Zonder DBKILLER(geluidsgbegrenzer) rijden of met

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
gcw
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 nov 2006, 11:59
Locatie: Ammerstol=Zuid-Holland & Amstenrade=Limburg

Bericht door gcw »

ik ben volgens mij vergeten te melden dat ik 4dagen in de week naar mijn werk in Capelle a/d IJssel moet (vlakbij Rotterdam) en 1dag in de week naar gouda voor mijn opleiding.
Is het dan aan te raden om met db-killer te rijden?
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

ik zou denken van wel,, ik heb eigenlijk geen idee, ik gebruik mijn auto niet dagenlijks
Afbeelding
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

wat jezelf wil ;)
ze hale je echt niet zomaar van de weg af hoor, ik ben al zovaak gepasseerd met mijn uitlaat.
als ze je willen pakken ze je toch wel.
je moet niet denken dat je straks als een f-16 klinkt ofzo met die freeflow :bla:
ga er gewoon mee rijden en de tijd zal het leren.
jaaaaaaaa toch :bier:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
gcw
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 nov 2006, 11:59
Locatie: Ammerstol=Zuid-Holland & Amstenrade=Limburg

Bericht door gcw »

Ik ben op dit moment bezig met aansluiten van de uitlaat maar ben er achter gekomen. Dat de bouten aan flens van de freeflowuitlaat veel langer zijn als de orginele bouten.

Krijg ze er niet uit :x

Zit er verschil in de einddemper van een 1.6 ohc en de einddemper van een 1.6 dohc?
Alvast bedankt voor de info
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

gcw schreef:Ik ben op dit moment bezig met aansluiten van de uitlaat maar ben er achter gekomen. Dat de bouten aan flens van de freeflowuitlaat veel langer zijn als de orginele bouten.

Krijg ze er niet uit :x

Zit er verschil in de einddemper van een 1.6 ohc en de einddemper van een 1.6 dohc?
Alvast bedankt voor de info

uhm bartmx3 rijd toch v6?
maar de lengte van de bout maakt toch niet uit? zolang je er maar moeren op kan draaien om goed vast te zetten? of bedoel je soms dat je nu lange bouten nodig hebt en die niet bij de demper hebt gekregen?
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

gcw schreef:Zit er verschil in de einddemper van een 1.6 ohc en de einddemper van een 1.6 dohc?
Alvast bedankt voor de info
Ja
Afbeelding
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

RichMX-3 schreef:
gcw schreef:Ik ben op dit moment bezig met aansluiten van de uitlaat maar ben er achter gekomen. Dat de bouten aan flens van de freeflowuitlaat veel langer zijn als de orginele bouten.

Krijg ze er niet uit :x

Zit er verschil in de einddemper van een 1.6 ohc en de einddemper van een 1.6 dohc?
Alvast bedankt voor de info

uhm bartmx3 rijd toch v6?
maar de lengte van de bout maakt toch niet uit? zolang je er maar moeren op kan draaien om goed vast te zetten? of bedoel je soms dat je nu lange bouten nodig hebt en die niet bij de demper hebt gekregen?

Bart heeft een 1.6 Richard ;) :)
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

ow :D ben ik misschien in de war met een andere :oops:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
gcw
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 nov 2006, 11:59
Locatie: Ammerstol=Zuid-Holland & Amstenrade=Limburg

Bericht door gcw »

het probleem was dat ik met de bouten die er in zaten De einddemper niet strak op de middendemper kon aansluiten. Er zat dan ongeveer 1cm ruimte tusse de pakking en de eind- en middendemper.
Nu moet ik nog de flens zien te maken ,want deze zat vol met gaten...
Gaat wel lukken

Ik laat hier wel weten wanneer hij eronder zit
Groeten! :bier:
Gebruikersavatar
gcw
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 nov 2006, 11:59
Locatie: Ammerstol=Zuid-Holland & Amstenrade=Limburg

Bericht door gcw »

RichMX-3 schreef:
gcw schreef:Ik ben op dit moment bezig met aansluiten van de uitlaat maar ben er achter gekomen. Dat de bouten aan flens van de freeflowuitlaat veel langer zijn als de orginele bouten.

Krijg ze er niet uit :x

Zit er verschil in de einddemper van een 1.6 ohc en de einddemper van een 1.6 dohc?
Alvast bedankt voor de info

uhm bartmx3 rijd toch v6?
maar de lengte van de bout maakt toch niet uit? zolang je er maar moeren op kan draaien om goed vast te zetten? of bedoel je soms dat je nu lange bouten nodig hebt en die niet bij de demper hebt gekregen?


Het probleem was hem niet alleen dat de bouten veel te lang waren ,maar dat het schroefdraad te kort was om de flenzen goed strak op elkaar krijgen.

We hebben nu de bouten eruit gekregen. Door de flens en de bouten te verhitten.
Ook heeft mn schoonpappie de gaten in de flens dicht gelast.

Zometeen gaat de uitlaat eronder (als het zal passen)
Plaats reactie