Ranges veranderen>> Waar kan ik de chip kopen?

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

dimmowamel
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 apr 2007, 21:46
Locatie: Delft/Rijswijk

Bericht door dimmowamel »

OBD1 is toch juist 91/94, met ouder wordt bedoeld voor 94 dus.
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

ik dacht dat obd2 idd ook van na de face lift was
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Meende ik ook ;)

Maar even om terug te komen op jou Tiga.

Fullsize kon geen chips in een kl31 of kl36 ecu zetten. Hij heeft het geprobeerd maar het resultaat was er niet. Als ik het goed heb moet je dan eerst al een k01 of k05 ecu hebben.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

WhiteFinish schreef:Meende ik ook ;)

Maar even om terug te komen op jou Tiga.

Fullsize kon geen chips in een kl31 of kl36 ecu zetten. Hij heeft het geprobeerd maar het resultaat was er niet. Als ik het goed heb moet je dan eerst al een k01 of k05 ecu hebben.


dat is dan wel jammer want ik heb een kl36 ecu dus houd het voor mij zo,n beetje op hier...
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Heb er zelf ook nog een tijdje voor gekeken.

Maar het betekent gewoonweg die ecu ergens vinden en luchtmassameter vinden.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Sebastian
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 dec 2006, 18:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Sebastian »

Alvast bedankt voor alle info en tips!

Alleen als ik het dus goed begrijp kan ik de chip niet in mijn eigen Mx3 zetten omdat deze uit 97' komt? (En dus van na 94' is... :s)

Zijn er dan mogelijk, of heeft iemand mogelijk dan gekopieerde chips die wel in een Mx3 van na 94'kunnen?

Zo niet, wat is dan het alternatief? Zou ik dan ''zelf'' bij het bedrijf in Alpen een de Rijn zo'n chip kunnen laten maken voor een Mx3 van na 94'?
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Je hebt een mogelijkheid om je mx van na '94 te veranderen maar niet met een chipje. Een piggyback systeem moet er dan overheen geplaatst worden. Daarin zijn vele mogelijkheden, maar niet goedkoop.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Sebastian schreef:Alvast bedankt voor alle info en tips!

Alleen als ik het dus goed begrijp kan ik de chip niet in mijn eigen Mx3 zetten omdat deze uit 97' komt? (En dus van na 94' is... :s)

Zijn er dan mogelijk, of heeft iemand mogelijk dan gekopieerde chips die wel in een Mx3 van na 94'kunnen?

Zo niet, wat is dan het alternatief? Zou ik dan ''zelf'' bij het bedrijf in Alpen een de Rijn zo'n chip kunnen laten maken voor een Mx3 van na 94'?


waar je ?? paar honderd euro betaald voor eigenlijk heel weinig... de kosten wegen niet op tegen de winst die je ermee behaald... bij n/a motoren is de winst minimaal, praat je over een paar PK met een paar NM koppel winst..

zou liever die paar 100 euro bewaren en ergens in steken waar je resultaat van hebt optisch of motorisch
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Sebastian
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 dec 2006, 18:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Sebastian »

Ok dan....

Dus kortom kan ik concluderen dat een ''powerchip'' icm aangepaste luchtranges geen tot weinig zin heeft voor een Mx3 van na 94'? (Op kosten vermogenswinst verhouding gezien dan).

Is er dan mogelijk aan ander alternatief ?)? Iets dat redelijk wat vermogen opbrengt terwijl de kosten relatief laag zijn>? En dan heb ik het niet over een turbo, KLZE, etc maar iets ''kleiners''......

Ik heb momenteel een cold air intake, Green filter, dubbele Remus uitlaat.... Ik zat te denken om een katvervanger eraan toe te voegen.... Heeft een katvervanger enige vermogenswinst? Of is het meer geluidsopbrengst?
Gebruikersavatar
OizO
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2006, 08:57
Locatie: Beek
Contacteer:

Bericht door OizO »

Katvervanger merk je wel een beetje hoor, maar is neit opzienbarend veel meer vermogen hoor ;) dan moet je toch aan de grotere dingen denken.... (KLZE (of DE), turbo, supercharger enz...) :roll:

Daarintegen wordt het geluid wel een stuk vetter :mrgreen: :clown:
I will not fail again, I will not let you win, f*ck your power trip :| Chaimaira |: - Power trip
1st strike, 2nd strike, 3rd strike :| 3rd Strike |: - City's On Fire
Plaats reactie