Pagina 2 van 3

Geplaatst: 11 jan 2010, 08:19
door Jorn
misschien heel ver gezocht, maar het zou ook mss een combinatie van slechte bougiekabels en verdeelkap kunnen zijn. als de kabels koud zijn hebben ze een lichtelijk hogere Ohmse waarde. Theoretisch gezien hebben warme kabels minder weerstand en dus valt er minder voltage overheen. dat zou het plotselinge wegvallen verklaren en ook het pas weer kunnen starten als ie een minuutje wacht. dan zijn de kabels wellicht weer een stukje afgekoeld.

het is erg ver gezocht, maar tis het eerste wat me te binnenschiet als electrotechneut zijnde :clown:

Geplaatst: 11 jan 2010, 09:04
door PascalMX3
Jorn schreef:misschien heel ver gezocht, maar het zou ook mss een combinatie van slechte bougiekabels en verdeelkap kunnen zijn. als de kabels koud zijn hebben ze een lichtelijk hogere Ohmse waarde. Theoretisch gezien hebben warme kabels minder weerstand en dus valt er minder voltage overheen. dat zou het plotselinge wegvallen verklaren en ook het pas weer kunnen starten als ie een minuutje wacht. dan zijn de kabels wellicht weer een stukje afgekoeld.

het is erg ver gezocht, maar tis het eerste wat me te binnenschiet als electrotechneut zijnde :clown:


Uuuh, ik denk dat je iets fout schrijft. Warme kabels hebben juist een hogere weerstand.

Ik denk eerder dat het de module is, die last heeft van de warmte. Als deze niet meer 100% is, kan deze door warmte slecht functioneren.

Geplaatst: 11 jan 2010, 10:59
door Jorn
PascalMX3 schreef:
Jorn schreef:misschien heel ver gezocht, maar het zou ook mss een combinatie van slechte bougiekabels en verdeelkap kunnen zijn. als de kabels koud zijn hebben ze een lichtelijk hogere Ohmse waarde. Theoretisch gezien hebben warme kabels minder weerstand en dus valt er minder voltage overheen. dat zou het plotselinge wegvallen verklaren en ook het pas weer kunnen starten als ie een minuutje wacht. dan zijn de kabels wellicht weer een stukje afgekoeld.

het is erg ver gezocht, maar tis het eerste wat me te binnenschiet als electrotechneut zijnde :clown:


Uuuh, ik denk dat je iets fout schrijft. Warme kabels hebben juist een hogere weerstand.

Ik denk eerder dat het de module is, die last heeft van de warmte. Als deze niet meer 100% is, kan deze door warmte slecht functioneren.


*slaat zichzelf tegen het hoofd* maandagmorgen foutje :oops:

warme kabels hebben idd hogere weerstand 8)

Geplaatst: 11 jan 2010, 16:05
door pitbullfm
auto net weer opgehaald van de garage ze konden niets vinden,,,

thermostaat was het niet, bougiekabels waren het niet, zat al een redelijk nieuwe ontsteking in dat was het ook niet,

ze hebben gereden en konden er niets aan vinden ook met uitlezen van de computer konden ze geen foutmeldingen vinden.


nu van de week maar weer rijden kijken of het nog weer gebeurd.

Geplaatst: 11 jan 2010, 16:36
door Hiwo
Kijk anders de vacuum slangen en carterontluchtings slangen even na of deze niet gescheurd zijn.

Geplaatst: 11 jan 2010, 16:38
door zilverbird
Hallo

vraagje zit er misschien start onder breking op a fabriek

kan zijn dat deze stuk is of aan het gaan is

gr zilverbird

Geplaatst: 11 jan 2010, 16:56
door scary
zilverbird schreef:vraagje zit er misschien start onder breking op a fabriek
Dat heeft alleen het face lift model dus het type met het nieuwe dashboard!

Die heeft een chip in de sleutel zitten, oude type heeft dat niet

Geplaatst: 15 jan 2010, 12:30
door pitbullfm
ik had het gisteren weer, eerst stukje gereden, auto op parkeerplek gezet en toen ik weg reed viel die uit en wou die niet meer aanpakken,

heb ik op het kleppendeksel 3 bougiekabels losgehaald en weer teruggedruk en toen pakte die wel aan en reed weer goed.

ze hadden dat bij de garage onderzocht maar de kabels was niets mis mee en bougies ook niet , nu volgende week maar verder kijken waar het aan kan liggen.,

de temp.sensor, gasveer, bougies, lag het niet aan

Geplaatst: 15 jan 2010, 19:05
door bramx3
dat een ontsteking niet oud is , wil niet zeggen dat ie nu niet kapot kan zijn.
kan goed zijn dat dit wel zo het geval is , maar dat ie af aan het takelen is zeg maar.
ik dacht ook dat een probleem met de ontsteking soms niet uit te lezen was ?

Geplaatst: 22 jan 2010, 18:08
door pitbullfm
oorzaak eindelijk gevonden , de sensor in het ontstekingsgedeelte was stuk daarom startte hij af en toe wel en dan weer niet,


hebben een nieuwe besteld hopen dat het probleem is opgelost dan