met andere woorden de deksel gaat bij mij altijd stuk doormiddel van barsten en schuren.
deze heb ik nu eens geprobeerd te repareren.
dus zo heb ik het gedaan:
eerst haal je de deksel los doormiddel van een gewone kruis schroevendraaier dan heb je de deksel los van de rest.

omdat bij mij ook al de deksel aan de zij los aan het schuren was heb ik die maar meteen even helemaal los gehaald met een stenlimes.

hier de onderkant/ binnenkant deksel

zoals jullie kunnen zien op deze 2 foto's de schuren die wat er inzaten

nou ben ik begonnen met een soldeerbout aan de binnenkant van het bakje, om de schuren weer dicht te smelten

en daarna aan de buiten kant zodat alles weer dicht is.

en dan even goed opschuren zodat de polyester matten goed kunnen hechten en er niet te veel on effen heden inzitten.

en als het hele goed droog is kun je weer opnieuw opschuren (wat een pokke werk)

maar als je daar klaar mee bent kunt je weer verder met een iets mooier werk het spuiten
dit zijn de spuitbussen die ik heb gebruikt:

eerst een laag primer tot dat hij goed dekkend erop zit.

dan heb ik hem met heel licht schuurpapier afgeschuurt zodat de kleur beter kan hechten

en als je dat goed hebt laten uitdrogen kun je de blanke lak er nog op doen voor een mooie glans te krijgen en beetje meer bescherming.
en daarna de 2 delen deksels weer goed aan elkaar lijmen met een goede plastic lijm, en dan weer alles vast schroeven in de auto.
ik zelf vond dat die van mij toch nog niet zo mooi was kwa schuurwerk dus ben ik maar even gaan testen met nog een ideetje

zo heb ik hem nu even in de mx ingebouwd, maar hij zal binnenkort er weer uit gaan voor het betere afwerken ervan zoals alle putjes en duukjes eruit te halen. en dan wordt hij ook gewoon helemaal zilver, ziet toch net iets beter uit.
maar zo ben ik in het groffe te werk gegaan met repareren.