Tokkend geluid bij bocht

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
raymondmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 450
Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
Locatie: vaals

Bericht door raymondmx-3 »

dat klopt wel maar ik heb laats dus nu beide kanten moeten vervangen,
en de eertse keer heb ik de mazda garage gebeld om te kijken wat het zou kosten en hoelang de levertijd er voor was.

hun zelf zijden al dat ze nooit de orginele deden bestellen omdat deze niet was te betalen: ongeveer €700,- ex btw. krijg je wel hele as erbij.

en niet orgineel ben je ongeveer €120,- ex btw gemiddeld kwijt, ligt natuurlijk aan de leverancier en bij wie je hem besteld.

dus zelf ben ik dus voor de imitatie gegaan
Ferio
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 269
Lid geworden op: 09 nov 2006, 17:39
Locatie: Almere

Bericht door Ferio »

Bij mij moeten ze dus waarschijnlijk ook vervangen gaan worden... tijd voor een groupsbuy? haha :mrgreen:
Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Bericht door mikeymx3 »

Even wat puntjes wat me opviel vandaag, ben de auto gaan wassen.. Had daarvoor een stuk gereden van ong 20 kilometer.
Zo'n 10 minuten later ben ik gaan wassen.
Wat me opviel was dat de linker schijffrem totaal niets uit deed op het warme waswater maar de rechter (waar het tokkend geluid vandaan komt) juist wel. Er kwam echt een teringzooi (sorry voor het woord) aan rook onder vandaan... Misschien dat de remklauw vast zit? Kan dat?
Dat de remmen zo warm zijn geworden (voelde ook behoorlijke warmte).... Of kan het iets anders zijn.. Weet wel dat beide schijfremmen+blokken 12.000 kilometer terug vervangen zijn en de beide achterste schijfremmen+blokken vorige week vervangen zijn.
Tevens valt me op als ik behoorlijk hard rem dat hij wat stoekt. Ga je zelf ook een beetje stuiteren op je stoel. :blink:
Gebruikersavatar
Stylo Kicking
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 okt 2007, 16:15

Bericht door Stylo Kicking »

Dan zou hij naar rechts moeten trekken toch ?
Afbeelding
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Het kan zijn dat de klauw vast zit op zijn geleidingsbussen, en dat stuiterend gevoel bij het remmen heb ik zelf nu ook. En ik heb te veel speling op mijn Fusee kogels.
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Lijkt er toch wel op dat de klauw klemt

Wat ook een mogelijkheid is, lees de temperatuur van je schijven af (met laser-temperatuurmeter) nadat je een stukje gereden hebt.

Als de ene schijf een stuk warmer is dan de ander heb je dus een vastzittende klauw
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Bericht door mikeymx3 »

Ja. De rechter schijf is 2 keer zo warm... Heb nu ook een schavend geluidje bij de 3000 toeren bij het optrekken aan die kant... Kan ook de uitlaat zijn natuurlijk. Het lijkt op iets wat steeds meer naar de mallemoeren gaat.

Ik vind het vreemd dat het gaat tikken in de bocht terwijl ik gas geef... Lijkt mij dan juist dat ik moet remmen...
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Dan loopt er dus gewoon wat aan.

Haal ff je remschijf en klauw eraf aan de voorkant en maak deze weer gangbaar.
Zo doorrijden heeft erg weinig nut
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Bericht door mikeymx3 »

Ga eff kijken als ik van de week tijd heb of het de rem is, ik vermoed van niet maar het kan natuurlijk.
Vind ook raar dat er iets te horen is (volgens mij is het toch de uitlaat) die schaaft constant bij de zelfde toeren, net iets voor de 3000 en iets voor de 2000 geloof ik. Vreemd geluidje, alsof de uitlaat los zit ofzo. Iemand ?
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Als je denkt dat het echt je uitlaat is bekijk dan even alle rubbers van je uitlaat ;)
Plaats reactie