Onzichtbare schade

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Nelezz
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 apr 2007, 19:06
Locatie: 's-Gravenzande

Onzichtbare schade

Bericht door Nelezz »

Hey,

Ik had vanaf het begin dit jaar een Sportuitlaat van Type x, een iets goedkopere uitlaat. Maar na wat probleempjes zoals de terugslag daarvan en de aardige geluid die de uitlaat produceerd. had ik besloten om mijn orginele uitlaat er weer onder te laten zetten. Nja afspraak gemaakt t zou 50 euro gaan kosten.

Nou ik een ochtendje wachten, krijg ik een telefoontje. Dat er probleempjes zijn gevonden onder mijn auto:
- Een scheur in de inlaat
- Lekkende waterpomp
- Dat hij een tijdje op 3 Cillinders geeft gedraaid vanwege een niet goed werkende bougiekabels.

Dat van die lekkende koelvloeistof was bekend maar dat werd maar niet gevonden door het autobedrijf. En die ene cillinder die niet meer werkte voelde ik opzich niet zoveel van. Maar als je dit allemaal aan kosten bij elkaar optelt en dan de arbeidskoste niet te vergeten.. is het het dan waard om tussen de 500 a 600 euro daarvoor te betalen? Naja japanse onderdelen zijn nu eenmaal iets duurder als bijv. duitse..

Maar het schijnt dat de bougiekabels van een mx-3 wel vaker slecht zijn, is dat zo ??

nja dit was een rib uit mijn lijf,

Groetjes :bier: ,
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

bij mij zitten voor zover ik weer nog steeds de orginele bougiekabels erop.
tot nu toe nog geen problemen mee, maarja ze zijn natuurlijk een x op.
en je scheur in de uitlaat ? tja in welk deel en hebben ze het vervangen of gelast? dat scheelt ook al aardig in kosten.
en wat betreft de waterpomp vervangen.
dat is wel een wat arbeidsintensiever klusje dus die kosten gaan wel hard vaak.
en dan komt er nog eens bij dat de ene garage de ander niet is kwa kosten.
bij mij zijn pas geleden de riemen vervangen (distri. etc) de waterpomp , stukje benzineleiding + arbeidsloon.
was 450 euri kwijt.
maar nu kan ie er wel weer ff tegenaan :mrgreen:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Als hij verder nog aardig goed is en je wil er nog lang mee door blijven rijden, laat hem dan gewoon repareren. Je moet maar zo denken: alles wat je nu vervangt gaat weer de nodige jaartjes mee.
En als je de auto weg doet en en op zoek gaat naar een andere, dan weet je van tevoren ook niet wat je daarmee aan kosten gaat krijgen.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

@LeonPG hij heeft em volgens mij al laten reparen als ik het goed lees (ook aangezien het stukje....dit was een rip uit mijn lijf & na een ochtendje wachten)
maar idd als de auto verder goed is is het cker wel de moeite waard.
en de waterpompen schijnen 1 van de iets mindere sterke dingen te zijn (kwa slijtage e.d.) heb ik me laten vertellen.
die zijn gewoon op na een tijd.
maarja het zijn idd kosten waar je niet al te vrolijk van wordt.
dat was het 1e wat ik toen ook d8, maarja toen dacht ik gelijk van tjaaaa geef ook 100derden euris uit aan bodykit , spuiten etc.
en wat moet je daar nou mee als je auto niet rijd :mrgreen:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Nelezz
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 apr 2007, 19:06
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Nelezz »

Had het liever willen uitgeven aan een spuitbeurtje :P .. mijn auto staat nog bij de garage .. morge einde van de dag pas klaar. Het was mijn voordemper (flexibele gedeelte) waar een scheur in zat. Mja het kutte is dat de auto nog 2 maanden geleden een service beurt gehad .. bij "van essen" in De Lier .. mooi bedrijf maar ongemotiveerde mensen. En nu staat hij bij Valstar in kwinsheul .. dus kijk er nu al naar uit naar een rit in me auto zonder die herrie van die uitlaat, want uiteindelijk word je daar para van na heel wat kilometers op de weg ;) .. en natuurlijk als daluk mijn 4 cillinder er weer is :)

Nog een puntje .. mijn mx-3 is standaart met alleen een K&N 57i filter .. maar hij gaat serieus 200 .. :S en dat voor een 1.6i en het is na gekeken met mijn broers auto naast me .. is daar een verklaring voor ?

Groetjes, :bier:
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

@RichMX3: Het was me al wat onduidelijk... ;)

Die topsnelheid is zeker aan de hoge kant. Hou er wel rekening mee dat je altijd wat tellerafwijking hebt. 200 op de teller zal meestal rond de 190 echte kilometers zijn. Mijn 1.8 V6 haalt ongeveer 205 op de teller.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

200 op 3 poten?

of is dat de top die je tijden terug een x gereden hebt? anders wordt je natuurlijk genaaid waar je bijstaat als je vorige week nog 200 reed en nu ineens de auto op 3 poten loopt
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

1.6 haalt de 200, niet makkelijk maar hij haalt het zeker.

Maar niet op 3 poten. En het komt ook zeker niet door het K&N filter.
Zover ik weet is de standaar afwijking geen 10 km (diverse snelheden met gps gechecked) tenminste als je niet afwijkende banden en velgen maat hebt.

Hopelijk heb je een goed ingereden blok tot je beschikking, kan ook veel schelen als je blok niet goed behandeld is geweest.
Gebruikersavatar
M3nace
Pilot
Pilot
Berichten: 554
Lid geworden op: 25 jun 2007, 21:24

Bericht door M3nace »

ik heb de 205 op de teller al aangetikt ...dus is goed mogelijk.
Nelezz
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 apr 2007, 19:06
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Nelezz »

wel op 4 poten in het begin .. op 3 poten lukt 185 wel .. voor een auto uit 1993 begon ik met 130.000 op de teller sinds feb. en nu heb ik 150.000 :)..
Plaats reactie