probleempje knipper/stadslicht unit

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Plaats reactie
maikbos
New member
New member
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 apr 2007, 21:46
Locatie: Lobith
Contacteer:

probleempje knipper/stadslicht unit

Bericht door maikbos »

Hallo allemaal,

ik zal me eerst even voorstellen! Ik ben maik, 21 jaar, woonachtig in het dorpje waar de Rijn Nederland binnenkomt, oftewel lobith. Ik heb afgelopen zaterdag na lang wachten eindelijk mijn mx-3 op kunnen halen. Ik ben absuluut niet technisch en handig maar ik ben afgelopen week op deze site terecht gekomen en heb toch wat leuke dingen gezien die zelfs ik zou kunnen doen. Zo ook het verwijderen van de oranje knipperlichten in de voorbumper. Was even lastig en vooral veel vloekwerk maarrr ik heb ze eruit gekregen. Bij het aansluiten van de lichten en het terugplaatsen van de unit keek ik vol trots naar mijn eerste 'technische' werkje, maar toen...

ik weet niet wat ik heb gedaan, maar in de korte tijd dat ik de lampjes en de snoeren heb aangeraakt werken nu ineens mijn stadslichten niet meer en mijn linkerknipperlicht! Als ik nu mijn linkerknipperlicht aanzet gaan ook nog eens het knipperlicht aan de zijkant en de achterkant versneld knipperen.

Zoals jullie waarschijnlijk al merken ben ik niet zo handig en ben ik erg benieuwd of een a-techneut als ik dit probleem zelf zou kunnen oplossen...

Daarnaast heb ik meteen nog een ander vraagje: ik heb een mx-3 1.8 V6 gekocht uit '92. Uiteraard ben ik daar trots op en wil ik graag laten zien dat ik een v6 rij, echter is het plaatje aan de achterkant V6 weg en zit er op die plek wat lelijke plakresten. Ik wil graag ergens een V6 plaatje vandaan halen. Hebben jullie enig idee waar?

Alvast bedankt voor de moeite, en jullie zullen me wel vaker op de website zien terug komen! Ik heb nu al mijn geld verspijkert aan de aanschaf maar wil zeker nog meer aan mijn mooooooie stoooeeerre auto gaan doen :D
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Allereerst welkom hier op de site maik!

Dat versneld knipperen van de knipperlichten betekent dat er
ergens 1 knipperlicht lampje stuk is!
Gewoon even de alarm lichten aanzetten en een rondje om de
auto heen lopen en je ziet vanzelf welke er stuk is.

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

welkom op het forum. idd probeer dat even en kijk anders of je nergens een sluiting maak dat eer een draadje bloot ligt.
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
maikbos
New member
New member
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 apr 2007, 21:46
Locatie: Lobith
Contacteer:

Bericht door maikbos »

bedankt voor de reactie, ik had al wel het idee dat ik weinig kapot kan hebben gemaakt dus zal morgen met goed licht ernaar gaan kijken. verder misschien nog ideeën over een origineel V6 plaatje?
Multensor
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 feb 2007, 13:57
Locatie: Veenendaal

Bericht door Multensor »

maikbos schreef:bedankt voor de reactie, ik had al wel het idee dat ik weinig kapot kan hebben gemaakt dus zal morgen met goed licht ernaar gaan kijken. verder misschien nog ideeën over een origineel V6 plaatje?


Kijk het verkoopforum hier even. Volgensm ij ahd iemand er nog 1 liggen maar weet ik ook neit meer helemaal zeker.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

welkom,
ik heb een paar x hetzelfde probleem gehad met aanpassen van de bumper.
bkeek dus niet het lampje stuk te zijn, maar het bolletje zat niet helemaal lekker.
ook kan het zijn dat de contact punten iets geoxideerd zijn.
beetje afkrassen met een schroevendraaier lampje terug en het werkt weer perfect.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
NightQrawler
Pilot
Pilot
Berichten: 790
Lid geworden op: 21 jul 2003, 23:31

Bericht door NightQrawler »

ik heb ook nog v6-plaatje, maar waarom haal je niet gewoon de plakresten eraf? ik heb toen zelf eraf gehaald, MX-3 logo/letters ook.
je kunt bij een autoshop een mooi chrome of chroom-look v6 logo halen.
If you dont like it, Customize it!!!
Afbeelding
maikbos
New member
New member
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 apr 2007, 21:46
Locatie: Lobith
Contacteer:

Bericht door maikbos »

RichMX-3 schreef:welkom,
ik heb een paar x hetzelfde probleem gehad met aanpassen van de bumper.
bkeek dus niet het lampje stuk te zijn, maar het bolletje zat niet helemaal lekker.
ook kan het zijn dat de contact punten iets geoxideerd zijn.
beetje afkrassen met een schroevendraaier lampje terug en het werkt weer perfect.


hee richmx-3 het werkte perfect! lampje inderdaad helemaal niet stuk, gewoon even wat krassen en hij deed het weer! zal de andere lampjes ook es bekijken waarschijnlijk doen die het ook nog gewoon ;-)
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

maikbos schreef:
RichMX-3 schreef:welkom,
ik heb een paar x hetzelfde probleem gehad met aanpassen van de bumper.
bkeek dus niet het lampje stuk te zijn, maar het bolletje zat niet helemaal lekker.
ook kan het zijn dat de contact punten iets geoxideerd zijn.
beetje afkrassen met een schroevendraaier lampje terug en het werkt weer perfect.


hee richmx-3 het werkte perfect! lampje inderdaad helemaal niet stuk, gewoon even wat krassen en hij deed het weer! zal de andere lampjes ook es bekijken waarschijnlijk doen die het ook nog gewoon ;-)

gelukkig dat het zo opgelost is !!! simpele manier.
(heb ik ook weer geleerd van een maatje van me ;) )
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Plaats reactie