Vraagje Projector headlights type 2 AUTOSTYLE

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
AsianCoupeFreak
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 feb 2009, 22:23
Locatie: België

Bericht door AsianCoupeFreak »

Ik heb de oplossing gevonden. Ik ben even naar de plaatselijke tuningzaak geweest. De technieker vertelde dat hij de lampen zelf zonder probleem kan aanpassen aan de bestaande connector van de mx-3 (gewoon op de projectorlamp de blauwe stekker eraf knippen en een aangepaste aan solderen). Dus er moet niet geknipt worden aan de bedrading van de originele koplampen of die van de wagen zelf. Dit is blijkbaar maar een 5tal minuten werk.
Probleem opgelost.
Bedankt voor de reacties.
Grtz.
:)
Jap-Cars rule!!
jeroidMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 336
Lid geworden op: 25 jun 2009, 13:06

Bericht door jeroidMX3 »

Mx3 maniac schreef:damn heb je serieus die 299 betaald ?

ik heb ze in duitsland gevonden voor 178 euro !

http://www.carparts-online.de

haha echt heah, en de chrome zijn er zelfs 171 euro:P
en Altezza's voor 110 euro. blijven een stel gekke die duitsers:D maar wel goedkoop!! :bouncered:
Gebruikersavatar
kevinvandorst
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 152
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:05
Locatie: Roosendaal

Bericht door kevinvandorst »

even iets anders, ik dacht dat deze lampen wel E-keur hadden ??

http://www.fullcartuning.nl/14890/Headl ... -91--.html

Volgens hun iniedergeval wel...

Nog een puntje, is de pasvorm van deze wel goed ? Die andere Angel eyes schijnen echt een drama te zijn ...
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

Van de type2 was de pas vorm wel goed van wat ik gehoord heb, maar het enige punt is dat er al een paar op het forum een verkeerd lichtbeeld hadden met de type2 (met xenon)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Brutus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Bericht door Brutus »

Dit kan ik inderdaad bevestigen.

Ik heb deze lampen gehad. Ze passen perfect. Alleen het lichtbeeld is niet zo goed en al helemaal met xenon.

Om het een beetje te verduiddelijken:

Type 1 lichtbeeld: __/
Type 2 lichtbeeld: __/--

Er zit maar een heel klein hoogte verschil in. Plus dat op die vertakking een wazig vlek zit die met Xenon versterkt word en andere mensen verblind.

Dit is voor mij de reden geweest om deze lampen te verkopen. en Type 1 te monteren. Die kieren laat ik bij maken door wat plastic op de bumper te lassen.

Greetz Brutus
MaaZzy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 mei 2009, 15:35
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6

Bericht door MaaZzy »

Brutus schreef:Dit kan ik inderdaad bevestigen.

Ik heb deze lampen gehad. Ze passen perfect. Alleen het lichtbeeld is niet zo goed en al helemaal met xenon.

Om het een beetje te verduiddelijken:

Type 1 lichtbeeld: __/
Type 2 lichtbeeld: __/--

Er zit maar een heel klein hoogte verschil in. Plus dat op die vertakking een wazig vlek zit die met Xenon versterkt word en andere mensen verblind.

Dit is voor mij de reden geweest om deze lampen te verkopen. en Type 1 te monteren. Die kieren laat ik bij maken door wat plastic op de bumper te lassen.

Greetz Brutus


Hier sluit ik mij helemaal bij aan.
Ik vond het ook een drama qua lichtbeeld en zkr met de xenon!
Pasvorm is wel oke verders maar daar heb je het dan ook helemaal mee gehad!

@ Brutus : Nu je de type 1 erin heb zitten is het verschil echt zo erg merkbaar vergeleken bij de type 2 of valt dat mee? En gaat het lichtbeeld met de type 1 beter worden als orgineel?

Grtz
Gebruikersavatar
Brutus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Bericht door Brutus »

Jah het lichtbeeld is echt compleet anders. Ik heb nu gewoon een rechte lijn links en die gaat in het midden dan rechts omhoog en blijft dan doorlopen.

Ik vind het lichtbeeld wel scherper omdat je een projectie lamp gebruikt. Bij de originele lampen wordt het glas in je koplamp als breekpunt gebruikt om je licht de juiste kant op te sturen.

Naar mate de lampen ouder worden en er hier en daar wel eens een steentje tegen aan komt of een krasje hier en daar word het lichtbeeld er niet beter op.

Hoop je hiermee een beetje te hebben kunnen helpen.

Greets Brutus
Gebruikersavatar
kevinvandorst
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 152
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:05
Locatie: Roosendaal

Bericht door kevinvandorst »

Maar met beide lampen kom je zoiezo niet door de APK?
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

met de type1 ben ik tot nu toe nog altijd door de keuring gekomen, moest alleen de ledjes loskoppelen
Afbeelding
MaaZzy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 mei 2009, 15:35
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6

Bericht door MaaZzy »

Brutus schreef:Jah het lichtbeeld is echt compleet anders. Ik heb nu gewoon een rechte lijn links en die gaat in het midden dan rechts omhoog en blijft dan doorlopen.

Ik vind het lichtbeeld wel scherper omdat je een projectie lamp gebruikt. Bij de originele lampen wordt het glas in je koplamp als breekpunt gebruikt om je licht de juiste kant op te sturen.

Naar mate de lampen ouder worden en er hier en daar wel eens een steentje tegen aan komt of een krasje hier en daar word het lichtbeeld er niet beter op.

Hoop je hiermee een beetje te hebben kunnen helpen.

Greets Brutus


Thanks Brutus.

Ik twijfel nog teveel om de type 1 erin te zetten aangezien het type 2 geintje me best veel heeft gekocht alles bij elkaar. En heb er nog geen profeit van gehad!

Ben jij zoals Hiwo ook met de type 1 door de APK gekomen? En heb je nu xenon erin zitten?

Alvst bedankt

Grtz
Plaats reactie