Brandstoftoevoer

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Multensor
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 feb 2007, 13:57
Locatie: Veenendaal

Brandstoftoevoer

Bericht door Multensor »

Mijn mxje is er helaas meee opgehouden. Startmotor draait wel maar de motor wil niet aanslaan. Nu staat ie bij de mazdadealer en die hebben ontdekt dat er geen benzine bij de motor komt.
Helaas komen ze nu niet verder en zitten ze vast. Zijn er andere mensen die dit wel eens hebben gehad of mensen die weten waar het aan zou kunnen liggen (niet de meest voor de hand oplossingen, want ik neem aan dat ze die wel bij de garage hebben bekeken)?
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

hoe hebben ze ontdekt dat er geen benzine in de motor komt? hebben ze de benzinerail losgemaakt?
mogelijke oorzaken
verstopte leiding, kans klein maar is te controleren wanneer je de slang bij de rail loshaalt en de auto op contact zet dan spuit de benzine uit de leiding, wel even een emmer erbij houden anders zit je hele blok onder.
mocht de aanvoer goed zijn dan kun je alles aansluiten doet hij het dan nog niet dan zit het in de retour.

verstopte benzinefilter, denk dat de garage deze als eerst zo vervangen bij geen benzine.

kapotte benzinepomp, deze moet je horen draaien wanneer je de auto op contact zet (wel even het zitvlak van de achterbank verwijderen want dit dempt)

probleem met de injectoren, dit zal wel niet want dan zouden ze ineens allemaal kapot zijn gegaan. probleem zou eerder in de aansturing liggen. even de zekering van de injectoren controleren.

hopelijk kun je hier iets mee
Multensor
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 feb 2007, 13:57
Locatie: Veenendaal

Bericht door Multensor »

Ik weet neit hoe ze er achter zijn gekomen, want ik was er niet bij. Zelf heb ik ook vrij weinig verstand van motoren. Maar ik wou dus even weten of er niet iets mx-3 specifieks was waar je snel overheen kijkt.
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

binnen het benzinesysteem van de mx3 zitten geen specifieke dingen.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

vervang eerst maar je benzinefilter.

ik had laatst ook erg veel moeite toen de tank bijna leeg was, toen kwam er blijkbaar een beetje troep voor t filter waardoor mn mx moeite had met het blijven lopen

dus als jou filter ook verstopt is of raakt dan kan het zijn dat die niet meer wil starten.

en zon filter word zelden vervangen dus het is zowieso niet verkeerd om die te laten vervangen.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Alleen niet zo'n leuk klusje.. :nut:
*Technical service Mazda mx-3.*
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

De benzine op, misschien? :lol:

Maar ff serieus; ik heb vorig jaar een keer stil gestaan met de mx5. Hij stopte zomaar onderweg. Hoewel er nog genoeg brandstof in de tank zat (+/- 8 liter bleek later), heeft de wegenwacht me toch afgesleept naar een tankstation om daar te tanken. Na het tanken wou hij wel weer starten.
Volgens de monteur had het iets te maken met een drukprobleem in de tank. Hij zei het vaker tegen te komen.

Het is een long shot, maar het proberen waard.
Anders zou ik ook de bovenstaande adviezen opvolgen.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

als dr 8 liter in de tank zit kan het al zijn dat die rotzooi begint te aan te zuigen. dus benzinefilter verstoppen

8 liter is namelijk zowat leeg.

heeft idd met de druk te maken maar ook met dat je dan zooi aan begint te zuigen.
Driven by a sixpack
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Even off-topic:
@MarcX3: Weet je toevallig hoe de benzine aanzuiging werkt? Zuigt hij eerste de bovenste benzine aan of zit er gewoon een slang in de onderkant van de tank?
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

LeonPG schreef:Even off-topic:
@MarcX3: Weet je toevallig hoe de benzine aanzuiging werkt? Zuigt hij eerste de bovenste benzine aan of zit er gewoon een slang in de onderkant van de tank?


de pomp zit in de tank en (tenminste bij de Walbro en denk ik ook bij de orginele pomp) zit er een zakje (als filter) aan de onderkant die als t ware in de benzine drijft en des te leger de tank des te meer hij van de bodem opzuigt omdat die meezakt
Driven by a sixpack
Gesloten