EGR
Moderator: Moderators
EGR
ik heb gezien dat de v6 een egr klep heeft
kan je daar geen plaatje tussen steken zodat de "vuile" lucht niet meer naar de inlaat terug stroomt
en dit mss voor een prestatieverbetering zorgt.
of gaat ie dan slecht lopen?
kan je daar geen plaatje tussen steken zodat de "vuile" lucht niet meer naar de inlaat terug stroomt
en dit mss voor een prestatieverbetering zorgt.
of gaat ie dan slecht lopen?
i live my life for a mx-3
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
je zou hem op je spruitstuk kunnen dichtlassen, maar dan moet je ook wat eraan fixen op de blokaansluiting..
bij bijv een ZE zit de EGR er niet eens op. enige wat je moet doen is het tuitje op inlaat dichtlassen...
of het helpt? ik betwijfel het, zowieso zal je uitstoot iets hoger worden omdat er nu geen restanten gerecirculeerd worden..
bij bijv een ZE zit de EGR er niet eens op. enige wat je moet doen is het tuitje op inlaat dichtlassen...
of het helpt? ik betwijfel het, zowieso zal je uitstoot iets hoger worden omdat er nu geen restanten gerecirculeerd worden..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
bramx3 schreef:ik heb een kl-ze .
openlucht filter
egr heeft een klze nog niet eens
een gedempte katvervanger en een open eindpijp.
en toch kom ik ermee de apk door
moet er wel bij zeggen dat de mijne van '92 is
hier zelfde... zonder problemen zeer lage uitstoot
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
Nou ik denk dat de CO uitstoot juist minder is zonder egr
omdat er geen ''dood'' gas meer wordt terug gevoerd naar de inlaat.
De NOx waarde ligt hoger bij een hetere verbranding .De EGR voert uitlaatgas terug voor een lagere verbrandingstemperatuur en zo ook een lagere NOx waarde.
en een CO meting bij APK gebeurt met stilstaande auto, zolang er geen rijsnelheids signaal is zal de EGR nooit in werking treden.
dus afdoppen die handel!! niks aan de hand
omdat er geen ''dood'' gas meer wordt terug gevoerd naar de inlaat.
De NOx waarde ligt hoger bij een hetere verbranding .De EGR voert uitlaatgas terug voor een lagere verbrandingstemperatuur en zo ook een lagere NOx waarde.
en een CO meting bij APK gebeurt met stilstaande auto, zolang er geen rijsnelheids signaal is zal de EGR nooit in werking treden.
dus afdoppen die handel!! niks aan de hand
To finish first, first you have to finish!