fragen zum ZE

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

War_Spider
New member
New member
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 aug 2007, 21:21
Locatie: aaken
Contacteer:

Bericht door War_Spider »

tomorrow its dyno day for my MX :)

i hope it burns more then 190 HP


yes the apexi HP are the wheel power...


edit:

ive got a Jeroentje Catback + 100 cell cat + stainless steal headers ;)

-> http://youtube.com/watch?v=CYSSTP8OClg
Laatst gewijzigd door War_Spider op 30 aug 2007, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

ich weis nicht was der kl03 fur eine nockenwelle ist aber eine low comp hast 190 pk keine 197 ps so es klappt wenn du keine 200 ps daraus kriegt ;)
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

kl03 cams and a curved neck...

190BHP rated...

when it has KL-31 cams and a longneck intake manifold then its a REAL ZE...

this is a shortneck btw...
Afbeelding

i think you probably have the low compression ZE, so ideal for boosting... turbo it!! ;)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
War_Spider
New member
New member
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 aug 2007, 21:21
Locatie: aaken
Contacteer:

Bericht door War_Spider »

turbo... yeah thats nice.. but.... i love RX-7... so i´ll put my MX away @ end of the year


ja ist leider nur ein short neck ... bastian hatte damals keine long da :(
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Nice sound from your Exhaust 8)
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Eh dit is een longneck spruistuk hoor......
Afbeelding
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Fullsize schreef:Eh dit is een longneck spruistuk hoor......
Afbeelding


:oops: dat bedoelde ik ook... shortneck is DE intake..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
War_Spider
New member
New member
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 aug 2007, 21:21
Locatie: aaken
Contacteer:

Bericht door War_Spider »

hi,

also ich habe auch einen benzindruckregler eingebaut auf ca. 3,5 bar benzindruck

jetzt geht der ZE von unten und beim beschleunigen sehr gut... besser als vorher mit K8 regler

aber jetzt komm ich net mehr über 230 km/H O_o

bzw nur mit großer mühe...


an die ZE leute mit curfed neck... was habt ihr noch verbaut und eingestellt?
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Du kannst nicht mehr denn 230 mit der mx-3 gearbox

Wenn du schneller wilst must du der mx-6 gearbox einbauen, fast ohne muhe

der meiste leute hier haben nichts an der ZE gemacht nur reingebaut
Driven by a sixpack
War_Spider
New member
New member
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 aug 2007, 21:21
Locatie: aaken
Contacteer:

Bericht door War_Spider »

ich hab ne MX6 gearbox :)

früher gings auch über den Tacho (240+)
Plaats reactie