Vreemd geluid bij acceleratie.

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Sjuul
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jun 2006, 13:46
Locatie: Westerhaar

Vreemd geluid bij acceleratie.

Bericht door Sjuul »

Bij het accelereren hoor ik een geluid wat niet thuishoort maar ik kan het zo snel even niet thuisbrengen.. Het heeft iets weg van een knarsend uitlaat geluid, dus misschien kan iemand me even op gang brengen.

Het geluid is er niet bij stationair lopen en/of gas geven als de auto niet in een versnelling zit(dus stilstaand even gas geven) en is het meest hoorbaar in de eerste 3 versnellingen, en dan alleen als ik gas geef.
Rij ik nou constant 50 (of zachter/sneller maakt niet uit) dan is het niet hoorbaar...

Uitlaat? Luchtfilter? Motor? Ik weet het zo snel even niet te vinden.
Het geluid is het best te beschrijven als een tergend knesperend aanhouden geluid, maar komt niet boven mijn uitlaat uit... Iemand ? Anders morgen toch even langs de garage rijden..
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Een los hitteschildje bij de uitlaat? Die willen nog wel's lawaai maken bij alleen een bepaald aantal toeren.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

misschien ff een filmpje of geluidsfragment plaatsen ??? ;)
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Multensor
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 feb 2007, 13:57
Locatie: Veenendaal

Bericht door Multensor »

Met mn vorige auto had ik ook probleem met hitteschild en dat was alleen bij 2500 toeren ofzo. Was kwestie van opnieuw vastlassen. Was onder de kat als ik het goed heb.
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

bij mij was het een kapotte kat,, die van binnen afgebrokkelt was,, ik kwam er achter toen ik er onder ging liggen en als een gek tekeer ging het het schudden van de hele uitlaat,, en daar op uit kwam ik bij een kat die van binne afbrokkelde
Afbeelding
Sjuul
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jun 2006, 13:46
Locatie: Westerhaar

Bericht door Sjuul »

Geluidje kan ik morgen wel even plaatsen, dat moet geen probleem zijn maar het is niet om aan te horen in ieder geval ;), zal me daarnaast morgen even onder mijn auto werpen en/of op de brug zetten, thnx.!
Sjuul
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jun 2006, 13:46
Locatie: Westerhaar

Bericht door Sjuul »

Na een kleine week toch een geluids fragment gemaakt, het is het best te horen op 16 seconden, 27 seconden en 34 seconden.. Voor de rest hoor je alleen de uitlaat en een piepende rem van de auto voor me.

Kan het zo zijn dat er een bougie geen goede vonk krijgt waardoor deze 'ratel' te horen is? Of moet ik het toch ergens anders zoeken.. ?

Als ik in mijn auto zit is het echt super duidelijk te horen, maar bij het opnemen komt voornamelijk de uitlaat naar voren, maar als je goed luistert is het wel te merken..

[edit] natuurlijk wel een linkje plaatsen ;x
http://www.xs4all.nl/~maff/div/mx3/mx3.mp3[/edit]
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

heb het gehoord wat je bedoeld.
idd een vreemd geluid maar het is alleen bij lage toeren (tenminste op het geluidsfragment dan) en dan wanneer je accelereert.
maar ik zou het niet weten, erg vreemd
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
aggressor
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2040
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:50
Locatie: leiden

Bericht door aggressor »

tja lastig te bepalen met alleen geluid.reed je over hobbels?mischien dan ophanging en/of steunen.
waar denkje zelf uit welke richting het geluid komt?
mischien even de rubbers waar je uitlaat in hangt inspuiten met siliconen spray?als je wat specefieker kan zijn denk ik dat het makkelijker is om mee te denken.geluid van voor/achter ....in/buiten de auto... link/rechts...enzo...
aggressor
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2040
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:50
Locatie: leiden

Bericht door aggressor »

btw is het dat piepende geluid als een muis?want ik lijk het juist te horen als je aan het rijden bent en dan juist van je gas afgaat.?
Plaats reactie