KL-ZE of Turbo ? (1.8 V6)
Moderator: Moderators
- fabian.mx3.v6
- Co-Pilot
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 07 jun 2007, 16:45
- Locatie: Rotterdam
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
- mazzie_mx3
- New member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 08 jul 2007, 21:54
Dat maakt voor je verzekering dus wel uit. bij aanrijding ben je dus wel de lul. Die kijkt er wel naar. Je papieren moeten kloppen met je auto anders rij je niet in de auto die je papieren zeggen dat hij is. Geloof me ik had hetzelfde met een nissan 100nx waar ik een sr20d.e.t. ingezet en kreeg er ook gezijk mee. Motor moet kloppen met de papieren. en de vermogens afwijking klopt als het dezelfde motor betreft als in de papieren staat. en niet alle monteurs bij de garage zijn zo dom. en wat ook belangerijk is je remmen zijn berekent op het vermogen van de 1.9 en niet op de 2.5. En daarom moet je meer doen dan alleen je motor aanpassen. en daarom is keuren verplicht.
-
- Super-Pilot
- Berichten: 1957
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
- Locatie: Hamont(B)
En het maximale krijg je toch niet een mx3 versnellings bak kan max 410pk aan en een top van 250km/u meer kracht gaat niet mits je een aandere bak weet die past.
mazzie_mx3.......... Ken jij dan iemand met een KLZE of KLDE die boven de 400 PK uitkomt????????
Er rijden al heel wat KLZE-tjes rond in NL en allemaal met een MX3 of een MX6 versnellingsbak, ook die met turbo dus jou conclusie lijkt me ook wel wat voorbarig.
Een KLZE heeft rond de 190 tot 200 PK dus de grens van de 400 PK zitten we dan nog lang niet aan........
Xedos 6 KLZE
- mazzie_mx3
- New member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 08 jul 2007, 21:54
- fabian.mx3.v6
- Co-Pilot
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 07 jun 2007, 16:45
- Locatie: Rotterdam
mazzie_mx3 schreef:Dat maakt voor je verzekering dus wel uit. bij aanrijding ben je dus wel de lul. Die kijkt er wel naar. Je papieren moeten kloppen met je auto anders rij je niet in de auto die je papieren zeggen dat hij is. Geloof me ik had hetzelfde met een nissan 100nx waar ik een sr20d.e.t. ingezet en kreeg er ook gezijk mee. Motor moet kloppen met de papieren. en de vermogens afwijking klopt als het dezelfde motor betreft als in de papieren staat. en niet alle monteurs bij de garage zijn zo dom. en wat ook belangerijk is je remmen zijn berekent op het vermogen van de 1.9 en niet op de 2.5. En daarom moet je meer doen dan alleen je motor aanpassen. en daarom is keuren verplicht.
misschien wel een domme opmerking maar goed
Stel
dat ik mijn 1.8 motor helemaal laat ombouwen naar een 2.5
als dat zou kunnen wat gaat de verzekering dan zeggen?
het is dezelfde motor.
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
fabian.mx3.v6 schreef:misschien wel een domme opmerking maar goed
Stel
dat ik mijn 1.8 motor helemaal laat ombouwen naar een 2.5
als dat zou kunnen wat gaat de verzekering dan zeggen?
het is dezelfde motor.
hoeveel mensen hebben er nu ondertussen al een ZE? en van al die mensen hoeveel hebben de mx opnieuw gekeurd??? 0....
totaal overbodig, ten eerste kun je optisch echt niet zien of het nu een 2.5L of een 1.8 is
en ten tweede, je mag maximaal 40% in vermogen stijgen zonder dat de RDW er aan te pas komt..
er vanuitgaand dat een low compression ZE 190 pk heeft is er totaal niks aan het handje...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- fabian.mx3.v6
- Co-Pilot
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 07 jun 2007, 16:45
- Locatie: Rotterdam
turbulence schreef:fabian.mx3.v6 schreef:misschien wel een domme opmerking maar goed
Stel
dat ik mijn 1.8 motor helemaal laat ombouwen naar een 2.5
als dat zou kunnen wat gaat de verzekering dan zeggen?
het is dezelfde motor.
hoeveel mensen hebben er nu ondertussen al een ZE? en van al die mensen hoeveel hebben de mx opnieuw gekeurd??? 0....
totaal overbodig, ten eerste kun je optisch echt niet zien of het nu een 2.5L of een 1.8 is
en ten tweede, je mag maximaal 40% in vermogen stijgen zonder dat de RDW er aan te pas komt..
er vanuitgaand dat een low compression ZE 190 pk heeft is er totaal niks aan het handje...
Je hebt het punt bereikt waar ik heen wou.
anders kan je wel voor elk dingetje naar het RDW gaan