Wiellager probleem

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ruben
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 sep 2006, 16:47
Locatie: DEN HAAG
Contacteer:

Wiellager probleem

Bericht door ruben »

Beste mensen
nou hier komt het
ik wou mijn lagers gaan vervangen wegens spelling voor apk
heb ik alles los wil ik ze eruit gaan persen valt me op dat de lagers die ik nieuw had veel grooter waaren dus ik was trug gegaan maar ze zeiden dat er maar 1 type voor Was Dus ik had alles weer gemonteerd :roll:
naar de Dealer gegaan hij beweerde dat ik geleik had dus en bij hem koste 1 lager 130 euro ik moet er 2 heben :mrgreen: dus naar Speciale lager Zaken rond loopen vraagen kwam ik elke keer weer op dat groote lager uit dus nu heb ik de komplete poot met lager van de sloop laaten haalen en naar mijn huis gestuurd blijkt gewoon precies het zelfde aleen dat groote lager zit daar wel in :bla: dus ik denk nu dat ik een poot van een 1.6 onder mijn auto heb zitten kan dit ? met de aandrijf assen enzo ?
Alvast bedankt Ruben
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Verplaatst naar onderhoud.

Ik snap er weinig van want je typt er veel tekst waarin je onder andere je probleem uitlegd terwijl je geen gebruik maakt van hoofdletters punten en komma's hierdoor kan ik het verhaal nauwelijks volgen en is het probleem niet duidelijk omdat ik me meer moet concetreren om jou tekst goed te kunnen lezen
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

komt erop neer dat hi zijn wiellager wilde vervangen.

Bij de dealer nieuw lager gehaald, bij thuiskomt bleek deze groter te zijn dan zijn oude lager.

Volgens dealer was het toch echt wel het juiste lager, nu heeft hij vanaf de sloop een zelfde as met lager laten komen als hij nu heeft (volgens mij 1.8 ) hier bleek ook een groot lager in te zitten.

Nu vraagt hij zich af of hij niet een as met lager van 1.6 onder zijn auto heeft liggen, m.a.w. zijn de lager van de 1.6 en de 1.8 verschillend?




hopelijk is het zo wat duidelijker ;)
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Ik weet alleen dat het wiellager geperst erin zit.
Hels karwei was dat om te vervangen.
Gebruikersavatar
ruben
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 sep 2006, 16:47
Locatie: DEN HAAG
Contacteer:

Bericht door ruben »

:oops: Sorie
Maar mijn vraag is dus Is het mogelijk om Bij een V6 Type De ophanging waar de lager inzit Voorzeide kan Verwisselen Met een 1.6 ophanging.
vanwegen de aandrijfassen
ik denk namelijk dat mijn vorige eigenaar dat gedaan heeft.
alvast bedankt.
Plaats reactie