Lichte stoten tussen 1000 en 2000 toeren
Moderator: Moderators
Lichte stoten tussen 1000 en 2000 toeren
Bij het rijden tussen de 1000 en 2000 toeren voel ik lichte stootjes.. Alsof hij eerst druk moet opbouwen voor hij uberhaupt wat vermogen krijgt. Of kan dit aan de banden i.c.m. het weer liggen?
Je voelt lichte schokjes... Maar na de 2000 toeren verdwijnt dit helemaal.
Nadat ik de koppeling omhoog heb gehaald voel ik ook wat lichte stootjes. Alsof hij even wat schommeld ofzo.. Vreemd maar hoort dit zo?
Heb een V6.
Je voelt lichte schokjes... Maar na de 2000 toeren verdwijnt dit helemaal.
Nadat ik de koppeling omhoog heb gehaald voel ik ook wat lichte stootjes. Alsof hij even wat schommeld ofzo.. Vreemd maar hoort dit zo?
Heb een V6.
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
* gasklephuis smerig
* benzinefilter smerig
zoveel mogelijkheden, en is zo niet echt makkelijk te zeggen wat het evt kan zijn...
bij alleen een koude motor of ook bij warme motor? bij koude motor ondervond ik ook altijd dat de k8 soms wat bokkerig is dan maar goed dat is dan wel weer te verklaren...
* benzinefilter smerig
zoveel mogelijkheden, en is zo niet echt makkelijk te zeggen wat het evt kan zijn...
bij alleen een koude motor of ook bij warme motor? bij koude motor ondervond ik ook altijd dat de k8 soms wat bokkerig is dan maar goed dat is dan wel weer te verklaren...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
zoek maar eens naar ''gasklephuis''
zijn diverse topics met tips en trucs hier op het forum over te vinden..
eigenlijks is het niet heel moeilijk..
als je hem helemaal schoon hebt, houdt dan met de butterfly klep dicht het gasklephuis richting een lamp en controleer of de klep nog goed afsluit
zijn diverse topics met tips en trucs hier op het forum over te vinden..
eigenlijks is het niet heel moeilijk..
Code: Selecteer alles
luchtfilter/bak demonteren,
luchtmassameter loshalen (vergeet stekkertje niet)
aanzuigslang loskoppelen van gasklephuis ( let op vacuumslang voor carterontluchting)
gaskabel losdraaien en van gasklephuis losmaken
gasklephuis zit met 4 bouten vast op de inlaat deze 4 losdraaien
op de voorkant en achterkant van gasklephuis lopen 2 koelvloeistof slangetjes, even het klemmetje inknijpen en van de metalen tuit op het gasklephuis afschuiven
zorg voor paar doeken onder waar het gasklephuis hangt er loopt zeker wat koelvloeistof uit ( dus niet gaan rijden vlak voordat je hiermee bezig gaat anders brandt je je handjes ;)
slangetjes weghangen en gasklephuis voorzichtig van de inlaatnek afhalen
controleer of de pakking nog goed is die er tussen zit ( ik raadt je aan deze direct te vervangen, kost toch niet veel)
nu heb je gasklephuis op je werkbank liggen, haal bus remmenreiniger en een klein tandenborstel formaat borsteltje
goed inspuiten met remmenreiniger en alle zwarte troep goed wegpoetsen...
als je hem helemaal schoon hebt, houdt dan met de butterfly klep dicht het gasklephuis richting een lamp en controleer of de klep nog goed afsluit
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer: