Hoe breed kan nou eigenlijk een spoiler zijn op een mx3?

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Ferio
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 269
Lid geworden op: 09 nov 2006, 17:39
Locatie: Almere

Hoe breed kan nou eigenlijk een spoiler zijn op een mx3?

Bericht door Ferio »

Ik zat vandaag even op ebay te kijken naar mooie carbon wings en zag er een paar mooie tussen staan voor een goede prijs (stuk goedkoper dan in NL natuurlijk vandaar) maar hoe breed is nou mooi op een mx3?

Als ik er één bestel wil ik niet ontdekken dat hij totaal niet staat omdat hij te groot is, ik wil natuurlijk wel percies de goede maat kopen aangezien je 9 van de 10x je het niet terug kan sturen had ik gelezen.

Ik zie tot 59inch...

Wat vinden jullie?
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

zowieso mag ie voor de APK volgens mij niet groter zijn als de spoorbreedte van de auto...

hij mag niet buiten de auto uitsteken, en mag geen scherpe punten/hoeken hebben..

doe eens een fotovoorbeeld van wat voor spoiler je op het oog hebt...
persoonlijk vind ik zo'n losse spoiler niet staan op de mx, maar goed dat is persoonlijk.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Ferio
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 269
Lid geworden op: 09 nov 2006, 17:39
Locatie: Almere

Bericht door Ferio »

Afbeelding
Afbeelding

deze 2 vond ik er wel aardig uit zien op ebay..
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Denk dat de eerste te scherpe randen heeft. Vooral die punt zal de politien niet blij mee zijn.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
justa
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2149
Lid geworden op: 12 sep 2003, 12:14
Locatie: zwaag

Bericht door justa »

kijk ff in mijn profiel. heb ook zo'n spoiler ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Je moet mazzel hebben... De apk keurmeester mag je er op eigen inzicht op afkeuren volgens mij...

Overgens denk ik bij een echte controle langs de weg dat je gewoon een prent krijgt... (zou niet te veel kit gebruiken bij de montage als je hem ter plekke demonteerd kan je wel eens meer geluk hebben..)

Er staat zover ik weet geen echt 100% duidelijke omschrijving in het apk boek.

Keuringseisen Wijze van keuren
1. Personenauto's mogen geen scherpe delen hebben die in geval van botsing gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers kunnen opleveren. Leden 1, 2 en 3. Visuele controle, waarbij in geval van twijfel wordt gemeten.
2. Onverminderd het bepaalde in het eerste lid moeten uitstekende delen van personenauto's, die in geval van botsing het gevaar voor lichamelijk letsel voor andere weggebruikers aanzienlijk kunnen vergroten, zijn afgeschermd.ToelichtingVleugelmoeren op de wielnaaf zijn voldoende afgeschermd wanneer deze niet meer dan 30 mm buiten de afscherming uitsteken.
3. Het bepaalde in het eerste lid en tweede lid is niet van toepassing op voertuigdelen die zich hoger dan 2,00 m boven het wegdek bevinden.
4. De wielen onderscheidenlijk banden van personenauto'sa. moeten goed zijn afgeschermd;b. mogen niet meer dan 30 mm buiten de afscherming uitsteken;c. mogen niet aanlopen.ToelichtingSpatbordverbreders zijn toegestaan mits de toegestane maximale breedte niet wordt overschreden en aan de overige eisen wordt voldaan. Leden 4, 5 en 6. Visuele controle.
5. Een reservewielhouder die zich aan de buitenzijde van de personenauto bevindt, moet deugdelijk zijn bevestigd. Indien in de houder een reservewiel is geplaatst, moet dat wiel goed zijn opgesloten.
6. Geen deel aan de buitenzijde van de personenauto mag zodanig zijn bevestigd, beschadigd, versleten of door corrosie zijn aangetast, dat gevaar bestaat voor losraken.

(c) RDW 2006
Ferio
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 269
Lid geworden op: 09 nov 2006, 17:39
Locatie: Almere

Bericht door Ferio »

Thanks! :)

Ik snap idd dat een wing geen hoek punten mag hebben maar ik zie dat wings in breedte verschillende maten hebben, wat vinden jullie nou de perfect mooie maat bij een mx?

is dat 70cm? 80? 1m? 3m? :)
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

NEEEY!!! Doet dat alsjeblieft niet :cry:

Die wagen heeft zo een lekker kontje! en met zo wing verpest je het alleen maar! :cry:

:mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

johnmichel schreef:NEEEY!!! Doet dat alsjeblieft niet :cry:

Die wagen heeft zo een lekker kontje! en met zo wing verpest je het alleen maar! :cry:

:mrgreen:


mijn mening ook.. maar goed het blijft een persoonlijke voorkeur.. persoonlijk vind ik de mx zich voor dit soort spoilers niet lenen, dit soort spoilers komen meer tot hun recht op een auto met een kofferbakkont ( sedan is dat toch? :? )

hij past niet helemaal in het totaalplaatje, steekt gewoon teveel van de auto af...

maar goed als je er dan toch voor wilt gaan zou ik iig niet breder gaan als de breedte van de auto..

misschien even contact opnemen met bijv deze users:

http://www.mazdamx-3.nl/members/member_show.php?id=24
http://www.mazdamx-3.nl/members/member_show.php?id=156

en vragen hoe breed die van hem is... dacht trouwens toch dat er wel meer waren met zo'n losse spoiler toch...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Ferio
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 269
Lid geworden op: 09 nov 2006, 17:39
Locatie: Almere

Bericht door Ferio »

Nou ik heb teveel reacties tegen gehad van ook mensen om mij heen en heb voor de gein even 1 van een vriend van mij geleend en die had ie vast gehouden op de auto en inderdaad het past niet dus bij deze hij blijft zo!

Alleen de uitlaat gaat wel veranderen want daar wil ik 4 van maken ,2l en 2r :D

das wel mooi toch? ;)
Plaats reactie