323F BG v6 ligt erin... EN LOOPT!!!

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

wil je het echt weten? :bla:

Groetjes M&M


zijn adres :mrgreen:
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
Eric
New member
New member
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 okt 2006, 10:51
Locatie: Biddinghuizen

Bericht door Eric »

Vandaag is een lastig dagje geweest... bij het omleggen van alle slangen e.d. kwam ik er al snel achter dat er een aantal aansluitingen en stekkers ontbraken op het 1.8 v6 blok t.o.v. het 2.5 v6 blok. Dit houd in dat ik met mijn huidige motordraadboom gedeelte sommige dingen van het 2.5L blok niet kan aansturen, bij mij ligt er nu de draadboom van de mx-3 in omdat dat gedeelte van de 626 niet aan te sluiten is op de rest van de auto (of in ieder geval heel erg lastig)...

Hierdoor had ik 2 optie, de 1e is dat ik de draadboom van de 626 toch ga gebruiken. Maar dit levert me eigenlijk alleen maar nog meer problemen op dan die ik al had omdat ik van 4 naar 6 cilinders ben gegaan... de 2e optie is dat ik het complete inlaatspruitstuk van de mx-3 op de 2.5L van de 626 monteer, want in het spruitstuk zitten alleen de problemen...

Ik ga voor de 2e optie omdat ik het nu veel belangrijker vind dat hij betrouwbaar gaat lopen, en het 2.5L inlaatspruitstuk loopt niet weg zeg ik dan maar...

Hier staan de 2 v6jes naast elkaar, de voorste en schoonste is de 2.5L en die daar achter de 1.8L

http://www.mijnalbum.nl/Album=WNB7IRGB
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Eric schreef:Vandaag is een lastig dagje geweest... bij het omleggen van alle slangen e.d. kwam ik er al snel achter dat er een aantal aansluitingen en stekkers ontbraken op het 1.8 v6 blok t.o.v. het 2.5 v6 blok. Dit houd in dat ik met mijn huidige motordraadboom gedeelte sommige dingen van het 2.5L blok niet kan aansturen, bij mij ligt er nu de draadboom van de mx-3 in omdat dat gedeelte van de 626 niet aan te sluiten is op de rest van de auto (of in ieder geval heel erg lastig)...

Hierdoor had ik 2 optie, de 1e is dat ik de draadboom van de 626 toch ga gebruiken. Maar dit levert me eigenlijk alleen maar nog meer problemen op dan die ik al had omdat ik van 4 naar 6 cilinders ben gegaan... de 2e optie is dat ik het complete inlaatspruitstuk van de mx-3 op de 2.5L van de 626 monteer, want in het spruitstuk zitten alleen de problemen...

Ik ga voor de 2e optie omdat ik het nu veel belangrijker vind dat hij betrouwbaar gaat lopen, en het 2.5L inlaatspruitstuk loopt niet weg zeg ik dan maar...

Hier staan de 2 v6jes naast elkaar, de voorste en schoonste is de 2.5L en die daar achter de 1.8L

http://www.mijnalbum.nl/Album=WNB7IRGB


je gaat een k8 intake mani plaatsen op een KLDE motor? succes maar dat zal echt als crap lopen volgens mij...

flow door de intake en VRIS punten zijn heel anders bij een 2.5L tov een 1.8L..

plus dat de aansluiting heel anders is, runners zijn anders gevormd, dus weet niet of ie hem wel afsluit bij de inlaatpakking...

wat is het probleem dan? wat mis je volgens jou voor aansluitingen dan? je moet inderdaad nog een temperatuursensor erbij plaatsen ( is bij ZE ook zo)

maar wat is er nog meer niet goed dan?

misschien even de mx van m&m ernaast zetten voor vergelijkinsmateriaal ( is ook shortneck KLDE immers)

en just curious, maar laat je de auto nu opnieuw keuren?? aangezien je ineens 2 poppetjes meer hebt....
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
jeroentje.nl
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40

Bericht door jeroentje.nl »

je gaat een k8 intake mani plaatsen op een KLDE motor? succes maar dat zal echt als crap lopen volgens mij...


nee dat is niet waar... ik heb het getest .. en die dingen gaan als een speer :)

Top project man !
als je vragen hebt over sensoren e.d. mail maar hoor
Gebruikersavatar
Eric
New member
New member
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 okt 2006, 10:51
Locatie: Biddinghuizen

Bericht door Eric »

@ turbulence: m&m heeft volgensmij ook de motorboom van de mx-6 erin liggen, waar hij het blok van heeft...

@ jeroentje: thnx!! dat wou ik horen :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eric
New member
New member
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 okt 2006, 10:51
Locatie: Biddinghuizen

Bericht door Eric »

HET V6 BLOKKIE LIGT ERIN !!!!!!

Ik ben vandaag herel druk bezig geweest met Hellracer, Barreljan en @PM van de 323fclub... en het harde werken heeft zijn vruchten zeker afgeworpen. Toen ze vanochten aankwamen lage het blok nog buiten de auto en was ik bijna klaar met het omwisselen van de inlaatspruitstukken.
vervolgens zijn we als een waar team aan de slag gegaan en rond de klok van 4 uur lag het blok er dan eindelijk in... toen nog "even" alle rotzooi eromheen aangesloten/aangepast, zoals een mooie (tijdelijke) plek voor de radiateur verzinnen, en tegen een uur of 5 konden we voor het eerst het sleuteltje omdraaien...
eigenlijk zat alles vanaf het begin al goed (ik geloof dat we 1 aardekabel waren vergeten) alleen het motortje kreeg geen benzine... na een lange inspectie bleek dat de benzine pomp geen stroom kreeg (ik moest gelijk denken aan het gesprek dat ik laatst voerde met m&m, die van hem wou ook wel startgeluiden maken en vervolgens niet aanslaan). Dat probleem was mlastig te tekkelen dus hebben we om te testen de benzinepomp even op een 2e accu aangesloten, nog een paar keer starten en toen........... BROEM!!!! en hard ook

Het blok loopt als een zonnetje en na 5 minuten draaien hebben we ´m weer lekker uitgezet... maar hij doet ´t!!!

Hier nog een paar foto´s van de v6 in de BG...

http://www.mijnalbum.nl/Album=WNB7IRGB
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Gefeliciteerd kerel !! Zo vaak hoor je niet dat het zo snel goed gaat...
Gebruikersavatar
Eric
New member
New member
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 okt 2006, 10:51
Locatie: Biddinghuizen

Bericht door Eric »

ik heb naast het spruitstuk ook de rotor, verdeelkap en bougiekabels overgezet van de mx-3 op de 2.5L... misschien heeft dit meegespeeld?? maar hij loopt echt mooi :)
Afbeelding
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Gefleciteerd kerel! een erg mooit project!
Afbeelding
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

goed werk, altijd mooi zo'n project.
Plaats reactie