toerental probleem Gasklephuis reinigen / bougies controlere

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

MarcX3 schreef:
woytek schreef:
MarcX3 schreef:
zijn je bougies en of je kabels dermate slecht dat ze geen vonken doorgeven, zul je het gelijk aan de motor merken doordat die of erg slecht start of heel erg onregelmatig gaat lopen. hij blijft dan iig niet bij een vast toerental hangen. Motor zakt dan terug in toeren.


Laatste tijd hier op t forum gaat iedereen veel te gauw naar de kabels en bougies kijken. wanneer geven die nou storing dan? Zelden toch.


Ehmm ik weet het niet hoor maar een kabelbreuk zal inderdaad niet zo veel problemen geven. Als de contacten van je kabels slecht zijn door corrosie of slijtage dan kan het wél voor problemen zorgen. Er zijn denk ik al veel mensen die merkten dat de mx-3 met andere kabels beter liep.


Eeuhm tsja :? :roll:


Er is een verschil tussen niet vonkende kabels en versleten kabels. Ik ben inderdaad met je eens dat het onwaarschijnlijk is dat het dan problemen geeft bij een bepaald toerental, dus dat is mijn fout.

Wat ik bedoel te zeggen is dat de motor in ieder geval wat minder kan gaan lopen als de kabels toch net iets minder zijn, en dat kan er dan weer voor zorgen dat andere problemen zich sneller voordoen.
Plaats reactie