stionair lopen

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Saskia
New member
New member
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 aug 2007, 14:43
Locatie: Swalmen

stionair lopen

Bericht door Saskia »

hij loopt zelfs opeens niet meer stationair....als ik stil ga maakt die bijna geen toeren meer valt bijna uit....in de 2 stoot die steeds word er gek van en heb hem pas half jaar en is van 98 en nog niet veel gelopen....dan denk je dat je wat goeds hebt....
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ik heb eerst je topic maar even goed gezet, stond bij '''het cafe'' ;)

niet direct de moed laten zakken, kan gewoon zijn dat de vorige eigenaar slecht onderhoud heeft gepleegd met als gevolg dat jij nu met de ''problemen'' zit..

dit kan je gebeuren met elke auto, dus niet direct afgeven op een auto welke normaal bij goed onderhoud zeer goed is.. ;)

weet niet of jezelf een beetje technisch onderricht bent? anders kun je paar dingen eens proberen...

* bovenop het gasklephuis zit een stationair stelschroef. het gasklephuis zit rechts voor op het motorblok, vlak voor waar de ribbelslang begint..

bovenop zit een schroef ( kruiskop) welke je een paar slagen kan opdraaien om het stationair toerental af te regelen.

start de auto, of rijd een stukje totdat de motor goed warm is.. zet de auto dan neer en draai terwijl de motor loopt de schroef iets open.. je hoort de motor dan automatisch meer toeren draaien... helpt dit iets?

* controleer de ribbelslang die vanaf de motor naar je luchtfilter loopt, deze wil wel eens scheuren tussen de ribben in, met als gevolg dat de motor valse lucht aanzuigt en slecht gaat lopen of soms zomaar afslaat.

* laat ook even de bougies en bougiekabels controleren ( evt zelf even de kabels doormeten met multimeter of de garage er even naar laten kijken)

en wat voor mxje is het? 1.6 4 cilinder of 1.8 6 cilinder?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Saskia
New member
New member
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 aug 2007, 14:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Saskia »

nou die is prima onderhouden zitten boekjes en een dure rekening nog in!
Het probleem is gewoon dat die op dit moment meer in de garage staat en dat ik erin rij. Hij moet morgen vroeg weer terug.....en dan nog een keer want die tikt ook als ik rem....is een 1.8i v6......en nee ben niet zo technish haha ben een meisje!!!!
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Saskia schreef:nou die is prima onderhouden zitten boekjes en een dure rekening nog in!
Het probleem is gewoon dat die op dit moment meer in de garage staat en dat ik erin rij. Hij moet morgen vroeg weer terug.....en dan nog een keer want die tikt ook als ik rem....is een 1.8i v6......en nee ben niet zo technish haha ben een meisje!!!!


In dat geval heb je geluk, natuurlijk zijn er hier zat technische mannen die een meisje in nood willen helpen!

Ik wil je ook best helpen ;) , maar ik ben niet echt technisch genoeg voor zoiets :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Saskia schreef:nou die is prima onderhouden zitten boekjes en een dure rekening nog in!
Het probleem is gewoon dat die op dit moment meer in de garage staat en dat ik erin rij. Hij moet morgen vroeg weer terug.....en dan nog een keer want die tikt ook als ik rem....is een 1.8i v6......en nee ben niet zo technish haha ben een meisje!!!!


haha, had al zo'n vermoeden met die naam...

zie bijgevoegd plaatje voor het ''gasklephuis''

waar de rode streep bijstaat zit bij jou ook een schroef... draai die eens een slag of wat rond en kijk dan eens of ie nog steeds afslaat..

moet te doen zijn, zelfs voor een dame toch ;)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

kleine voetnoot...

dankzij briljant samenwerken van het modteam is je andere topic ''per ongeluk'' van het forum verdwenen :mrgreen:

agressor en ik hadden tegelijk dezelfde gedachte en hebben het topic toen verplaatst maar waar het gebleven is :oops:

dus evt die problemen kun je ook in dit topic posten... ging volgens mij over getik tijdens het remmen...

onze excusus :oops:
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Erg mooi !!! :bier:

hahaha

Gebruik even de search op bijvoorbeeld remmen en stationair

Probeer eens een aantal dingen en mocht het dan niet lukken meldt het dan nog een keer. Kan altijd een keer komen kijken of iemand anders uit limburg.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Maestro
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:14
Locatie: Maasbommel
Contacteer:

Bericht door Maestro »

Het lijkt me een niet zo makkelijk probleem: zo te lezen is ie al een paar keer onderzocht in de garage. Maar ik weet zeker dat er hier in de club mensen rondlopen die meer verstand hebben van de MX-3 dan de monteurs daar. Gaat dus goed komen. :)
Saskia
New member
New member
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 aug 2007, 14:43
Locatie: Swalmen

tikken met remmen en bochten

Bericht door Saskia »

nou op dit moment staat die weer in de garage.......al de 5 keer in 3 weken......ze weten niet wat het is.....word er gek van....
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

in het andere topic waren er volgens mij mensen uit het zuiden die al aangeboden hebben even te willen kijken.... dus doe daar je voordeel, sommige leden hier hebben er meer verstand van als een mazda garage waar ze niet alledagen een v6je krijgen..

dat ie stationair afslaat is zeker vervelend, maar laat ze ook eens kijken naar de dingen die ik eerder aangaf ( en zeker die stationair schroef)

misschien is het handig dat de mensen die evt wel een helpende hand willen uitsteken even via PB contact opnemen met saskia
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie