jan 2010, 19:53
door Hiwo
Jorn schreef:ik heb bij mijn vorige auto (een 323) ook eens gehad dat de motor onrustig stationair liep, dit bleek uiteindelijk mijn verdelerkap te zijn die kapot aan het gaan was. en als ik toen wat gas gaf liep die ook normaal. die kap kostte toen 15 euro meen ik. kunt het altijd eens nakijken :)


Waaraan kan ik zien of die niet meer goed is ?

Geplaatst: 13 jan 2010, 13:58
door Jorn
durf ik je niet zeker te zeggen, heb niet veel motorische kennis. maar voor zover ik weet moet je iets zien van metaal wat zwart is door de vonken wat daar op komen.

misschien dat iemand anders dit weet?

Geplaatst: 14 jan 2010, 20:33
door Hiwo
of iemand een idee hoeveel km's zo'n verdelerkap mee gaat ? heb er inmiddels 170.000 opzitten

Geplaatst: 14 jan 2010, 22:44
door PascalMX3
Meestal als de bougies aan vervanging toe zijn, zet ik altijd direct een nieuwe rotor en verdelerkap erop.
Als jij je verdelerkap gaat vervangen, moet je ook direct de rotor vervangen, deze kost nog geen 10 euro.
En niet te vergeten....... voordat je begint met vervangen, dat je weet waar welke bougiekabel op moet. :mrgreen:

Geplaatst: 15 jan 2010, 05:53
door Hiwo
PascalMX3 schreef:Meestal als de bougies aan vervanging toe zijn, zet ik altijd direct een nieuwe rotor en verdelerkap erop.
Als jij je verdelerkap gaat vervangen, moet je ook direct de rotor vervangen, deze kost nog geen 10 euro.
En niet te vergeten....... voordat je begint met vervangen, dat je weet waar welke bougiekabel op moet. :mrgreen:


Ja dan word het denk ik echt eens tijd om die te gaan vervangen..

Geplaatst: 16 jan 2010, 15:10
door Hiwo
vandaag eens goed warm gereden, en daarna voorzichtig het stationair toerental aangepast.
Loopt nu wel iets beter, mischien dat ie nog wat hoger kan.
Weet niet of dat het probleem is, morgen ga ik eens wat dingen loshalen en nakijken.
Maar ik ga zoiezo eens kijken voor n nieuwe verdelerkap en binnenwerk.

Geplaatst: 16 jan 2010, 20:47
door PascalMX3
Zal ik zeker doen! :) Een verdelerkap en rotor kosten niet zoveel, maar is wel essentieel voor een goede ontsteking van de brandstof.

Als je nieuwe spullen ophaald, dan zal ik de oude onderdelen meenemen naar de winkel, want voor je het weet krijg je de verkeerde kap en/of rotor. Er zit nogal wat verschil tussen modellen voor en na 1994.

Geplaatst: 16 jan 2010, 22:47
door Hiwo
ok zal ik doen , zijn die dingen gewoon via heuts te bestellen ofzo ? bij de dealer zal wel wat extra's kosten ofniet ?

Morge ga ik ook eens mijn oude bougiekabels erop zetten, mischien dat dit nog wat verschil maakt.