stationair toerental is raar

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Le(m)x-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 jan 2005, 17:46
Locatie: Noordwijk

Bericht door Le(m)x-3 »

klinkt inderdaad als een stappenmotor probleem
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Met koppelingspedaal ingetrapt is geen verschil merkbaar? en kopp. ingetrapt en 1e versn. ingeschakeld?
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Ik heb ook een sleutel met chip en geen lampje, maar goed dat is niet de vraag...


Laat de motortempratuur eens uitlezen bij de dealer wat ook kan is dat de motor tempratuur laag aan geeft en dat de motor gaat choken waardoor hij een bijna verzuipt...
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

xedos schreef:Met koppelingspedaal ingetrapt is geen verschil merkbaar? en kopp. ingetrapt en 1e versn. ingeschakeld?


nee dit haalt allemaal niks uit...
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Vandaag is mijn auto bij een lokale garage geweest voor dit probleem. Ze hebben het gasklephuis en de stappenmotor voor me gereinigd maar dit heeft het probleem niet opgelost.
De monteur die aan mijn auto gewerkt heeft is een ex-Mazda monteur en hij zei dat hij dit probleem al vaker mee heeft gemaakt bij VRIS-motoren in combinatie met een niet-originele luchtinlaat. Hij denkt dat het te maken heeft met hoe het inlaattraject is opgebouwd. Als ik mijn zelf samengeraapte setup

Afbeelding

vergelijk met de kits van bijvoorbeeld Injen

Afbeelding

en RocSpeed

Afbeelding

dan valt me ook op dat mijn VAF dichter bij het gasklephuis zit dan bij deze fabriekskits. Het luchtfilter zelf is bij mij ook veel groter. Bij de RocSpeed kit wordt door fordprobestore zelfs aangegeven dat hij speciaal getuned is voor VRIS... des te meer reden voor mij om te denken dat het uitmaakt hoe je buizenset is opgebouwd. Ik ga proberen om mijn setup zo te veranderen dat hij meer op deze originele setjes lijkt, kijken of dat helpt. Ik zal mijn bevindingen in dit topic posten.
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

hangt jouw luchtmassameter soms naar beneden gericht ofzo?

want dat is gewoon het probleem denk ik, aangezien die bol die erin zit dan minder makkelijk opengetrokken kan worden ipv bij een horizontale montage kun je dan problemen krijgen..

ik heb zelf ook die kit van fordprobestore op de ZE en die past zonder problemen..

en dat speciaal getuned voor VRIS lijkt mij beetje bull persoonlijk hoor... zou daar geen waarde aan hechten..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

turbulence schreef:hangt jouw luchtmassameter soms naar beneden gericht ofzo?

want dat is gewoon het probleem denk ik, aangezien die bol die erin zit dan minder makkelijk opengetrokken kan worden ipv bij een horizontale montage kun je dan problemen krijgen..

ik heb zelf ook die kit van fordprobestore op de ZE en die past zonder problemen..

en dat speciaal getuned voor VRIS lijkt mij beetje bull persoonlijk hoor... zou daar geen waarde aan hechten..


dat zal ik eerst eens bekijken en als het nodig is corrigeren... hij moet dus echt 100% horizontaal hangen?
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

jah is wel het beste...

ik heb hem ook vlak na het gasklephuis zitten... naar beneden is nooit echt effectief aangezien hij zo nooit goed kan functioneren..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ik heb het persoonlijk ook gemerkte dat een gekantelde sensor voor onregelmatig toerenverloop KAN zorgen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Ik wil even het verhaal van Ron erbij halen.
Ron had precies hetzelfde probleem als Leon en die heeft de stappenmotor vervangen en weg was het probleem.
Ik ben ook nog steeds op zoek naar een stappenmotor want mijne schommelt ook nog steeds :?
Plaats reactie