323F BG v6 ligt erin... EN LOOPT!!!

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Eric
New member
New member
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 okt 2006, 10:51
Locatie: Biddinghuizen

Bericht door Eric »

klopt, hij moet inderdaad opnieuw gekeurd worden door de rdw. Al zijn er zat adresjes die de auto straks gewoon een apk keuring willen geven, ik wil het risico zelf niet lopen dat ik bijvoorbeeld iemand aan rij en dat na onderzoek van de auto blijkt dat dit niet mag en ik niet verzekerd ben ofzo...

de kosten van de rdw keuring zijn rond de 750 euro, dan doen ze ook alle test die ze in hun repertoire hebben :lol: ik heb vooraf al 1500 euro opzij gezet om er iig 2 keer voor te kunnen gaan, maar ik hoop natuurlijk dat hij de 1e keer gelijk wordt goedgekeurd.

En zodra ik die hele "zooitje" heb overgebouw in mijn eigen F dan kom ik zeker een keer (of meer ;) ) op een meeting van jullie kijken hoor :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Eric schreef:klopt, hij moet inderdaad opnieuw gekeurd worden door de rdw. Al zijn er zat adresjes die de auto straks gewoon een apk keuring willen geven, ik wil het risico zelf niet lopen dat ik bijvoorbeeld iemand aan rij en dat na onderzoek van de auto blijkt dat dit niet mag en ik niet verzekerd ben ofzo...

de kosten van de rdw keuring zijn rond de 750 euro, dan doen ze ook alle test die ze in hun repertoire hebben :lol: ik heb vooraf al 1500 euro opzij gezet om er iig 2 keer voor te kunnen gaan, maar ik hoop natuurlijk dat hij de 1e keer gelijk wordt goedgekeurd.

En zodra ik die hele "zooitje" heb overgebouw in mijn eigen F dan kom ik zeker een keer (of meer ;) ) op een meeting van jullie kijken hoor :)


750 euro voor RDW keuring :shock: damn... das een boel geld...

had je haast nog beter direct mxje kunnen kopen...

denk trouwens dat als je bijv bij een ongeluk betrokken raakt en ze doen een technisch onderzoek en ineens zitten er 2 cilinders meer in het motorruim dat je wel een probleem hebt..

laatst was er jongen op wegmisbruikers.. die had een GTI in zn golfje gegooid welke op kenteken een 1.4 (56pk ofzo ) was..

weet niet meer precies hoe of wat toen verder, maar die agenten zagen het direct en gingen er direct zwaar op in...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Eric
New member
New member
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 okt 2006, 10:51
Locatie: Biddinghuizen

Bericht door Eric »

ik bedoel maar... dan geef ik liever wat meer uit maar dan zit het ook goed ook.

En over dat mxje kopen, das wel een grappig verhaal... ik ben ongeveer 6 jaar geleden mazdagek geworden omdat een vriend van me een mx-3 v6 had en daar gingen we vaak mee stappen... en omdat hij graag een biertje luste reed ik er altijd mee terug :) Later zijn we nog naar spanje geweest met de mx en vanaf die tijd moest en zou ik ook een mazda hebben...
De keus voor de 323F BG was dan ook snel gemaakt want ik wou (en wil nogsteeds) een sportieve auto maar wel met 4 deuren. Plus dat het dashbord precies hetzelfde is, dat zag ik als toch nog een stukje mx3 in de BG :lol:
Afbeelding
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

turbulence schreef:
Eric schreef:klopt, hij moet inderdaad opnieuw gekeurd worden door de rdw. Al zijn er zat adresjes die de auto straks gewoon een apk keuring willen geven, ik wil het risico zelf niet lopen dat ik bijvoorbeeld iemand aan rij en dat na onderzoek van de auto blijkt dat dit niet mag en ik niet verzekerd ben ofzo...

de kosten van de rdw keuring zijn rond de 750 euro, dan doen ze ook alle test die ze in hun repertoire hebben :lol: ik heb vooraf al 1500 euro opzij gezet om er iig 2 keer voor te kunnen gaan, maar ik hoop natuurlijk dat hij de 1e keer gelijk wordt goedgekeurd.

En zodra ik die hele "zooitje" heb overgebouw in mijn eigen F dan kom ik zeker een keer (of meer ;) ) op een meeting van jullie kijken hoor :)


750 euro voor RDW keuring :shock: damn... das een boel geld...

had je haast nog beter direct mxje kunnen kopen...

denk trouwens dat als je bijv bij een ongeluk betrokken raakt en ze doen een technisch onderzoek en ineens zitten er 2 cilinders meer in het motorruim dat je wel een probleem hebt..

laatst was er jongen op wegmisbruikers.. die had een GTI in zn golfje gegooid welke op kenteken een 1.4 (56pk ofzo ) was..

weet niet meer precies hoe of wat toen verder, maar die agenten zagen het direct en gingen er direct zwaar op in...


das een jongen (boer) hier uit de buurt .
die heeft inmiddels zijn auto al terug
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
Row
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 410
Lid geworden op: 10 okt 2006, 22:54
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door Row »

Eric schreef:ik bedoel maar... dan geef ik liever wat meer uit maar dan zit het ook goed ook.

En over dat mxje kopen, das wel een grappig verhaal... ik ben ongeveer 6 jaar geleden mazdagek geworden omdat een vriend van me een mx-3 v6 had en daar gingen we vaak mee stappen... en omdat hij graag een biertje luste reed ik er altijd mee terug :) Later zijn we nog naar spanje geweest met de mx en vanaf die tijd moest en zou ik ook een mazda hebben...
De keus voor de 323F BG was dan ook snel gemaakt want ik wou (en wil nogsteeds) een sportieve auto maar wel met 4 deuren. Plus dat het dashbord precies hetzelfde is, dat zag ik als toch nog een stukje mx3 in de BG :lol:


en waarom dan niet de nieuwe 323f? :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eric
New member
New member
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 okt 2006, 10:51
Locatie: Biddinghuizen

Bericht door Eric »

Ik vind dit model meer karakter hebben dan het nieuwe model... en ik ben sowieso gek van vierkant auto´s ( de countach bijvoorbeeld :kwijl: )
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eric
New member
New member
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 okt 2006, 10:51
Locatie: Biddinghuizen

Bericht door Eric »

tijd voor een kleine update. Mijn vakantie is begonnen en vandaag heb ik de laatste voorbereidingen gedaan voor het echte werk kan gaan beginnen. Het probleem met de benzine pomp is nu verholpen, die wordt geschakeld via een apart relai zodra de auto op kontact wordt gezet. Dit alles netjes met een zekering ertussen dus motorisch gezien werkt alles zoals het zou moeten werken :D

Vanaf morgen ga ik iedere dag met de F aan de gang en ik zal proberen ieder dag weer wat nieuwe foto´s te plaatsen van de definitieve swap...

Hier zijn wat foto´s van de 3 mazdatjes zoals ze er nu bij staan... mijn wagenpark :mrgreen:

http://www.mijnalbum.nl/Album=RNOGSNTE
Afbeelding
Plaats reactie