kortsluiting

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
KroeZEro
New member
New member
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 mei 2007, 21:36
Locatie: valkenburg

kortsluiting

Bericht door KroeZEro »

halo
ik heb pas een mx3 gekocht
maar nu heb ik kortsluiting ergens.
de zekering met tail springt gewoon kapot
nu heb ik alle lampen afgekoppelt en op nieuw een zekering eringezet en sprinkt nog kapot
hoe kan ik dit door meten ???
of wat kan ik nog doen??

ik heb nu een radio er in gezet
en daar achter hongen 2 kabel een zwarte lossen en een witte die zat op het frame ergens achter de radio vast gemaakt horen die daar te zitte?

kan iemand my helpen???


alvast bedanktt
Gebruikersavatar
Xtremer
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 159
Lid geworden op: 08 jan 2007, 20:31
Type Mazda: Anders
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Xtremer »

Dit klinkt mij iets te bekend....


Heb jij niet de zwarte draad achter de radio aangesloten als massa op je autoradio ????

Zo Ja..

Helaas dit is de dashbordverlichting voor je radio, Die heb je nu aan de massa van de radio bevestigd.De dashbord verlichting zit achter een TAIL zekering. en de frame zit vast aan je antenne, en je antenne zit vast aan massa, Dus de zekering zal klappen als je de licht aanzet.
Rondzwervende ex-lid, zonder mx3, maar nog wel aanwezig op dit gezellige forum.
KroeZEro
New member
New member
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 mei 2007, 21:36
Locatie: valkenburg

Bericht door KroeZEro »

hey
nee die heb ik neitgebruikt
die ligt er nog en die witte zit ophet frame
maar niks achter doet het aleen het remlicht
dus denk dat ik de bekabeling bij de zekerings kastje moet nakijken
ma zit wel met probleem dat als ik de auto uitzet dat de radio geen zender opslaat
hoe kan ik dat beter aansluiten?

grtsz
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

er zitten meer zaken op die groep, het beste is om even te controleren wat er o pde groep zit en dit een voor ene door te meten. in het werplaatshandboek zie je wat er op de groep zit.
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

Met je radio moet je even kijken of soms de geschakelde en de constantplus omgedraaid zit.. Gewoon op het stickertje kijken op de radio behuizing. Sommige radio fabrikanten schijnen het leuk te vinden deze twee om te draaien.. :x

En met die kortsluiting moet je een lampje aansluiten over je zekeringkast, dus waar normaal de zekering zit maak je nu een lampje.
als het lampje fel brand is er kortsluiting, dus is het zaak het betreffende circuit na te lopen hier en daar wat dingen loskoppelen aan bedrading trekken op plekken waar het beweegt..

veel succes, kortsluiting zoeken is overigens een van de vervelendste storingen om op te sporen.
To finish first, first you have to finish!
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

De remlichten zitten op een andere zekering nl 20A STOP.
Het enige witte draad op het schema gaat vanaf je radio naar de rechter deurluidspreker, en dit is een - . De zwarte is een ground voor je radio.
Op www.mx-3.com staat een Online Shop Manual. Kies dan bij Section, Z-Wiring Diagram, en dan bij Page Z-72. Daar vind je het schema wat achter de tail zekering loopt. Ook kan je in de Index vinden welke page de schema is van je radiobedrading.(page 102 geloof ik)
Succes!
Plaats reactie