mazda valt bij 3000 toeren uit!!

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mittamx-3
New member
New member
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2005, 14:17

mazda valt bij 3000 toeren uit!!

Bericht door mittamx-3 »

Hallo,

Mijn mx-3 valt uit als ik 3000 toeren of meer maak.
Kheb hiervoor mijn luchtfilter schoongemaakt, heeft dit er mischien mee te maken of is het mischien de ontsteking??

Wie heeft dit eerder gezien/gehoord??
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

loopt hij stationair wel goed/rustig???
Brambo
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 feb 2005, 23:32
Locatie: Amsterdam

Bericht door Brambo »

Hey,

Het lijkt een klein beetje op het probleem wat ik net heb gepost in dit forum, ik had de aanzuigbuis naar het luchtfilterhuis verwijderd als testje om te kijken hoe die zou draaien. Naar mijn idee zou hij dan een sneller lucht happen en meer lucht krijgen, een betere response op het gaspedaal dus. Daarna ging ie ontzettend bout staionair draaien en viel ie ook steeds uit. Nu had ik wel eens gelezen op bepaalde forums dat de ECU van de mx3 bepaalde gegevens onthoud, dus ook de hoeveelheid lucht die onder bepaalde omstandigheden beschikbaar is. Als je luchtfilter heel erg vervuild was en hij is nu schoon kan het zo zijn dat je motor nu plots meer lucht ter beschikking heeft gekregen en dat je ECU daardoor een beetje in de war is.
Het kan totale onzin zijn wat ik hier zit uit te kramen, ik ben maar een leek. Ik heb mijn originele luchtaanzuigbuis er weer op gezet en mijn ECU reset, en toen draaide hij weer perfect. Misschien moet je dat ff proberen, negatieve pool van je batterij loskoppelen en je rempedaal minimaal 20 seconden ingetrapt houden. Je kan het altijd proberen.

succes in ieder geval.
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Ik zou eerder zoeken naar een vacuumlek.
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

daar zijn toch foefjes voor zoals een spuitbus met een of ander spul.
als dat spul dan een lek vindt , en dus ik de aanzuigbuis terecht komt.
valt de motor stil ??

teminste , zoiets heb ik een keer gehoord :blink:
Brambo
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 feb 2005, 23:32
Locatie: Amsterdam

Bericht door Brambo »

Ja ik denk nu ook dat het niks met je air sensor of je ECU te maken heeft, bij mij ging het bij nader inziens waarschijnlijk ook om een vacuum lek...
Brambo
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 feb 2005, 23:32
Locatie: Amsterdam

Bericht door Brambo »

tupke schreef:daar zijn toch foefjes voor zoals een spuitbus met een of ander spul.
als dat spul dan een lek vindt , en dus ik de aanzuigbuis terecht komt.
valt de motor stil ??

teminste , zoiets heb ik een keer gehoord :blink:


Heb ik ook ergens gelezen, carborator cleaner... Beetje gas geven en dan dat spul op verdachte plekjes van je aanzuigbuis/intake spuiten. Als je machine hoger gaat draaien weet je dat ie daar valse lucht aanzuigt. .
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

starter pilot ?
mittamx-3
New member
New member
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2005, 14:17

Bericht door mittamx-3 »

Iedereen bedankt voor de reacties kheb vanalles geprobeerd, ecu resetten, op zoeken naar een lek niet gevonden.

En tot overmaat van ramp wou hij gisteren bijna niet meer starten en als hij al aanslaat duurt het maar een paar sec. voordat hij weer uitslaat.

Kheb geen zin meer om er zelf mee te gaan kloten dus heb ik hem maar naar de garage gebracht (Ik hoop dat mijn mxje snel de oude is en dat het me niet te veel gaat kosten)
Plaats reactie