95 of 98
Moderator: Moderators
ik ben van 95 naar v-power gegaan.
had al gelezen en gehoord dat de moter in het begin iets stroever zou gaan lopen met de omschakeling maar dat zou zo'n weekje duren.
en hij werd idd iets stroever maar na ff goed gereden te hebben 1 a 2 dagen liep ie perfect.
reageert echt goed op het pedaal e.d. plus dat er meerdere stoffen inzitten omtrent het reinigen van je injectoren e.d.
+ een hoger octaangehalte.
vind je het te duur ??? ga naar http://www.unitedconsumers.com/ en vraag een tankpas aan voor een eenmalige koste van 5 euri en je bespaart 5 cent per liter. hebt ik ook
had al gelezen en gehoord dat de moter in het begin iets stroever zou gaan lopen met de omschakeling maar dat zou zo'n weekje duren.
en hij werd idd iets stroever maar na ff goed gereden te hebben 1 a 2 dagen liep ie perfect.
reageert echt goed op het pedaal e.d. plus dat er meerdere stoffen inzitten omtrent het reinigen van je injectoren e.d.
+ een hoger octaangehalte.
vind je het te duur ??? ga naar http://www.unitedconsumers.com/ en vraag een tankpas aan voor een eenmalige koste van 5 euri en je bespaart 5 cent per liter. hebt ik ook
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
-
- Super-Pilot
- Berichten: 1957
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
- Locatie: Hamont(B)
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
ik zeg zoeken...
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic ... hlight=ron
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic ... hlight=ron
deze discussie is al vaker langs gekomen....
ron95 is voldoende, ik tank wel 98 voor de ZE... zowieso lijkt me dit voor de hand liggend aangezien ZE uit japan komt waar ze zowieso al rijden met hoger octaangehalte...
zowieso is voordeel met ron98 of hoger ( DLD vpower is Ron100 dacht ik) is dat je minder detonatie hebt bij de verbranding, dus een soepelere loop... verder hebben de nederlandse hogere octaanbenzines soms reinigende stoffen toegevoegd welke goed moeten zijn voor de motor... ( maar of dit waar is..)
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic ... hlight=ron
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic ... hlight=ron
deze discussie is al vaker langs gekomen....
ron95 is voldoende, ik tank wel 98 voor de ZE... zowieso lijkt me dit voor de hand liggend aangezien ZE uit japan komt waar ze zowieso al rijden met hoger octaangehalte...
zowieso is voordeel met ron98 of hoger ( DLD vpower is Ron100 dacht ik) is dat je minder detonatie hebt bij de verbranding, dus een soepelere loop... verder hebben de nederlandse hogere octaanbenzines soms reinigende stoffen toegevoegd welke goed moeten zijn voor de motor... ( maar of dit waar is..)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
Ik heb al her en der gelezen dat als je een hoog compressieblok heb het beter is om een hoog octaangetal bezine te rijden (98 of hoger).
Ikzelf rijd met mijn k8 ook op 98 (tank bij Q8, niet al te duur 1,46 de liter). Ik vind mijne er beter op draaien en hij rijd iets zuiniger , ik reed eerst 1:7,5 en nu 1:8,5 (ja ik weet het das veel maar heb zware rechter voet en rij heel weinig autoweg)
Ikzelf rijd met mijn k8 ook op 98 (tank bij Q8, niet al te duur 1,46 de liter). Ik vind mijne er beter op draaien en hij rijd iets zuiniger , ik reed eerst 1:7,5 en nu 1:8,5 (ja ik weet het das veel maar heb zware rechter voet en rij heel weinig autoweg)
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
cristof19 schreef:heb ze nu al enkele dagen op 98 rijden.
ze loopt er idd beter van maar of je een prestatieverhoging voelt is niet echt merkbaar.
mss dat ie wat sneller op het gas reageert.
wat ik wel weet is dat ik nu wel 978 blijf tanken
waar kan je dat tanke echt prestatie verbetering merk je niet, tenminste niet in die zin dat je opeens vooruit knalt.
tis idd je gasresponse en waarschijnlijk nog wat andere kleine dingetjes.
maar ook de reinigings middelen die zijn toegevoegd voor je moter
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>