Timing goedzetten

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Timing goedzetten

Bericht door WhiteFinish »

Ik heb dus mijn inlaatspruitstuk en schotelveren etc etc vervangen.

Echter klopt de timing niet meer.
Op een bepaald moment moet deze 10 zijn maar is 13.

Door 3 verschillende mensen is de distributieriem en nokkenaspunten gecontroleerd en die staat gewoon goed.

Iemand nog een idee waar het aan kan liggen?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Heb je wel als je naar de timing gaat kijken dat je TEN aan massa legt?? Dus in je diagnose stekker TEn aan GND of aan je minpool van je accu leggen. dan gaat de basisafstelling in werking. Dan zal hij 10 graden aangeven. Probeer dit eens. ;)
*Technical service Mazda mx-3.*
jeroentje.nl
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40

Bericht door jeroentje.nl »

Let ook op de je de motor eerst opwarmt en grote stroom verbruikers uit staan ;)
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

jeroentje.nl schreef:Let ook op de je de motor eerst opwarmt en grote stroom verbruikers uit staan ;)


Wil dat zeggen dat het je gelukt is om hem goed te zetten?? :)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
jeroentje.nl
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40

Bericht door jeroentje.nl »

nog niet... Maar we gaan er zeker achterkomen.
We hebben hier al wat weddenschappen lopen wat het is :)
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Dit zeiden ze ervan op het amerikaanse forum. Lijkt vrij veel op dat wat Xedos zei.

Weet niet of het al geprobeerd is maar elke mogelijkheid is er een .


Once you have the timing marks lined up on the cams and crank you adjust the timing by (with the car off) jumping ten and ground in the diagnostics box and then crank the car. Hook up a timing light, then loosen the two bolts that hold the distributor on, then while having one person watch the timing with the light the other will move the disty until it is spot on 10*. Turn the car off, pull the jumper in the diag box. Recrank and recheck that the timing stayed at ten degrees.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
jeroentje.nl
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40

Bericht door jeroentje.nl »

Dit doe ik met mijn ogen dicht.. maar dat is het niet namelijk.

verdraaien van de onsteking is lang niet genoeg.
Het lijkt me dus ook zeer onwaarschijnlijk dat de timing ooit goed heeft gestaan.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Mmm... erg raar probleem.

Maar als de timing niet goed staat / nooit goed heeft gestaan zou ie toch ook ondermaats moeten presteren?

Dit is mijn dynosheet van een goed jaar geleden, daar zou je het dan ook op moeten kunnen zien.
Bijlagen
dyno 1.jpg
dyno 1.jpg (95.51 KiB) 1665 keer bekeken
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Wat blijkt nu...

Geen idee, het probleem is nog steeds niet gevonden.

Maaarrr

Nadat alles er weer vanaf is geweest en nog een keer goed is schoongemaakt kon de timing wel goedgezet worden.

Hoogstwaarschijnlijk een slecht contact.

Jeroen bedankt voor alle tijd en moeite die je erin hebt gestoken !!! Ben zeer tevreden over je service/zorg ! :)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie