Auto weer lekker laten glimmen: wasstraat of niet?

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Ga je wel eens met je MX door de wasstraat?

Regelmatig
3
7%
Soms
14
34%
Nooit
24
59%
 
Totaal aantal stemmen: 41

RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

MarcX3 schreef:wat veel mensen ook fout doen is een schuursponsje gebruiken en dan ff t hardnekkige vuil met de ruwe kant ff weghalen.

Dus allerlei krassen


volgens mij ben je niet helemaal lekker in je hoofd als je uberhaubt een SCHUURsponsje gebruikt voor het wassen van je auto :roll: :mrgreen:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

RichMX-3 schreef:
MarcX3 schreef:wat veel mensen ook fout doen is een schuursponsje gebruiken en dan ff t hardnekkige vuil met de ruwe kant ff weghalen.

Dus allerlei krassen


volgens mij ben je niet helemaal lekker in je hoofd als je uberhaubt een SCHUURsponsje gebruikt voor het wassen van je auto :roll: :mrgreen:


Kweet t.

Moet je mn ex collega s vragen, wou haar zwarte Seat ibiza vrij nieuw model verkopen, eerst flink wassen en daarna met een schuurspons ff de vliegenpoep verwijderen :mrgreen: :mrgreen:

En zo heb ik meerdere mensen gehoord die dachten ff met een schuursponsje ff t hardnekkige vuil eraf te halen :roll: :roll:
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
2fast4every1
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 feb 2006, 21:15
Locatie: rhenen

Bericht door 2fast4every1 »

Misschien een tip. Laat je auto in de teflon of waxgaurd zetten. Is een kristal harde laag die gegarandeerd 3 jaar glanst en beschermt. Niet verglijkbaar met normale waxxen. Betere auto bedrijven en poetsbedrijven kennen t. Reken wel dat j ongeveer €400,- kwijt bent. Maar dan heb j m ook in 'nieuwstaat'. Voor rood etc is t aan te bevelen ivm pigment die los laat. Evt voor mensen uit mijn buurt kan ik t voor je realiseren tegen een goedkopere vergoeding. J auto is medens grotendeels krasvrij.
ivar1985
New member
New member
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 okt 2006, 09:51
Locatie: wekerom

Bericht door ivar1985 »

ik vindt dat zelf wassen/waxen het beste resutaat geeft. als je goeie wax en shampoo gebruikt tenminste want er zit echt een wereld van verschil tussen verschillende merken ik doe het zelf iedere 3 maanden. let wel op dat je met metalic lak daar de speciale wax voor gebruikt ;) .

toch ga ik aventoe naar de was straat voor een bodem reiniging is best belangrijk 8)

voor de winter laat ik hem tevens bij de garage even inspuiten met tectiel ter bescherming tegen pekel ed
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

ivar1985 schreef:ik vindt dat zelf wassen/waxen het beste resutaat geeft. als je goeie wax en shampoo gebruikt tenminste want er zit echt een wereld van verschil tussen verschillende merken ik doe het zelf iedere 3 maanden. let wel op dat je met metalic lak daar de speciale wax voor gebruikt ;) .

toch ga ik aventoe naar de was straat voor een bodem reiniging is best belangrijk 8)

voor de winter laat ik hem tevens bij de garage even inspuiten met tectiel ter bescherming tegen pekel ed

Welke shampoo en wax gebruik je dan voor metallic lak?
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
Maestro
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:14
Locatie: Maasbommel
Contacteer:

Bericht door Maestro »

En waarmee poetsen jullie eigenlijk. Wat voor spons / handschoen en waarmee maken jullie hem daarna droog?
yellow
Moderator
Moderator
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 jun 2005, 21:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door yellow »

Ik heb een hoge spoiler er op zitten
Afbeelding

Ik durf hier echt niet mee door een wasstraat. ik ben bang dat die armen van dat aparaat m'n spoiler niet zien zitten. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het gewoon of raden jullie het af?
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

als je hem kwijt wilt... doen....

gaat gegarandeerd verkeerd, dus mooi met de hand schoonmaken
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
yellow
Moderator
Moderator
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 jun 2005, 21:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door yellow »

turbulence schreef:als je hem kwijt wilt... doen....

gaat gegarandeerd verkeerd, dus mooi met de hand schoonmaken


Ik had al zo een vermoeden dat het dan fout zou gaan.
Idd lekker met de spons wassen :-)
Plaats reactie