repareren armsteun/bakje middenconsole

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
raymondmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot

repareren armsteun/bakje middenconsole

Bericht door raymondmx-3 »

ik heb nu al mijn 2de mx-3 en steeds zijn de armsteun/bakje kapot,
met andere woorden de deksel gaat bij mij altijd stuk doormiddel van barsten en schuren.

deze heb ik nu eens geprobeerd te repareren.

dus zo heb ik het gedaan:

eerst haal je de deksel los doormiddel van een gewone kruis schroevendraaier dan heb je de deksel los van de rest.
Afbeelding

omdat bij mij ook al de deksel aan de zij los aan het schuren was heb ik die maar meteen even helemaal los gehaald met een stenlimes.
Afbeelding

hier de onderkant/ binnenkant deksel
Afbeelding

zoals jullie kunnen zien op deze 2 foto's de schuren die wat er inzaten
Afbeelding
Afbeelding

nou ben ik begonnen met een soldeerbout aan de binnenkant van het bakje, om de schuren weer dicht te smelten
Afbeelding
Afbeelding

en daarna aan de buiten kant zodat alles weer dicht is.
Afbeelding
Afbeelding

en dan even goed opschuren zodat de polyester matten goed kunnen hechten en er niet te veel on effen heden inzitten.
Afbeelding
Afbeelding

en als het hele goed droog is kun je weer opnieuw opschuren (wat een pokke werk)
Afbeelding

maar als je daar klaar mee bent kunt je weer verder met een iets mooier werk het spuiten
dit zijn de spuitbussen die ik heb gebruikt:
Afbeelding
Afbeelding

eerst een laag primer tot dat hij goed dekkend erop zit.
Afbeelding
Afbeelding

dan heb ik hem met heel licht schuurpapier afgeschuurt zodat de kleur beter kan hechten
Afbeelding

en als je dat goed hebt laten uitdrogen kun je de blanke lak er nog op doen voor een mooie glans te krijgen en beetje meer bescherming.
en daarna de 2 delen deksels weer goed aan elkaar lijmen met een goede plastic lijm, en dan weer alles vast schroeven in de auto.

ik zelf vond dat die van mij toch nog niet zo mooi was kwa schuurwerk dus ben ik maar even gaan testen met nog een ideetje
Afbeelding

zo heb ik hem nu even in de mx ingebouwd, maar hij zal binnenkort er weer uit gaan voor het betere afwerken ervan zoals alle putjes en duukjes eruit te halen. en dan wordt hij ook gewoon helemaal zilver, ziet toch net iets beter uit.

maar zo ben ik in het groffe te werk gegaan met repareren.
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Bericht door BlackSheep »

Ziet er mooi uit kerel, wellicht nog een tip.

Nadat je hem met poly hebt behandelt, schuren en dan behandelen met (spuit)plamuur. Hierveel vul je al die kleine putjes en oneffenheden op. Daarna gewoon weer afwerken zoals je eerder had beschreven.
raymondmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door raymondmx-3 »

dat was ook mijn idee als ik er binnenkort weer aan begin,

dan hoef je al niet zo veel meer te schuren haha
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Contacteer:

Bericht door turbulence »

raymondmx-3 schreef:dat was ook mijn idee als ik er binnenkort weer aan begin,

dan hoef je al niet zo veel meer te schuren haha

dan moet je toch echt een 2k spuitplamuur nemen voor spuitpistool, want de doorsnee spuitplamuur van bijv motip vult echt weinig tot niks op...

zou gewoon een fijnplamuur nemen en deze aan te brengen nadat je gepolyed hebt... kun je het veel strakker krijgen als nu...

of als je het echt niet strak krijgt een stukje leer/skai eromheen vouwen bijv. hoeft het ook iets minder strak geschuurd te worden
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie