Vreemd geluid bij acceleratie.

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Is dat niet gewoon het geluid van een openlucht filter? Als je bij lage toeren in een wat hogere versnelling vol gas geeft klinkt dat meestal ook zo.
aggressor
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2040
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:50
Locatie: leiden

Bericht door aggressor »

daarom vroeg ik dus ook al of hij mischien de richting ongeveer kan bepalen waar het geluid vandaan komt.wel aparte luchtfilter :mrgreen:
Sjuul
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jun 2006, 13:46
Locatie: Westerhaar

Bericht door Sjuul »

Nee dat piepende geluid is iets anders, dat is van mijn gaspedaal waar een stukje metaal op zit en mijn schoenen niet zo lief vindt, en juist dat geluid laat mijn camera wel weer goed horen, ik zal zo eens proberen of ik het geluid niet met iets anders kan opnemen...

Als je op de aangegeven momenten luistert hoor je een soort ratel, achter het geluid van de uitlaat.. Als je in de auto zit komt dat geluid boven het geluid van de uitlaat uit, maar in dit fragmentje weer niet, frustrerend.

Het is alleen bij het accelereren, dus als ik constant snelheid hou dan hoor je het niet.. Als ik de ramen dicht heb zitten lijkt het van de rechtervoorkant te komen.. Zet ik de ramen open dan klinkt het meer alsof het onder de auto uitkomt.. En ik reed over een vlakke asfalt weg(wel 1 drempel gehad)

Het lijkt nu net alsof ik met een trekkertrek(heet dat nog zo?) meedoe, zo'n geluid produceert het..

Maargoed, ik moet morgen toch even naar de garage om te vragen of ze mijn veerpoot willen losschroeven(want die zit vastgeroest :/ ), dus vraag ik meteen of ze daar weten waar dat geluid vandaan komt, maar als iemand nog een tip heeft, be my guest(want ik hoor nu verschillende dingen)
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

het is iig niet de open luchtfilter.
snap wat jullie bedoelen maar dat geluid bedoelt hij niet.
je moet echt op zijn aangegeven tijden letten, dan hoor je duidelijk dat geratel.
maar wat mij dus opvalt is dat het echt bij lage toeren is, dus wanneer de uitlaat een heel diep geluid maakt die voor heel veel trilling zorgt.
dus het kan best zijn dat die iets aan het trillen brengt.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
aggressor
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2040
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:50
Locatie: leiden

Bericht door aggressor »

al meer nieuws erover?
Sjuul
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jun 2006, 13:46
Locatie: Westerhaar

Bericht door Sjuul »

Deze week lag ik helaas voor dood in bed, dus niet echt zin of energie gehad om onder de auto te kruipen of naar de garage te rijden.. Maar aangezien ik weer 'fit' ben kruip ik er toch maar even onder zometeen want hoe meer ik er naar luister hoe meer ik neig naar een lekke uitlaat, misschien dat er daarbij nog iets mis is waardoor het erger lijkt dan het is!

[update1]
Aangezien ik vandaag niet de beschikking had over een brug of olieput heb ik het heft maar in eigen handen genomen en met mijn camera onder de auto gelegen, omdat ik geen zin had om 2x te krik eronder te zetten een spiegel erbij de dempers maar eens bekeken.. Ik denk dat de middendemper zo lek als een mandje is, ik kan van onderen met een schroevendraaier nog meer gaatjes maken en daar zal dus hoogstwaarschijnlijk de hoofdoorzaak zitten.

Maar vanuit mijn (weinige) kennis dacht ik dat dat helemaal niet zo veel geluid zou mogen produceren, dus zit ik ernaast of heb ik het toch wel goed... De einddemper (motoruitlaat, don't ask) zag er verder prima uit, kon daar verder niets ontdekken, maar dat geluid hoor ik ook constant in de achtergrond dus dat had ik ook niet verwacht.

[update2]
Vandaag even langs mijn garage gereden om dat ding de brug op te krijgen, buis tussen de kat en de einddemper op 2 plekken 'ontploft', zag er nogal vreemd uit, net alsof er vuurwerk in gezeten heeft :) maargoed, hij vertelde me dat het 290,- gaat kosten als hij het voor me vervangt, op zich te doen maar ik zou geen nederlander zijn als ik het niet ergens goedkoper kan laten doen! (al zijn orig. onderdelen natuurlijk altijd prijzig).
Plaats reactie