Uitlezen met led

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Rus...
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 aug 2007, 07:14

Uitlezen met led

Bericht door Rus... »

Ik heb deze wekend me auto proberen uit te lezen met paperclip en ledje..
nou ja contac brand ledje 3 sec. daarna gaat die uit en niks verder.
betekend dat dat ik heb fouten heb of wat? want die knipperde niet.
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

heb je dit al eens doorgelezen ?

LED uitleesmethode

- Zorg dat de motor op normale bedrijfstemperatuur is. Zet de motor uit en van het contact af
- Open het diagnostic kastje en maak met een paperclip contact tussen de GND en TEN (indien je het niet meer weet, de betekenis van de connectors staat ook nog een keer op het dekseltje van de diagnostic box
- Maak contact tussen FEN en B+ met 2 draadjes met daar tussen een ledje.
- Zet de auto op het contact
- Mocht het ledje gaan knipperen, noteer dan het aantal keren dat het lampje flitst en controleer de onderstaande lijst op foutcodes



mocht er een foutcode instaan, dan zal het lampje dmv knipperen de code aangeven, er komt dan een kleine pauze waarna er evt een andere foutmelding aangegeven wordt, of hij herhaalt de 1e foutmelding.


Code

Een lange flits is 10, een korte flits is 1, deze moet je dus bij elkaar optellen. De betekenissen van de codes zijn:
02 Crank Position Sensor 2 (NE 2 Signal).
03 Crank Position Sensor 1 (G Signal).
04 Crank Position Sensor 1 (NE 1 Signal).
05 Knock Sensor.
08 Air Flow Sensor.
09 Engine Coolant Temperature Sensor.
10 Intake Air Temp. Sensor (Air Flow Sensor).
12 Throttle Position Sensor.
14 Barometric Absolute Press. Sensor.
15 and/or 23 Heated Oxygen Sensor (Inactivation).
16 EGR Function Sensor.
17 and/or 24 Closed Loop System.
25 Pressure Regulator Control Solenoid Valve.
26 Purge Control Solenoid Valve.
28 EGR Vacuum Solenoid Valve.
29 EGR Vent Solenoid Valve.
34 Idle Air Control Valve.
41 VRIS 1 Solenoid Valve.
46 VRIS 2 Solenoid Valve.
67 Coolant Fan Relay No. 1.
69 Engine Coolant Temperature Sensor (Fan).

http://www.mazdamx-3.nl/extra/downloads/OBDI_CODES.pdf


zoals ik het zie , heb je 1 lange flits zeg maar .
dus denk dat je dan op 10 uit komt
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Zoals bram zegt.... lijkt erop dat je foutcode 10 hebt
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Re: Uitlezen met led

Bericht door turbulence »

Rus... schreef:Ik heb deze wekend me auto proberen uit te lezen met paperclip en ledje..
nou ja contac brand ledje 3 sec. daarna gaat die uit en niks verder.
betekend dat dat ik heb fouten heb of wat? want die knipperde niet.


als er een fout is, dan blijft ie dit herhalen via het ledje..

dus als hij aanspringt eerst is dit volgens mij gewoon de ledcheck, en daarna gaat hij zoeken naar aanwezige fouten..

indien die er wel zijn, dan zal hij bijv.7x knipperen, paar seconden niks doen, en indien er geen andere fouten zijn zal hij weer 7x gaan knipperen..

dus in jouw geval is er geen foutmelding opgeslagen
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie