Achterste kleppendekselpakking vervangen
Moderator: Moderators
- Speldenknop
- Co-Pilot
- crazyarjan
- Pilot
zou kunnen
maar heb je de pakking die je hergebruitk hebt wel goed schoongemaakt dan? ik meen dat die dingen gelakt zijn en dat die verflaag eraf gaat..
heb destijds ook de pakking hergebruikt.. (1 besteld ipv 2)
maar die heb ik grondig schoongemaakt en dat ging prima..
ook niet ergens een vacuumslangetje vergeten of gescheurd bij het demonteren?..
gr arjan
maar heb je de pakking die je hergebruitk hebt wel goed schoongemaakt dan? ik meen dat die dingen gelakt zijn en dat die verflaag eraf gaat..
heb destijds ook de pakking hergebruikt.. (1 besteld ipv 2)
maar die heb ik grondig schoongemaakt en dat ging prima..
ook niet ergens een vacuumslangetje vergeten of gescheurd bij het demonteren?..
gr arjan
To finish first, first you have to finish!
Grappig, dat jullie dat ook is overkomen met het wisselen van de benzineslangen
Maaruh niet grappig dat je motor nu beroerd loopt. Toen ik de kleppendekselpakkingen heb vervangen, heb ik ook de gasklep gereinigd, en hij liept toen ( na de benzine slangen goed te hebben aangesloten
) ook niet echt lekker. Ik heb toen ff het dekseltje van de OBD aansluiting los gehaald, en met een paperclip ground en Ten gelusd. Toen de tps iets los gemaakt, op contact gezet, en de tps verschuiven tot de fan aan gaat. Hij moet zo staan, dat de fan net niet aan gaat.
Daarna paperclip er weer uit ( en tps vastgezet natuurlijk) en starten maar, en hij liep een stuk beter.
Ik weet niet of met deze methode jou problemen zijn verholpen, want bij mij sloeg hij niet af, dus liep niet zo beroerd.
Net zoals hier al is gezegd denk ik ook aan een vacuumlek. Maar je weet maar nooit, dus ff de tps afstellen.
Succes!!

Maaruh niet grappig dat je motor nu beroerd loopt. Toen ik de kleppendekselpakkingen heb vervangen, heb ik ook de gasklep gereinigd, en hij liept toen ( na de benzine slangen goed te hebben aangesloten

Daarna paperclip er weer uit ( en tps vastgezet natuurlijk) en starten maar, en hij liep een stuk beter.
Ik weet niet of met deze methode jou problemen zijn verholpen, want bij mij sloeg hij niet af, dus liep niet zo beroerd.
Net zoals hier al is gezegd denk ik ook aan een vacuumlek. Maar je weet maar nooit, dus ff de tps afstellen.
Succes!!
- Speldenknop
- Co-Pilot
pakking van inlaatspruitstuk heb ik helemaal schoongemaakt.
vandaag weer alles losgehaald en ook aan beide kanten vloeibare pakking gedaan voor de zekerheid, maar nog steeds geen verbetering.
heb die stelschroef bij gasklephuis even iets opengedraaid zodat ie niet uitvalt..
als ik het gaspedaal bijv. op 3000 RPM houdt dan blijft ie gewoon netjes lopen zonder te schommelen. maar als ik dan het gas los laat valt ie bijv. eerst terug naar 1000, dan weer naar 1200 en dan weer naar 700 RPM.. en gewoon stationair loopt ie niet goed.
pascal, zal straks proberen de tps opnieuw af te stellen.
vandaag weer alles losgehaald en ook aan beide kanten vloeibare pakking gedaan voor de zekerheid, maar nog steeds geen verbetering.
heb die stelschroef bij gasklephuis even iets opengedraaid zodat ie niet uitvalt..
als ik het gaspedaal bijv. op 3000 RPM houdt dan blijft ie gewoon netjes lopen zonder te schommelen. maar als ik dan het gas los laat valt ie bijv. eerst terug naar 1000, dan weer naar 1200 en dan weer naar 700 RPM.. en gewoon stationair loopt ie niet goed.
pascal, zal straks proberen de tps opnieuw af te stellen.
- Speldenknop
- Co-Pilot
- crazyarjan
- Pilot