(02-09) : CHAMP CARS ASSEN

Verslagen, verhalen, en foto's van meetings.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ROTTERDAM/NEW YORK - Het doorgaan van de eerste Nederlandse race in de Champ Car World Series, begin september in Assen, loopt ernstig gevaar.

Robert Doornbos in zijn Minardi Champcar. FOTO REUTERS
Een voormalig consultant van organisator Bart Rietbergen wil via een gerechtelijk bevel de race desnoods verbieden, omdat de commerciële rechtenhouder hem weigert te betalen voor geleverde diensten.

Jacques Kremer zegt zijn advocaat opdracht te hebben gegeven de zaak aanhangig te maken bij de rechtbank. De in Amerika woonachtige Fransman - voormalig topman bij sportzender Eurosport en tevens manager van de Nederlandse coureur Nicky Pastorelli - eist 2,6 miljoen dollar compensatie van Rietbergen wegens contractbreuk.

In april 2006 kwam Kremer in contact met de zakenman. ,,Ik ben bij hem thuis geweest en heb de plannen uitgelegd voor een race in Assen, waarover ik al had gesproken met mensen van het Circuit van Drenthe. Ik vertelde dat ik op zoek was naar een promotor, waarop Rietbergen zei: misschien heb ik wel interesse.’’

Kremer tekende, zo zegt hij, een contract met Rietbergen waarin stond dat hij diens rechterhand en partner zou worden. Hij bedong tevens exclusiviteit als representant van de Champ Cars en een percentage van alle inkomsten.

Op verzoek van Rietbergen maakte Kremer namens zijn bedrijf Worldwide Advisors een zakenplan voor de komende vijf jaren. Rietbergen had al het idee opgevat meerdere races in Europa te organiseren. Dit jaar staat naast Assen een race in België op de kalender, in 2008 wil Rietbergen ook naar Scandinavië.

Naast de zakelijke belangen lukte het Kremer volgens eigen zeggen Rietbergen te interesseren om Pastorelli financieel te gaan steunen. ,,Dat leek ons de beste manier om Assen te promoten. Maar het geld is nooit gekomen. Daardoor kon Nicky het seizoen niet afmaken en ook het huidige seizoen niet rijden.’’

Rietbergen huurde, volgens Kremer tegen de afspraak in, daarnaast Lee van Dam in om het evenement in Assen te promoten. ,,Ik werd genegeerd, terwijl we een contract hadden,’’ zegt de Fransman.

Rietbergen betaalde in april na lang aandringen wel een honorarium voor bemiddelingswerkzaamheden. Daarmee is voor Rietbergen, zo denkt Kremer, de zaak kennelijk afgedaan. Maar niet voor hem.

,,Volgens mijn advocaat heb ik een sterke zaak,’’ stelt Kremer. ,,Ik wil nu dat het contract met de promotor wordt gerespecteerd. Vooropgesteld, ik wens de Champ Cars veel succes in Nederland. Ik hoop dat het een succes wordt, maar ik laat niet over me heen lopen.

,,Rietbergen heeft mij financiele schade toegebracht door de contractbreuk en die moet gerepareerd worden. De rechter moet nu maar uitzoeken wie gelijk heeft. Ik zal niet schuwen via een gerechtelijk bevel de wedstrijd te verbieden, ook al is dat slecht voor de sport, voor Assen en de Champ Car World Series.’’

Rietbergen wil niet te diep ingaan op de beschuldigingen. ,,De enige rechtszaak waar ik vanaf weet is die van Champ Car Amerika tegen meneer Kremer, omdat hij zich niet aan afspraken heeft gehouden. Hij slingert wel vaker rare verhalen de wereld in.’’


BRON: http://www.ad.nl/sport/article1490381.ece

zou wel erg jammer zijn als dit niet doorgaat... heb nog geen kaarten geregeld, maar wacht nu dus ook nog wel even..

als iemand nog meer weet, graag even melden
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
aggressor
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2040
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:50
Locatie: leiden

Bericht door aggressor »

weten we al wat meer?zo erg zonde zijn als het niet door ging :cry:
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

gisten bij rtl sport dij de dtm races e.d. hadden ze het gewoon nog over de champ cars in assen (de teams die moeten racen ook e.d), dus ik denk dat ie iig nog niet is afgelast.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Plaats reactie