Klepstoter

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
RazorMX-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 jul 2004, 19:34
Locatie: Huissen

Klepstoter

Bericht door RazorMX-3 »

Is het vervangen van een klepstoter veel werk? Eentje is er bij mij versleten, waardoor het net lijkt of ie als een diesel loopt. Ik had ook ergens gelezen dat als je der eentje vervangt, dat je ze dan gelijk allemaal moet vervangen of is dit onzin?
Gast

Bericht door Gast »

Dit is geen onzin, meestal kun je namelijk niet zien welke kapot is. Heb zelf hetzelfde probleem. Ik weet dat het bij mij van de achterste cylinderrij komt, dus was ik van plan om die 12 stuks te vervangen, maar zelfs dan is het een prijzige aangelegenheid.
RazorMX-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 jul 2004, 19:34
Locatie: Huissen

Bericht door RazorMX-3 »

Je kan in het werkplaats handboek een tip lezen hoe je moet zien of de klepstoter kapot is of niet. Maar ik weet al welke der bij mij kapot is. En daarbij is ie nog geneens echt kapot, want als de motor warm is gaat het weg.
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

je kan ze controleren door ze 1 voor 1 in te drukken. Gaat er eentje heel soepel dan is die kapot.Je moet dus een duidelijk weerstand voelen of eigelijk helemaal niet.Maar moet wel het inlaatsysteem eraf en je klepdekses en je nokkenassen.Je kunt ook reinigingsspul voor krijgen werkt toppie :)
*Technical service Mazda mx-3.*
RazorMX-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 jul 2004, 19:34
Locatie: Huissen

Bericht door RazorMX-3 »

Wat voor een spul is dat dan??? :blink:
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Moet je ff aan je dealer vragen naar forte spreek uit: fort tee. weten ze presies wat je hebbe moet. Kost wel ff wat maar is in elk geval goedkoper dan klepstoters vervangen.Bij vw kosten ze al € 25,-per stuk dus mazda prijzen reken dan maar maal 2. en dat weer maal 12? :? <
is werkelijk wereld beroemd spul. ok hebben ze er reinigers voor in je tank ook daar merk je dat je motor veel beter loopt.
*Technical service Mazda mx-3.*
Plaats reactie