Galo schreef:Bedankt voor julie snelle reacties. Iedereen raadt me altijd aan het zelf te doen haha, maar ik ben niet zo'n poetser laat ik zo zeggen. Hiervoor had ik een BMW, dat ging niet echt best en zag er niet zo goed uit haha.
Ik wil gewoon geen onnodige krassen maken of dat ik het slecht doe en het over een weekje weer moet doen. Ik wil een waxbeurt wat in ieder geval paar maandjes meegaat. En ik heb wat kleine krasjes wat ik weg moet kunnen werken ik weet niet hoe ik dat ga flikke haha
Thx allemaal
tsja...
als je het GOED doet... maak je echt niet gauw krasjes..
werk met 2 emmers, eentje met schoon leidingwater en eentje met water met je zeepsop erin..
dan ga je de auto wassen en maak je de washmit of spons schoon in de emmer met schoon water. zo krijg je weinig tot geen vuildeeltjes terug in het water waarme je de auto reinigt en voorkom je direct al een boel krasjes..
daarna de auto afdrogen of droogmaken met watermagnet van meguiars. ( niet met oude handdoeken want dan is de kans op krassen alsnog groot)
dan ga je met de quickclay alle ingewerkte troep uit je lak halen ( dit moet echt magisch werken, heb vandaag mn spulletjes binnengekregen dus ben erg benieuwd vooral na de klei) de klei haalt alle vervuiling uit de porien van de lak die je anders er NOOIT uit zou krijgen.
daarna neem je de polish om de lak te voeden ( evt eerst de paintcleaner om de lak ook diep te reinigen)
de polish voedt de lak met ''voedingsstoffen'' en zorgt al direct voor een veel diepere kleur. daarna afwerken met een goeie wax ( gold class wax moet het erg goed doen op zwarte en donkere autos)
dan heb je de auto voor maanden beschermd, evt vuiltjes nog een keer weghalen met quickdetailer van meguiars...
ik heb er nog niet mee gewerkt, dus veel info en ''ervaringen'' haal ik ook van het meg forum, maar kan niet wachten om te beginnen want moet echt kwaliteitsmateriaal zijn..